Kymco Super 8 zonder power

Gebruikersavatar
Heinz
Berichten: 1643

Re: Kymco Super 8 zonder power

Bericht#21 » 24 jun 2020, 08:02

Amendoim schreef:Gezien de volgende info in je voorsteltopic :

Knoppert schreef:Verder werk ik in een motorzaak waar ik alle scooters en brommers behandel die binnen komen.


en in dit topic dan deze zinsnede

Knoppert schreef:Ik heb pas een kymco super 8 uit 2009 binnen gekregen en ik krijg hem niet goed aan het lopen.


... krijg ik het vermoeden dat we als hobby- en vrijwilligersclub iemand die commercieel bromfietsen repareert (dus een winkel c.q. 'dealer') zitten te helpen met gratis technisch advies en oplossingen en die daar dus dan weer geld mee verdient. En dat is de bedoeling niet.

Maar ik kan het verkeerd hebben ingeschat of opgevat.


Als je als pro hier je licht op moet steken is het wel treurig gesteld... :schater:

Ontopic: dan zou ik een tweedehands tweetakt kopen. Bijvoorbeeld een Piaggio Zip kan best vlot rijden.
0 x
Honda SH 300i '10
Suzuki Bandit 1200S '06
Kymco Agility 50 '13

Gebruikersavatar
peter stupers
Berichten: 1206

Re: Kymco Super 8 zonder power

Bericht#22 » 24 jun 2020, 08:35

Ja vreemd als je als bromfietsmonteur hier je licht op moet steken omtrent storingen.
Als prof heb je toch de beschikking over andere infokanalen, dacht ik zo. Importeur of zo.
Maar goed, misschien niet verder effe nagedacht. :oops:
0 x
Groeten Peter.

Gebruikersavatar
Knoppert
Berichten: 12

Re: Kymco Super 8 zonder power

Bericht#23 » 24 jun 2020, 12:53

Amendoim schreef:Gezien de volgende info in je voorsteltopic :

Knoppert schreef:Verder werk ik in een motorzaak waar ik alle scooters en brommers behandel die binnen komen.


en in dit topic dan deze zinsnede

Knoppert schreef:Ik heb pas een kymco super 8 uit 2009 binnen gekregen en ik krijg hem niet goed aan het lopen.


... krijg ik het vermoeden dat we als hobby- en vrijwilligersclub iemand die commercieel bromfietsen repareert (dus een winkel c.q. 'dealer') zitten te helpen met gratis technisch advies en oplossingen en die daar dus dan weer geld mee verdient. En dat is de bedoeling niet.

Maar ik kan het verkeerd hebben ingeschat of opgevat.


Hallo,
Ik snap wat u bedoeld, ik werk inderdaad in een motorzaak waar ik alle scooters behandel. De kymco was echter een scooter die ik voor een vriend maakte en daar krijg ik niks voor en is puur hobby in de avonduren.
Voor alle commerciële zaken werken wij samen met Visch scooters in Barneveld voor alle vragen en expertise (wij zijn tenslotte een motorzaak en geen scooterzaak :) )
Voor de scooters van vrienden en mijn eigen hobby projecten hoop ik graag op het forum te kunnen kijken en vragen.
Ik hoop het nu duidelijk uitgelegd te hebben.
Mvg, Willem
0 x

Gebruikersavatar
Knoppert
Berichten: 12

Re: Kymco Super 8 zonder power

Bericht#24 » 24 jun 2020, 13:00

Heinz schreef:Als je als pro hier je licht op moet steken is het wel treurig gesteld... :schater:

Ontopic: dan zou ik een tweedehands tweetakt kopen. Bijvoorbeeld een Piaggio Zip kan best vlot rijden.


Het idee dat een "pro" een keer iets niet weet of kan vinden vind ik persoonlijk wat minder vreemd, maar goed dat kan aan mij liggen.

Ontopic: Bedankt! Ga ik zeker even naar kijken!
0 x

Gebruikersavatar
Heinz
Berichten: 1643

Re: Kymco Super 8 zonder power

Bericht#25 » 24 jun 2020, 13:28

Knoppert schreef:Het idee dat een "pro" een keer iets niet weet of kan vinden vind ik persoonlijk wat minder vreemd, maar goed dat kan aan mij liggen.

Ontopic: Bedankt! Ga ik zeker even naar kijken!


