Km teller en snelheidsmeter Hanway RAW 50 kapt ermee.

Gebruikersavatar
Gebruikersnaam
Berichten: 14

Km teller en snelheidsmeter Hanway RAW 50 kapt ermee.

Bericht#1 » 25 mar 2020, 13:55

Goedendag, mede scooter/brommerliefhebbers. Ik heb een vraagje over mijn recent gekochte brommer. Zoals in de titel staat betreft het een Hanway Raw 50 (die nieuwere met motormangament en lege tanklampje. Gisteren was ik lekker langs het water aan het touren en toen ineens dacht ik ‘verrek, volgens de brommert sta ik stil’, terwijl ik toch echt met 45 over de dijken zat te rijden. Ik heb op 1 april (geen grap) mijn eerste servicebeurt staan, alleen mag die officieel gedaan worden tussen de 500 en 1000 km. Echter staat me teller net over de 400km. Daarom vroeg ik me af, mede omdat er wat andere zaken nagekeken moeten worden waardoor de servicebeurt best essentieel is, of iemand dit probleem eerder heeft ervaren? En hoe hebben jullie het opgelost? De lampjes en het displaytje voor de versnellingen werken wel correct.

Heb er enkel over asfalt mee gereden en geen grote hobbels, en dergelijke, daarnaast is er nog geen druppel vocht op gekomen dankzij het zonnige weer afgelopen week.

Hopelijk kan iemand me helpen en/of advies geven.

Groeten,
Kevin.
Afbeelding
0 x
Dagrecord: 138KM

Gebruikersavatar
BadWeather
Berichten: 781

Re: Km teller en snelheidsmeter Hanway RAW 50 kapt ermee.

Bericht#2 » 25 mar 2020, 14:24

Komt volgens mij wel vaker voor hier op t forum, gebroken kabel of aandrijving kapot, Chinees kwaliteitseuvel, bij mij piept het lager van de aandrijving af en toe. Zou gewoon terug gaan en eventueel de 500 km beurt nu al doen.
0 x
Skyteam Classic 50
Skyteam Scrambler 50
AGM Devil The resurrection of Lucifer
Skyteam Monkey Skyteam / Jincheng Monkey
Zhenhua Dax
Super Motor Company Super 50
Skyteam PBR

Gebruikersavatar
HenryM0
Berichten: 14

Re: Km teller en snelheidsmeter Hanway RAW 50 kapt ermee.

Bericht#3 » 25 mar 2020, 19:25

Ik gok ook dat je hem dan net nieuw hebt? Hij zou dan ook onder de garantie mogen vallen dus kosteloos laten verhelpen waar je hem hebt gekocht. :thumbsup:
0 x

Gebruikersavatar
Gebruikersnaam
Berichten: 14

Re: Km teller en snelheidsmeter Hanway RAW 50 kapt ermee.

Bericht#4 » 27 mar 2020, 07:33

HenryM0 schreef:Ik gok ook dat je hem dan net nieuw hebt? Hij zou dan ook onder de garantie mogen vallen dus kosteloos laten verhelpen waar je hem hebt gekocht. :thumbsup:


Ja, dat sowieso. Zijn wel meerdere dingen waar ik tegenaanloop, zoals de kickstarter die er op dit moment meer voor de sier dan de functionaliteit op zit. Maar ik heb het probleem gevonden!! De tellerkabel is afgescheurd. Haalde het buisje los en trok zo de kabel ineens eruit, het gerafelde uiteinde is voor mij genoeg reden om woensdag langs te gaan.
0 x
Dagrecord: 138KM

Gebruikersavatar
BadWeather
Berichten: 781

Re: Km teller en snelheidsmeter Hanway RAW 50 kapt ermee.

