Pagina 1 van 1

Peugeot Kisbee Carburateur

Geplaatst: 03 dec 2019, 09:50
door stoyanov
Heeft er iemand toevallig een gasschuifbegrenzer liggen van een Kisbee-carburateur?
Dan hoef ik hem niet zelf te maken....


Afbeelding

Re: Peugeot Kisbee Carburateur

Geplaatst: 03 dec 2019, 15:14
door Elyseo General
stoyanov schreef:Heeft er iemand toevallig een gasschuifbegrenzer liggen van een Kisbee-carburateur?
Dan hoef ik hem niet zelf te maken....


Afbeelding


Is gewoon een GY6 motorblok. Chinese onderdelen passen hierop.

Re: Peugeot Kisbee Carburateur

Geplaatst: 03 dec 2019, 17:47
door stoyanov
Elyseo General schreef:
stoyanov schreef:Heeft er iemand toevallig een gasschuifbegrenzer liggen van een Kisbee-carburateur?
Dan hoef ik hem niet zelf te maken....


Afbeelding


Is gewoon een GY6 motorblok. Chinese onderdelen passen hierop.


Leuk.
Maar geen mens die mij kan vertellen hoe zo'n ding wordt genoemd. Laat staan in het Engels of Chinees.
Kan het dus niet Googelen.
Zucht...

Re: Peugeot Kisbee Carburateur

Geplaatst: 04 dec 2019, 18:11
door Elyseo General
Chinese blokken repareer je niet, voor onder de 200 heb je een nieuw blok bij ali.

Losse onderdelen kun je vergeten,... maar probeer eens. Carburettorstop of carburettorlimiter.
Wellicht dat dit iets oplevert. Anders nwe carb of naar sloop voor onderdeeltje.

Als het een Kehin namaak is,..... hier de parts. bromfietsshop.nl
Afbeelding

Re: Peugeot Kisbee Carburateur

Geplaatst: 04 dec 2019, 21:03
door stoyanov
Elyseo General schreef:Chinese blokken repareer je niet, voor onder de 200 heb je een nieuw blok bij ali.

Losse onderdelen kun je vergeten,... maar probeer eens. Carburettorstop of carburettorlimiter.
Wellicht dat dit iets oplevert. Anders nwe carb of naar sloop voor onderdeeltje.

Als het een Kehin namaak is,..... hier de parts. bromfietsshop.nl


Ik zie het niet op de tekening. Op geen enkele tekening en ook niet op foto's
Vermoedelijk is het iets specifieks voor de NL markt.
Een Kisbee heeft n.l. geen varioring, maar een electronische begrenzer op de koppelingsbel i.c.m. dit stukje Hillbilly-engineering.
De reden dat ik het zoek is als volgt:

Met een gasschuifbegrenzer onder de deksel van de carburateur krijg je dat de gasnaald niet verder omhoog kan dan de limiet die je zelf instelt.
Echter; je kunt nog steeds volgas blijven geven, waardoor de vlinderklep wél vol open kan.
Gevolg is dat je bij volgas rijden teveel lucht toevoert.
Met een begrenzertje op de gaskabel zorg je ervoor dat je de vlinderklep niet verder dan (bijvoorbeeld) 90% open kan.
De gasnaald loopt bij een cvt carburateur 'achter de luchtstroom aan'.
Dus bij 90% gas geven zal de gasnaald nooit hoger komen dan dat de luchtstroom toelaat.
Dat heeft tot gevolg dat:
A: de snelheid beperkt wordt
B: het verbruik daalt.

2 vliegen in 1 klap.
Ik hoop zaterdag, met een maatje van me, zelf zo'n ding te fabriceren.
De uitkomst van het experiment publiceer ik uiteraard in dit topic.

Ik vermoed dat ik met deze begrenzer binnen de woknorm blijf.
Mijn vermoeden is echter dat de scooter op de lange rechte stukken wél richting de 65 op de teller loopt.
Den koperen knoop laat de scooter toch nooit langer dan noodzakelijk in de hoogste toeren draaien.
Wie weet vind ik iets uit (?)

Re: Peugeot Kisbee Carburateur

Geplaatst: 08 dec 2019, 11:05
door Heinz
Interessant projectje. Ik moet zeggen dat ik weinig verschil merk tussen volgas en 75% gas. Dus ik vraag me af of het veel zoden aan de dijk zet als begrenzer.

Re: Peugeot Kisbee Carburateur

Geplaatst: 27 dec 2019, 03:54
door Klapband
Die dingen zitten volgens mij op de snor carburateurs..
Zo zat er ook een op van mijn 25km carburateur die van een kisbee afkomt.

Re: Peugeot Kisbee Carburateur

Geplaatst: 27 dec 2019, 09:47
door Brute-Force
Op mijn Carburateur van de Peugeot 4 takt , zit dat beugeltje niet.

Grote kans zoals Klapband zegt dat het bedoeld is bij een Snorfiets uitvoering.