Koude start, choke/verrijker, en sproeier?

Gebruikersavatar
Lintje
Berichten: 48

Re: Koude start, choke/verrijker, en sproeier?

Bericht#11 » 21 dec 2020, 11:10

Veel meer gekke dingen heb ik niet te vertellen,..Het belangrijkste is dat ik steeds wekelijks naar het ziekenhuis kan met een direct startende scooter.
Vanmiddag ga ik eens eerst 3x aan de gas draaien in de hoop dat hij wat benzine inspuit.
0 x

Gebruikersavatar
Heinz
Berichten: 1643

Re: Koude start, choke/verrijker, en sproeier?

Bericht#12 » 21 dec 2020, 11:17

Klinkt al met al als een slecht afgestelde scooter. Slecht starten, hoog verbruik, geen constante vermogensafgifte. Heel lastig om vanaf de computer te beoordelen wat het precies is. Maar ik zou als eerste de carburateur en kleppen (laten) afstellen. Desnoods carburateur ook even later reinigen.
0 x
Honda SH 300i '10
Suzuki Bandit 1200S '06
Kymco Agility 50 '13

Gebruikersavatar
Lintje
Berichten: 48

Re: Koude start, choke/verrijker, en sproeier?

Bericht#13 » 21 dec 2020, 11:18

Ik dacht ook dat als er valse lucht zou zijn dat hij niet goed op de motor af zou remmen, en dat doet hij wel heel goed.
0 x

Gebruikersavatar
Lintje
Berichten: 48

Re: Koude start, choke/verrijker, en sproeier?

Bericht#14 » 21 dec 2020, 11:32

Heinz, ja ok. Dank je. Dus eigenlijk alles van begin tot eind nalopen..Momenteel word die grootse aanpak moeilijk.
De scooter komt van een oude motorzaak-eigenaar/zn dochter. Ik vermoed dan dat hij er zelf nog wat aan gesleuteld heeft. Een kabeltje was wat aangepast, de routering vd kabels waren niet zo mooi dat heb ik 3 jaar geleden zoiets wel verbeterd. Terwijl hij verder heel netjes is, als je hem zou poetsen lijkt alles in het motorgebied als nieuw.
Maar liep zoals gezegd eerst 43 zoiets..zouden ze daar de afstelling hebben verprutst (officieel snorfiets). Want nu loopt hij 27 omdat ik de kabel toendertijd weer aan elkaar had gezet. Met kabel in losse toestand reed hij 43. Om boetes te voorkomen heb ik de kabels toen herroute (hoe zegt men dat?) en netjes in een rubber sok opgesloten.
De indruk van het rijden is netjes, de warme start ook. Enkel zuipen en slechte koude start.
Ik zal kijken of ik beetje voor beetje aan jullie tips kan voldoen, maar zelf kan ik het nog niet (misschien twee boutjes).
0 x

Social Media

   

Terug naar “Mechanische vragen en oplossingen”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 gasten

Aanmelden  •  Registreer