Bericht#5 » 27 mar 2020, 08:32

Gebruikersnaam schreef:
HenryM0 schreef:Ik gok ook dat je hem dan net nieuw hebt? Hij zou dan ook onder de garantie mogen vallen dus kosteloos laten verhelpen waar je hem hebt gekocht. :thumbsup:


Ja, dat sowieso. Zijn wel meerdere dingen waar ik tegenaanloop, zoals de kickstarter die er op dit moment meer voor de sier dan de functionaliteit op zit. Maar ik heb het probleem gevonden!! De tellerkabel is afgescheurd. Haalde het buisje los en trok zo de kabel ineens eruit, het gerafelde uiteinde is voor mij genoeg reden om woensdag langs te gaan.


Doet je kickstarter helemaal niets of start ie niet als je fiets in neutraal staat, je de koppeling in houdt en dan kickt? Dat hoort, starten met kick werkt in neutraal met koppeling los. Zie het als duwstarten: als je de koppeling in houdt draait de motor niet.
1 x
Skyteam Classic 50
Skyteam Scrambler 50
AGM Devil The resurrection of Lucifer
Skyteam Monkey Skyteam / Jincheng Monkey
Zhenhua Dax
Super Motor Company Super 50
Skyteam PBR

Gebruikersavatar
Gebruikersnaam
Berichten: 14

Re: Km teller en snelheidsmeter Hanway RAW 50 kapt ermee.

Bericht#6 » 27 mar 2020, 19:06

Ooohw hahahaha, je hebt gelijk. Wist dat niet, staat naar mij weten ook niet zo in de handleiding. Bedankt voor de tip, kickstarter werkt als een zonnetje.
0 x
Dagrecord: 138KM

Gebruikersavatar
Gebruikersnaam
Berichten: 14

Re: Km teller en snelheidsmeter Hanway RAW 50 kapt ermee.

Bericht#7 » 19 apr 2020, 13:22

Update, gisteren de kmteller kabel ontvangen die ik dag ervoor besteld heb en erin gezet, De kabel is 2-3cm langer dan origineel, maar ergens ook wel fijn, ik zou de kabel toegestuurd krijgen van mijn scooterboer, maar zijn een stel pannenkoeken die ten eerste de kabel niet op voorraad hebben voor reparatie en daarnaast ook nog eens niet de kabel binnen een week kunnen leveren, daarom maar elders besteld. En dat noemen ze service (waar ik overigens 250 euro extra voor betaal voor de servicebeurten). Dus lesje geleerd, servicebeurten nooit vooraf betalen.
0 x
Dagrecord: 138KM

Gebruikersavatar
Hans52
Berichten: 206

Re: Km teller en snelheidsmeter Hanway RAW 50 kapt ermee.

Bericht#8 » 19 apr 2020, 15:46

Gebruikersnaam schreef:Update, gisteren de kmteller kabel ontvangen die ik dag ervoor besteld heb en erin gezet, De kabel is 2-3cm langer dan origineel, maar ergens ook wel fijn, ik zou de kabel toegestuurd krijgen van mijn scooterboer, maar zijn een stel pannenkoeken die ten eerste de kabel niet op voorraad hebben voor reparatie en daarnaast ook nog eens niet de kabel binnen een week kunnen leveren, daarom maar elders besteld. En dat noemen ze service (waar ik overigens 250 euro extra voor betaal voor de servicebeurten). Dus lesje geleerd, servicebeurten nooit vooraf betalen.



Stel je je ook nog even voor? Gezien de huisregels...
0 x
:saufen: Nobody is perfect,........ My name is....

Gebruikersavatar
Gebruikersnaam
Berichten: 14

Re: Km teller en snelheidsmeter Hanway RAW 50 kapt ermee.

Bericht#9 » 19 apr 2020, 16:19

Heey Hans, rustig maar. Dat heb ik vorige maand al gedaan. Beetje overbodig zo’n reactie, anders was ik er allang op aangesproken door de moderators.
0 x
Dagrecord: 138KM

Social Media

   

Terug naar “Mechanische vragen en oplossingen”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 4 gasten

Aanmelden  •  Registreer