Aanschaf sym jet 14

Gebruikersavatar
Amendoim
Easy Writer / STN Beheerder
Berichten: 5414

Re: Aanschaf sym jet 14

Bericht#11 » 03 feb 2020, 16:37

En oh ja: koop een rode. Die gaan sneller, zo heb ik gehoord ;-)
2 x

Gebruikersavatar
Marco_61
Voormalig STN Lid
Berichten: 723

Re: Aanschaf sym jet 14

Bericht#12 » 03 feb 2020, 17:19

Amendoim schreef:En oh ja: koop een rode. Die gaan sneller, zo heb ik gehoord ;-)

Dat klopt. Die gaan zooo hard, dat de lagers je om de oren vliegen. :rlol:
Gr, marco.
2 x

Gebruikersavatar
Heinz
Berichten: 1643

Re: Aanschaf sym jet 14

Bericht#13 » 03 feb 2020, 19:24

Marco_61 schreef:
Amendoim schreef:En oh ja: koop een rode. Die gaan sneller, zo heb ik gehoord ;-)

Dat klopt. Die gaan zooo hard, dat de lagers je om de oren vliegen. :rlol:
Gr, marco.


Dat is ook zoiets, een particulier gekochte scooter heeft geen garantie. Het zal dan maar gebeuren dat de krukaslagers stuk gaan...
1 x
Honda SH 300i '10
Suzuki Bandit 1200S '06
Kymco Agility 50 '13

Gebruikersavatar
henkhouet
Voormalig STN Lid
Berichten: 1252

Re: Aanschaf sym jet 14

Bericht#14 » 03 feb 2020, 20:15

Heinz schreef:
Marco_61 schreef:
Amendoim schreef:En oh ja: koop een rode. Die gaan sneller, zo heb ik gehoord ;-)

Dat klopt. Die gaan zooo hard, dat de lagers je om de oren vliegen. :rlol:
Gr, marco.


Dat is ook zoiets, een particulier gekochte scooter heeft geen garantie. Het zal dan maar gebeuren dat de krukaslagers stuk gaan...


Men heeft 3 jaar garantie op een SYM JET14.
Een scooter van 2018 heeft dus gewoon recht op garantie.

En het is toch ook niet zo, dat de JET14 vaak kapot gaat. Het kan altijd, maar het is meer uitzondering dan regel.

gr, Henk
3 x

Gebruikersavatar
Marco_61
Voormalig STN Lid
Berichten: 723

Re: Aanschaf sym jet 14

Bericht#15 » 03 feb 2020, 21:05

henkhouet schreef:
Heinz schreef:
Marco_61 schreef:Dat klopt. Die gaan zooo hard, dat de lagers je om de oren vliegen. :rlol:
Gr, marco.


Dat is ook zoiets, een particulier gekochte scooter heeft geen garantie. Het zal dan maar gebeuren dat de krukaslagers stuk gaan...


Men heeft 3 jaar garantie op een SYM JET14.
Een scooter van 2018 heeft dus gewoon recht op garantie.

En het is toch ook niet zo, dat de JET14 vaak kapot gaat. Het kan altijd, maar het is meer uitzondering dan regel.

gr, Henk

Ja, dat klopt. Ik heb gewoon de pech gehad dat net na een jaar en 12.000 kilometer mijn krukaslager naar zijn mallemoer ging. Is wel gewoon, binnen een week, onder garantie gerepareerd. Kosten waren 0,00 euro.
Gr, Marco.
2 x

Gebruikersavatar
Heinz
Berichten: 1643

Re: Aanschaf sym jet 14

Bericht#16 » 03 feb 2020, 22:02

henkhouet schreef:
Heinz schreef:
Marco_61 schreef:Dat klopt. Die gaan zooo hard, dat de lagers je om de oren vliegen. :rlol:
Gr, marco.


Dat is ook zoiets, een particulier gekochte scooter heeft geen garantie. Het zal dan maar gebeuren dat de krukaslagers stuk gaan...


Men heeft 3 jaar garantie op een SYM JET14.
Een scooter van 2018 heeft dus gewoon recht op garantie.

En het is toch ook niet zo, dat de JET14 vaak kapot gaat. Het kan altijd, maar het is meer uitzondering dan regel.

gr, Henk

Als die fabrieksgarantie overdraagbaar is, ben je nog een tijdje zeker inderdaad. Meestal moet de scooter dan wel aantoonbaar onderhouden zijn, dus daar zou ik dan nog wel even op letten bij aanschaf.
1 x
Honda SH 300i '10
Suzuki Bandit 1200S '06
Kymco Agility 50 '13

Gebruikersavatar
Amendoim
Easy Writer / STN Beheerder
Berichten: 5414

Re: Aanschaf sym jet 14

Bericht#17 » 04 feb 2020, 15:21

Heinz schreef:Als die fabrieksgarantie overdraagbaar is, ben je nog een tijdje zeker inderdaad. Meestal moet de scooter dan wel aantoonbaar onderhouden zijn, dus daar zou ik dan nog wel even op letten bij aanschaf.


Toen Paul en ik bij Allbike waren, werd direct zijn Symphony overgeschreven op zijn naam als nieuwe eigenaar. De garantie gaat dan (terecht) mee over op de nieuwe eigenaar. Een goede dealer bij wie jij je scoot in onderhoud doet, kan dat dus blijkbaar voor je doen.
2 x

Gebruikersavatar
Ecstechneut
Berichten: 171
Contacteer:

Re: Aanschaf sym jet 14

Bericht#18 » 04 feb 2020, 17:49

"Als die fabrieksgarantie overdraagbaar is, ben je nog een tijdje zeker inderdaad. Meestal moet de scooter dan wel aantoonbaar onderhouden zijn, dus daar zou ik dan nog wel even op letten bij aanschaf."


Juist garantie is overdraagbaar maar dient ten aller tijden volgens onderhouds schema onderhouden te zijn.. een beetje dealer kijkt dan ook of het terecht garantie is of dat het te wijten is aan verwaarlozing van het voertuig
2 x
Sym Symphony ST (pink Lady)
Harley fxstc 124cui
Big Dog ridgeback 117 cui
Sym Joymax 300Z

ECS CLC diagnostician

Gebruikersavatar
Scooterbulletje
Berichten: 71

Re: Aanschaf sym jet 14

Bericht#19 » 05 feb 2020, 11:34

De sym die ik voor ogen had gaat t niet worden voor me. Afstand was ook eigenlijk te ver. Nu zag ik net een peugeot django staan bij de pomp. Ook een mooie scooter.
1 x

Gebruikersavatar
martin66
Voormalig STN Lid
Berichten: 860

Re: Aanschaf sym jet 14

Bericht#20 » 05 feb 2020, 14:39

hoi
ik heb ook een sym jet vind een django ook mooi
ook op gereden rijd goed maar mocht je willen touren en ben je niet de kleinste zit je al gauw niet fijn erop
persoonlijk zou ik een scooter bij een dealer kopen als je onzeker bent vaak zit er nog een paar maanden garantie op
succes
Groet Martin
1 x

Social Media

   

Terug naar “Mechanische vragen en oplossingen”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: BadWeather en 5 gasten

Aanmelden  •  Registreer