Tuurlijk kan een pro het ook een keer niet weten. Maar dan heeft hij meestal beschikking over professionele kanalen waar hij navraag kan doen. Maar goed, het is dus voor de hobby, dan heb ik niks gezegd. Wij zitten hier namelijk ook voor de hobby. :thumbsup:
2 x
Honda SH 300i '10
Suzuki Bandit 1200S '06
Kymco Agility 50 '13

Gebruikersavatar
Amendoim
Easy Writer / STN Beheerder
Berichten: 5414

Re: Kymco Super 8 zonder power

Bericht#26 » 26 jun 2020, 11:26

Knoppert schreef:Voor de scooters van vrienden en mijn eigen hobby projecten hoop ik graag op het forum te kunnen kijken en vragen.
Ik hoop het nu duidelijk uitgelegd te hebben.


Ja prima, het gaat ons er alleen om dat een bedrijf ons als club en onze sponsoren niet gebruikt als 'denktank' voor hun eigen commerciële doeleinden. We zijn een club van hobbyisten en vrijwilligers en geen gratis technische helpdesk voor 'professionals'.

Anecdote: zoals sommigen weten, ben ikzelf IT-er. Dus ' ik doe iets met computers", zeg maar :-) Zo had ik jaren geleden een vriend die vaak langskwam met computers die het niet deden, dus of ik dan "even kon kijken". Sommige computers waren ook van zijn familie, vrienden, buren etc. Nou, vooruit. Gedurende de koffie zat ik dus vaak zo niet meestal uren te sleutelen aan die probleem-machines. Gratis en voor niets. Totdat ik erachter kwam... dar hij wél geld vroeg voor wanneer de problemen waren opgelost. Dus hij verdiende aan mijn kennis en arbeid, soms flink ook, zonder dat ik dat wist of dat ik er iets voor kreeg. De keer erop volgde er dus een flinke rekening aan zijn adres. De vriendschap was vervolgens snel over.

De oneerlijkheid van bovenstaande kun je dus ook 'doortrekken' naar de STN als forum en al haar leden én sponsoren die elkaar van gratis advies voorzien. Het is niet de bedoeling dat een derde partij daar geld aan verdient.

Dit is geen verwijt of kritiek aan of tegen wie dan ook maar dient slechts als voorbeeld.

PS: ik kwam erachter doordat een kennis van hem bij mij garantie kwam claimen voor een volgens hem mislukte reparatie waar hij geld voor had betaald...
0 x

Gebruikersavatar
Knoppert
Berichten: 12

Re: Kymco Super 8 zonder power

Bericht#27 » 03 jul 2020, 10:57

Hallo,
Ik had helemaal geen mail gehad over een nieuwe reactie dus vandaar mijn late reactie *oeps*.

Ik snap het volledig en het is mij toevallig een paar dagen terug ook een soort van overkomen.
Een vriend van mij stuurde mij een berichtje over dat hij had gehoord dat ik brommers repareer voor een "vriendenprijsje".
Dus ik reageer op hem met wat zijn probleem is en zijn Tomos had een probleempje met de versnelling.
Ik ging er vanuit dat dit de schakelveer/vraagtekenveer was en zei dat die ongeveer 3,- kostte en ik gokte dat ik er een avondje mee bezig zou zijn (nooit los gehad dus ik schatte het hoog in). Ik stuurde terug dat het hem een tientje zou kosten inclusief de onderdelen. Normaal zou je voor 7,- geen avond aan de gang gaan maar zoals ik al eerder aangaf, het is mijn hobby en ik vind het leuk om te doen dus vond 7,- wel schappelijk(voor de handzeep en de moeite :lol: )

Toch was ik iets achterdochtig aangezien het mij niet een type leek voor een Tomos of überhaupt een scooter. Na een tijd doorvragen kwam toch het hoge woord eruit, de Tomos was van een vriend van hem. Ik heb toen gezegd dat het dan geen "vriendenprijsje" werd omdat dat nou eenmaal... voor mijn eigen vrienden is! en dat die vriend van hem dus de brommer gewoon officieel langs kon komen brengen in de zaak!

Hij reageerde daarna best wel chagrijnig en na 2 of 3 berichten over en weer negeerde hij mij gewoon. Ik zou morgen met hem gaan voetballen en vraag mij af wat hij er nog over te vertellen heeft!
Het staat niet in verhouding met uw verhaal natuurlijk maar het is inderdaad wel heel apart hoe sommige mensen denken.

Mvg, Willem
0 x

Social Media

   

Terug naar “Mechanische vragen en oplossingen”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 gasten

Aanmelden  •  Registreer