Waar is Kymco anno 2021?

Gebruikersavatar
Heinz
Berichten: 1643

Waar is Kymco anno 2021?

Bericht#1 » 10 jan 2021, 11:20

Het valt mij op dat de afgelopen paar jaar Kymco uit het straatbeeld is verdwenen. Tot een jaar of drie geleden stond op iedere straathoek een Agility, omdat alle pizzazaken ze als bezorgscooter hadden. De Grand Dink, Peoples en New Dink waren populair onder forenzen en tourrijders. Ook was er een behoorlijke tuningsscene rondom Kymco omdat opvoerdelen erg goedkoop waren. Maar sinds de invoering van E3 en E4 is Kymco veel terrein verloren. Hebben ze gewoon niet meer de goede modellen, of schort er kwalitatief ook van alles aan? Ik lees eigenlijk maar heel weinig reviews over nieuwe Kymco's. De dealer waar ik weleens kom, adviseert Sym boven Kymco, omdat Kymco 'niet meer is wat het ooit was'. Dat kan ik niet onderbouwen, maar er moet toch wel power in the numbers zijn.

Zijn er leden hier die deze ontwikkeling beter kunnen duiden en/of praktijkervaring hebben met E4-Kymco's?
0 x
Honda SH 300i '10
Suzuki Bandit 1200S '06
Kymco Agility 50 '13

Gebruikersavatar
vp50
Berichten: 268

Re: Waar is Kymco anno 2021?

Bericht#2 » 10 jan 2021, 14:31

Hoi Heinz,

Sinds 3jaar de Kymco VP 50 injectie en niets te klagen ,hoewel er zou een kachel op mogen zitten :lol2:

Maar geen bijzonderheden ,rijd lekker zuinig 1 op 48 gemiddeld .

Groeten

Peter
1 x

Gebruikersavatar
Heinz
Berichten: 1643

Re: Waar is Kymco anno 2021?

Bericht#3 » 11 jan 2021, 10:42

Dat is heel mooi Peter! :thumbsup: Mijn Agility uit 2013 doet het ook nog prima. :sct1:

Temeer mijn verbazing dat je bijna geen nieuwe Kymco's meer ziet.
1 x
Honda SH 300i '10
Suzuki Bandit 1200S '06
Kymco Agility 50 '13

Gebruikersavatar
boukeent
Berichten: 431

Re: Waar is Kymco anno 2021?

Bericht#4 » 11 jan 2021, 18:15

nu is sym goed bezig met jet 14. waarschijnijk richt kymco zich nu meer op motor segment.

Bouke
0 x
kymco xtown 300i, 2018
sym joymax z 300i, 2019
mash dirt track 650, 2019

Gebruikersavatar
Klapband
Berichten: 791

Re: Waar is Kymco anno 2021?

Bericht#5 » 25 feb 2021, 23:11

Waarschijnlijk is de investering die kymco moet maken gewoon te groot voor wat het werkelijk opleverd.
Veelste veel beperkt met regel geving.

Zelfde verhaal met yamaha, en piaggio.. Deze komen ook niet meer met nieuwe modellen.
Dan nemen ze gewoon een ouder model en passen deze wat aan zodat ze geschikt zijn voor euro 4 en 5.
Maar de regelgeving word steeds strenger.. Dus word het voor een kymco of yamaha ook lastiger om die doel stellingen te kunnen halen..

Meeste zullen denk ik alleen nog motor scooters verkopen..Minder strikt en leverd per koop meer geld op.
0 x

Gebruikersavatar
Amendoim
Easy Writer / STN Beheerder
Berichten: 5414

Re: Waar is Kymco anno 2021?

Bericht#6 » 28 feb 2021, 13:12

Misschien dat het hele Corona-gebeuren ook een stok in de spaken is geweest voor de introductie van nieuwe modellen...

Er zijn weliswaar nog nooit zoveel brom- en snorfietsen verkocht als afgelopen jaar, in ieder geval in Nederland als we de markt mogen geloven, maar er hebben natuurlijk geen manifestaties plaatsgevonden zoals motorbeurzen...

En het scootergebeuren richt zich steeds meer op de boodschappenfiets, de electrische scooter. Kymco doet dan onder de merknaam Niu geloof ik? En ik ken dealers die al helemaal overgestapt zijn op alleen electrisch. 2025 komt ook al om de hoek kijken en dat is ook geen stimulans voor de diverse merken.

Mensen die willen touren worden richting de motorfiets geduwd. Misschien krijgen we hier ook de 125cc regel zoals in Duitsland en andere landen. Het 50cc segment zal sowieso steeds kleiner worden.

Wat je hebt mag je houden maar er mag geen nieuw meer verkocht worden straks. Wij zijn de Laatste der Mohicanen :-)
0 x

Gebruikersavatar
Klapband
Berichten: 791

Re: Waar is Kymco anno 2021?

Bericht#7 » 01 mar 2021, 21:28

Dat laatste is al een hele tijd aan de gang..

Je kan tegenwoordig die EURO versies maar per jaar aanschaffen.. Jaar erna komt er een nieuwe EURO versie, en gaan de oude EURO versie weer uit de handel.. Waar je vroeger voor een scooter wel een hoop jaren had om iets te kopen.
1 x

Gebruikersavatar
Amendoim
Easy Writer / STN Beheerder
Berichten: 5414

Re: Waar is Kymco anno 2021?

Bericht#8 » 02 mar 2021, 00:03

Als je dat als bedrijf doet dan heet dat "kapitaalvernietiging"en dat is wettelijk niet toegestaan. Als Staat mag je dat blijkbaar wel... :neh!:
0 x

Gebruikersavatar
Heinz
Berichten: 1643

Re: Waar is Kymco anno 2021?

Bericht#9 » 02 mar 2021, 08:29

Aanpassen aan de nieuwste euronorm zal vast geld kosten. Maar je koopt al een Chinese fake Vespa met euro 4 injectie voor ca. € 1.000. En ik zie die dingen echt heel veel rijden, dus zo slecht zullen ze niet zijn. Maar het zou goed kunnen dat Kymco zich nu meer richt op high end motorscooters. Daar valt vast veel meer mee te verdienen.

Een motorscooter is natuurlijk leuk, maar het nadeel is dat je niet op de brom-fietspaden mag. Dat is zo'n beetje de hoofdreden waarom ik überhaupt een bromscooter heb. :schater:
0 x
Honda SH 300i '10
Suzuki Bandit 1200S '06
Kymco Agility 50 '13

Social Media

   

Terug naar “Mechanische vragen en oplossingen”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 5 gasten

Aanmelden  •  Registreer