Mjorink schreef:je vlotterbakje van de carburateur is lek. in dit bakje blijft een kleine voorraad brandstof zitten.
door een haarscheurtje verdampt de brandstof in verdwijnt de brandstofvoorraad uit de carburateur.
motor zal daarna niet eerder aanslaan wanneer deze voorraad weer is aangevuld.
in jou geval gaat de brandstofkraan open als er onderdruk in de inlaat aanwezig is.
dit is er tijdens het ronddraaien van de motor.
vandaar het lange rondstarten voordat hij aanslaat.
nieuw vlotterbakje regelen en aller\s werkt weer zoals het hoort
groeten Marc
Bedankt voor je reactie. Soms slaat hij helemaal niet aan... Het vlotterbakje zit ook gewoon nog vol naar mijn weten want op moment dat het brandstofslangetje weer op de carburateur gezet wordt slaat de scooter meteen aan. Hij hoeft dan niet eerst nog lang te starten (vlotterbakje vol laten lopen) voor hij aanslaat. Er komt alleen pas benzine uit de slang nadat er aan gezogen wordt. Vanaf dat moment krijgt de pomp het ook weer goed rond.