Even een tirade over die Kymco-remklauw, want het is natuurlijk weer eens gedoe met dat ding. Waarom Kymco ooit bedacht heeft dat een remklauw twee zuigers nodig heeft, is mij een raadsel. Een remzuiger is meer dan genoeg. Een tweede zuiger verdubbelt niet de remkracht, maar wel de kans op problemen.
Goed, de achterste zuiger loopt dus niet soepel en dat zorgt ervoor dat het remgevoel niet fijn is en de rem heel licht aanloopt. Hebben jullie bewezen tips en trucs om wat meer gang te krijgen in zo'n klemmende remzuiger? Laatst heb ik nog gebrobeerd om hem gangbaarder te krijgen met wat ACF50, maar dat hielp ook niet echt. Wat nu precies het probleem is weet ik ook niet, want de zuiger is niet verroest en valt ook nog wel terug in de klauw te drukken. Maar als je daarna druk op de klauw zet, komt de voorste zuiger sneller en verder naar buiten dan de achterste.
Anders zit er niks anders op om zo door te rijden totdat de blokken helemaal versleten zijn, en daarna die klauw inclusief blokken met een grote boog in de vuilbak te gooien. Een immitatieklauw kost de wereld niet, al zal de kwaliteit daarvan zomogelijk nog slechter zijn t.o.v. van het origineel...