Wok???

Gebruikersavatar
Jeffrey
Berichten: 20

Wok???

Bericht#1 » 09 sep 2020, 11:04

Ik heb mijn Sym Jet14 laten afstellen zodat deze 54 loopt op de gps (van de dealer).

Nu ben ik vorige week met mijn eigen gps, tomtom vio, wezen rijden, en daarmee kwam ik ineens op de 57 uit.
Mijn kmteller geeft iets meer dan 60 aan.

Dit "probleem" heb ik pas sinds kort.

Zou ik nu een wok melding krijgen als ik op de rollerbank moet?

:sct1:
0 x
:sct1:

Sym Jet14.

Gebruikersavatar
bertocello
Berichten: 1678

Re: Wok???

Bericht#2 » 09 sep 2020, 11:46

Ja, als je daar de 57 km per uur haalt. Voor onze 50cc brommers is er degelijk verschil als het waait of je rijd een helling.
0 x
Sym Symphony ST 50 4t- 120.000 km Actuele kilometerstand -120.244 km.

Gebruikersavatar
Jeffrey
Berichten: 20

Re: Wok???

Bericht#3 » 09 sep 2020, 11:50

bertocello schreef:Ja, als je daar de 57 km per uur haalt. Voor onze 50cc brommers is er degelijk verschil als het waait of je rijd een helling.


Het was ook maar 2 seconde dat ik de 57 haalde.
Ik ga vanavond weer even met mijn vio rijden, ben benieuwd of ik dan weer de 57 haal.

Dan ga ik zsm maar even langs de dealer om hem af te laten stellen.

:sct1:
0 x
:sct1:

Sym Jet14.

Gebruikersavatar
Heinz
Berichten: 1643

Re: Wok???

Bericht#4 » 09 sep 2020, 13:37

Op de rollenbank zit je iets onder de gps-snelheid vanwege de correctie. Dus ik denk dat je nog wel veilig zit. Maar als je echt safe wil zitten zet je nog een dunne varioring op je variobus. De varioring kan je afvijlen tot de gewenste snelheid (bijvoorbeeld 55 km/h).
0 x
Honda SH 300i '10
Suzuki Bandit 1200S '06
Kymco Agility 50 '13

Gebruikersavatar
Jeffrey
Berichten: 20

Re: Wok???

Bericht#5 » 09 sep 2020, 14:06

Heinz schreef:Op de rollenbank zit je iets onder de gps-snelheid vanwege de correctie. Dus ik denk dat je nog wel veilig zit. Maar als je echt safe wil zitten zet je nog een dunne varioring op je variobus. De varioring kan je afvijlen tot de gewenste snelheid (bijvoorbeeld 55 km/h).


Bedankt. Ik ga zsm een afspraak maken voor een andere ring.

Gister was de politie een rollerbank aan het opzetten, 70 meter van mijn huis af. :o

:sct1:
1 x
:sct1:

Sym Jet14.

Gebruikersavatar
Jeffrey
Berichten: 20

Re: Wok???

Bericht#6 » 09 sep 2020, 15:02

Ik lees net dat het dan waarschijnlijk een metalen ring is, die is versleten.
Zijn jullie daar bekend mee?

:sct1:
0 x
:sct1:

Sym Jet14.

Gebruikersavatar
Heinz
Berichten: 1643

Re: Wok???

Bericht#7 » 09 sep 2020, 15:43

Origineel (weet niet of dit bij Sym ook zo is, maar bij Kymco i.i.g. wel) heeft de variobus een opstaande rand en geen losse varioring zoals Piaggio. De variobus is van staal en de ring automatisch ook. In principe verslijt een stalen bus niet. Dus ik denk niet dat een varioring onder normale omstandigheden kan verslijten.

Maar als jouw scooter 60 op de teller loopt, denk ik niet dat er een varioring in zit.
0 x
Honda SH 300i '10
Suzuki Bandit 1200S '06
Kymco Agility 50 '13

Gebruikersavatar
Jeffrey
Berichten: 20

Re: Wok???

Bericht#8 » 09 sep 2020, 16:01

Heinz schreef:Origineel (weet niet of dit bij Sym ook zo is, maar bij Kymco i.i.g. wel) heeft de variobus een opstaande rand en geen losse varioring zoals Piaggio. De variobus is van staal en de ring automatisch ook. In principe verslijt een stalen bus niet. Dus ik denk niet dat een varioring onder normale omstandigheden kan verslijten.

Maar als jouw scooter 60 op de teller loopt, denk ik niet dat er een varioring in zit.


Dan ga ik van de week even mijn dealer bellen, om te vragen wat het zou kunnen zijn.

:sct1:
0 x
:sct1:

Sym Jet14.

Yelhel

Re: Wok???

Bericht#9 » 29 sep 2020, 09:56

Hallo allemaal. 
Voor mij ook een vraag over snelheid. Maar wel binnen "wat mag" wel te verstaan. 
Mijn werk is op een 23 km afstand, met mooie en rustige wegen waar ik praktisch niemand tegenkom. Ik vond prima dat mijn Kymco People S tegen de 57 km/u reed. Deze heeft een keer op de bank gezeten en meneer agent zei dat het nèt aan was en dat ik bij een controle met een "gun", wrs een wok (??) had gekregen....  
Een tijdje geleden heb ik mijn scooter voor onderhoud naar de garage gebracht. Nu rijdt dat ding echt te snel!!!
Hij klimt zo naar de 60 of boven. Zo snel dat ik verwacht bij een volgende controle de Sjaak te zijn. 
Wat kan ik doen om nog net binnen de marges te vallen. Max 55/56 dus??? Eventueel een adres in Amsterdam e.o.?
Snel rijden is ok, een boete echt niet!! En zeker niet voor die paar km/u....! 
Alvast bedankt voor wat adviezen! 
0 x

Gebruikersavatar
Heinz
Berichten: 1643

Re: Wok???

Bericht#10 » 29 sep 2020, 11:22

Varioring kopen en afvijlen totdat je precies de gewenste snelheid rijdt.
0 x
Honda SH 300i '10
Suzuki Bandit 1200S '06
Kymco Agility 50 '13

Social Media

   

Terug naar “Mechanische vragen en oplossingen”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 7 gasten

Aanmelden  •  Registreer