4 takt probleem

Gebruikersavatar
Kay vente
Berichten: 20

Re: 4 takt probleem

Bericht#11 » 30 sep 2020, 16:55

Ja hij stond op tijd tijdens afstellen. Nieuwe koppeling er op gezet en nieuwe v snaar. Gaat nu 25 maar nog niet zo als het hoort. Ook een nieuwe bougie er in gezet geen verschil helaas. Als ik hem op de bok zet en dan vol gas geef dan komt hij wel op snelheid maar wel langzaam. Duurt 4 sec ofzo.
0 x

Gebruikersavatar
Brute-Force
Berichten: 1150
Contacteer:

Re: 4 takt probleem

Bericht#12 » 30 sep 2020, 19:53

Valse lucht kan ook de oorzaak zijn ,,, Spruitstuk lek ,
0 x
Gilera Road-Runner RST 2-takt -2013.. Beep-Beep!
Gilera MHR Speed 7T, The Red-Rockett.
Grand-Dink, The Mean-Machine -2012 : Eat My Dust, Edwin.

Gebruikersavatar
Brute-Force
Berichten: 1150
Contacteer:

Re: 4 takt probleem

Bericht#13 » 30 sep 2020, 19:54

Brute-Force schreef:Valse lucht kan ook de oorzaak zijn ,,, Spruitstuk lek , Vacuumslang lek etc etc..
0 x
Gilera Road-Runner RST 2-takt -2013.. Beep-Beep!
Gilera MHR Speed 7T, The Red-Rockett.
Grand-Dink, The Mean-Machine -2012 : Eat My Dust, Edwin.

Gebruikersavatar
Kay vente
Berichten: 20

Re: 4 takt probleem

Bericht#14 » 30 sep 2020, 21:35

Ja zal morgen eens de deo test of remreiniger test doen en de compressie eens meten . Zal wel aan 1 van die 2 liggen
0 x

Gebruikersavatar
bertocello
Berichten: 1678

Re: 4 takt probleem

Bericht#15 » 01 okt 2020, 12:18

Brute-Force schreef:Valse lucht kan ook de oorzaak zijn ,,, Spruitstuk lek ,

Vroeg of laat krijg elke brommer daar last van, maar dat zou een beetje monteur toch snel opmerken, niet?
0 x
Sym Symphony ST 50 4t- 120.000 km Actuele kilometerstand -120.244 km.

Gebruikersavatar
Kay vente
Berichten: 20

Re: 4 takt probleem

Bericht#16 » 01 okt 2020, 12:49

Ik ga de comprssie meter en de deo test doen en zal nog eens de carb er uit halen en schoon maken. Ik denk dat de compressie niet goed is dat hij daarvoor niet genoeg kracht heeft of iets in die richting....ik zou echt niet weten wat het anders kan zijn...oja misschien dat dit iets betekend, toen ik de lucht filter er even had af gehaald en toen probeerde te starten had hij met starten een paar keer een back fire uit de carb waar de luchtfilter zit .bij 2 takt betekend dit meestal dat de timing verkeert staat. maar bij 4 takt weet ik dat niet zeker ,heeft dit blok contactpuntjes meschien versleten of uit timing ?
0 x

Gebruikersavatar
Amendoim
Easy Writer / STN Beheerder
Berichten: 5414

Re: 4 takt probleem

Bericht#17 » 01 okt 2020, 13:53

Hallo @Kay vente en welkom bij de STN. Zou je je ajb even willen voorstellen in de daarvoor bedoelde rubriek Stel je even voor ?

We zijn namelijk niet een gratis helpdesk maar een community en dat is dan wel zo netjes. Dankjewel :-)
1 x

Gebruikersavatar
Heinz
Berichten: 1643

Re: 4 takt probleem

Bericht#18 » 01 okt 2020, 14:49

Kay vente schreef:Ik ga de comprssie meter en de deo test doen en zal nog eens de carb er uit halen en schoon maken. Ik denk dat de compressie niet goed is dat hij daarvoor niet genoeg kracht heeft of iets in die richting....ik zou echt niet weten wat het anders kan zijn...oja misschien dat dit iets betekend, toen ik de lucht filter er even had af gehaald en toen probeerde te starten had hij met starten een paar keer een back fire uit de carb waar de luchtfilter zit .bij 2 takt betekend dit meestal dat de timing verkeert staat. maar bij 4 takt weet ik dat niet zeker ,heeft dit blok contactpuntjes meschien versleten of uit timing ?


Nee, dit blok heeft een cdi en geen contactpuntjes. Een verkeerde timing zou kunnen, bijvoorbeeld doordat de distributieketting versprongen is. Lage compressie zou ook nog kunnen. Gewoon stapsgewijs al deze zaken controleren.
0 x
Honda SH 300i '10
Suzuki Bandit 1200S '06
Kymco Agility 50 '13

Gebruikersavatar
Kay vente
Berichten: 20

Re: 4 takt probleem

Bericht#19 » 01 okt 2020, 16:30

rem reiniger test heeft niks opgeleverd... allemaal in oorde ,maar vind dat de vario heel langzaam maar opkomt ,ik heb een filmje er bij gezet (ik geef telkens vol gas en staat op de bok met het wiel vrij van de grond) ook aan het eind van het filmpje keef ik telkens heel kort gas en dan valt hij uit of net niet uit,komt dit doordat er telkens een klein beetje benzine in de carb woord gespoten en dat hij dan te veel krijgt als ik dat kort achter elkaar doe?

filmpje :

0 x

Gebruikersavatar
Sjeuf
Berichten: 222

Re: 4 takt probleem

Bericht#20 » 03 okt 2020, 11:03

Kay vente schreef: aan het eind van het filmpje keef ik telkens heel kort gas en dan valt hij uit of net niet uit,komt dit doordat er telkens een klein beetje benzine in de carb woord gespoten en dat hij dan te veel krijgt als ik dat kort achter elkaar doe?

Die korte en vele draaiingen achter elkaar zorgen ervoor dat de motor teveel benzine krijgt en verzuipt. Telkens als jij de gashendel opendraait spuit de acceleratiepomp extra benzine aan het mengsel toe om goed te kunnen accelereren.
0 x

Social Media

   

Terug naar “Mechanische vragen en oplossingen”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 3 gasten

Aanmelden  •  Registreer