Problemen met top snelheid

Olivier

Problemen met top snelheid

Bericht#1 » 20 mei 2020, 21:09

Hallo,

Ik heb een probleem met mijn topsnelheid. Mijn brommer (AGM caferacer) heeft het probleem, dat wanneer hij rond de 50 km/h rijdt dat de motor dan vermogen lijkt te verliezen totdat de snelheid is gezakt tot 47 km/h en dan kan hij weer doortrekken naar 50 km/h.

We zit een onbegrensde CDI in dus daar kan het niet aan liggen.

Ik heb zelf het gevoel dat rond de 50km/h mijn banden sneller draaien dan de toeren van de motor, waardoor de motor niet goed loopt. Zelf denk ik dat het misschien ligt aan de tandwiel verhouding, maar dit weet ik niet zeker.

Herkent iemand dit probleem en/of weet iemand de oplossing ervoor?

Alvast bedankt!
0 x

ravw

Re: Problemen met top snelheid

Bericht#2 » 20 mei 2020, 21:28

welke tandwiel verhouding heb je , Standaard of veranderd ??
en daarbij zijn de kleppen goed afgesteld ...

want met een onbegrenst moet je toch wel harder kunnen dan dat
ik reed met de RAW 50 onbegrens en normale tandjes tegen de 65/70 aan op de teller ( niet tot het eindpunt heb ik niet door getrokken want dan gaat het schreeuwen en dat vond ik niet mooi maar zo rond de 55 was hij lekker stil en toch vlot door rijden

Hoe lang rijd je al onbegrenst .... wnat als het net is geef het blok even de ruimte om die hoge toeren te maken en te wennen , hopelijk heb je hem na het onbegrenst maken toch wel een tijdje rustig aangedaan , soort van op nieuw inrijden
maar het blokje word wel iets beter na langer je door blijft rijden met die onbegrenst cdi ( mits je niet vol gas blijft rijdne .. dat vind hij niet lekker
0 x
Afbeelding

DAGRECORD : 102 Km.
MAANDRECORD: 1000 Km.

Frits063

Bericht#3 » 20 mei 2020, 22:19

Sorry ik weet niet waar het aan kan liggen, hoogstwaarschijnlijk is het het geval de de kleppen ff weer gesteld moeten worden. En daarnaast. Die van mij houd niet van half gas ;) 10.000 toeren kan zonder problemen voor langere met een vingerhoedje van een 50cc. Mijnes wordt ook rustiger en loopt mooier boven de 8000 toeren.
0 x

Janvb

Bericht#4 » 22 mei 2020, 11:12

Vlotterhoogte misschien?
Als die te laag staat, dan komt ie benzine te kort bij hogere toerentallen.
Als je de carburateur op de kop houdt, dan moet de vlotter evenwijdig met de rand van de carburateur liggen.
(zie de manual in Carburateur afstellen )

Of anders een stukje rijden met de tankdop er af.
Misschien zit het gaatje dicht, en dan trekt ie de tank vacuum.
0 x

Social Media

Terug naar “Mechanische vragen en oplossingen”