Waar is die ring voor bij je V-snaar?

Gebruikersavatar
Davey
Berichten: 22

Waar is die ring voor bij je V-snaar?

Bericht#1 » 14 mar 2021, 10:17

Goeiemorgen mensen,

Is alles goed met iedereen?

Ik heb deze week een Sym Jet 14 gekocht als occasion bij mijn lokale dealer en hij staat nu geregistreerd als blauw kenteken. Toen ik mijn eerste rit maakte kwam ik er achter dat de GPS-snelheid slechts 30 km/u is.

Dit is natuurlijk wel erg traag. Ik wilde hem daarom afstellen op 34, wat nog legaal is.

Mijn dealer heeft toen de softwareconfiguratie aangepast. Dit haalde niets uit. Toen hebben ze bij mijn V-snaar een 12mm ring eruit gehaald:

Afbeelding

- Wat mij opvalt is dat hij nu 34-35 gaat, maar dat je ook uitschieters hebt naar 43 km/u. Wanneer je bijvoorbeeld wind-mee hebt ofzo. Waarom hangt dit zoveel af van de invloeden? Bij wind-tegen haal ik slechts 25 km/u.

- Kan iemand we vertellen waar dit nou aan ligt? Ik neem aan dat de ring ervoor zorgt dat hij "fysiek" staat afgesteld op 30 km/u of iets dergelijks?

- Kan de maximumsnelheid worden verhoogd door er bijvoorbeeld een 15mm-ring in de plaatsen, zodat hij iets harder gaat?

- Hoe komt het dat mijn scooter zo ontzettend langzaam optrekt? Moet dit worden afgesteld met de software ofzo?
0 x
Vrrrrrroem! Hngggggg! :D :moto2: :sct1: :sct1:

Gebruikersavatar
BadWeather
Berichten: 781

Re: Waar is die ring voor bij je V-snaar?

Bericht#2 » 14 mar 2021, 11:54

Ik ben geen scooter expert maar ik gok dat je de varioring bedoelt.
0 x
Skyteam Classic 50
Skyteam Scrambler 50
AGM Devil The resurrection of Lucifer
Skyteam Monkey Skyteam / Jincheng Monkey
Zhenhua Dax
Super Motor Company Super 50
Skyteam PBR

Gebruikersavatar
Davey
Berichten: 22

Re: Waar is die ring voor bij je V-snaar?

Bericht#3 » 14 mar 2021, 16:04

BadWeather schreef:Ik ben geen scooter expert maar ik gok dat je de varioring bedoelt.


Volgens mij inderdaad de varioring :P
0 x
Vrrrrrroem! Hngggggg! :D :moto2: :sct1: :sct1:

Gebruikersavatar
Klapband
Berichten: 791

Re: Waar is die ring voor bij je V-snaar?

Bericht#4 » 19 mar 2021, 17:37

Ligt eraan of dat deze ring op de vario bus zit of er tegen..

Als deze erop zit is het een begrenzer.
Als deze er tegen aan zit is het een shim ring om de hele krukas op te vullen.

Anders heb je kans dat de vario niet zit opgesloten als je de krukas moer vast draait en de kans dat je de krukas spiebanen ermee sloopt is erg aanwezig.. Een nieuwe krukas is al duur, laat staan een revisie.


Waarom hij zo in snelheid schommelt komt omdat een CDI of ECU zo staat afgesteld dat je al amper kracht uit de motor hebt. Dus onder zwaardere belasting (dus heuvel op zal de snelheid in kakken) en heuvel naar beneden zal de snelheid meer toenemen omdat de motor dat minder hard hoeft bij te werken..

Een 4takt is begrensd al niet zo super kwa vermogen, een snor 4t is al helemaal dramatisch, zeker als je al een vrij zware scooter hebt.
1 x

Social Media

   

Terug naar “Mechanische vragen en oplossingen”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 3 gasten

Aanmelden  •  Registreer