Compressieslag of uitlaatslag?

Gebruikersavatar
Ronin84
Berichten: 729

Re: Compressieslag of uitlaatslag?

Bericht#41 » 12 jun 2021, 16:53

Mark22 schreef:Werk is 500 meter verderop, dus dan staat ie meer te roesten dan te draaien :lol:

Tja, ik heb dagelijks een enkele rit van 19 km. Dat schiet lekker op. Sinds November 4000 km gereden met het ding :cheers:
Maar als je er weinig mee rijdt, kun je er langer van genieten. Die van mij zal na 2 jaar al behoorlijk op zijn ben ik bang.
0 x
Voor vrijheid op twee wielen hoef je niet hard te gaan.
Mijn Mash Fifty Euro4 project

Gebruikersavatar
Mark22
Berichten: 111

Re: Compressieslag of uitlaatslag?

Bericht#42 » 16 jun 2021, 10:59

Heb de boel even schoongemaakt en er lekt nu dusdanig weinig dat ik er niet meer naar om kijk. Stukje karton eronder is genoeg.

Nog wel een ander (mogelijk) probleempje is de uitlaatpakking. Bij het starten zie ik uitlaatgassen bij deze pakking naar buiten komen. Ik heb er al een nieuwe ring in gezet en de bouten om en om aangedraaid, dus scheef staat de uitlaat ook niet.

Rijdt de brommer beter als deze aansluiting helemaal goed dicht zit? Heel soms hoor ik het blok een beetje pruttelen, voornamelijk als ik de koppeling in heb gedrukt of met een warme motor voor de brug stil sta. Volgens dit filmpje kan dat komen door valse lucht bij de uitlaat:
0 x

Gebruikersavatar
Janvb
Berichten: 1650

Re: Compressieslag of uitlaatslag?

Bericht#43 » 16 jun 2021, 16:57

Ga jij nou onze edele welklinkende viertakters vergelijken met zo'n achterhaald stinkend oliekacheltje? :evil:

But seriously, een viertakt maakt minder gebruik van in- en uitlaatresonantie dan een tweetakt.
Tweetakt houdt er rekening mee dat de in en uitlaat soms tegenhouden en dan weer beter geleiden. Ik weet er niet veel van maar ik kan je "het tweetakt tuners handboek" aanraden.

Waar valse lucht bij een viertakt wel veel invloed kan hebben is tussen de carburateur en de cilinder. Als het daar lekt dan krijg je een armer mengsel.
1 x

Gebruikersavatar
Mark22
Berichten: 111

Re: Compressieslag of uitlaatslag?

Bericht#44 » 16 jun 2021, 18:09

Van die tweetakt grasmaaiers wil ik niks hebben. Als ik lawaai wil maken monteer ik wel een speaker achterop :thumbsup:

Mogelijk ligt het probleem inderdaad bij de carburateur, maar ik hoop het niet want ik ben helemaal klaar met het (de)monteren van dat ding :yawn:
Binnenkort maar even wat deo erop spuiten en zien wat er gebeurd...
0 x

Gebruikersavatar
Janvb
Berichten: 1650

Re: Compressieslag of uitlaatslag?

Bericht#45 » 17 jun 2021, 12:14

Ik zie wel eens dat de isolator verkeerd om zit, of dat de o-ring er niet op zit.
Ook op de carburateur hoort een o-ring.
Tussen cilinder en bocht hoort een papieren pakkinkje.

Setjes met een isolator en papieren pakking kan je voor een paar euro bij Aliexpress kopen.
0 x

Gebruikersavatar
BadWeather
Berichten: 781

Re: Compressieslag of uitlaatslag?

Bericht#46 » 17 jun 2021, 12:26

Moet je wel snel bestellen, vanaf 1 juli komt er btw en inklaringskosten bovenop. Ik heb van het weekend nog allemaal onderdelen voor de Monkey besteld.
0 x
Skyteam Classic 50
Skyteam Scrambler 50
AGM Devil The resurrection of Lucifer
Skyteam Monkey Skyteam / Jincheng Monkey
Zhenhua Dax
Super Motor Company Super 50
Skyteam PBR

Gebruikersavatar
Mark22
Berichten: 111

Re: Compressieslag of uitlaatslag?

Bericht#47 » 17 jun 2021, 14:09

Dat papieren pakkinkje had ik al vervangen. Die isolator heb ik laten zitten aangezien ik er geen problemen mee heb. Misschien dat ik die er binnenkort even af haal om te inspecteren.
0 x

Gebruikersavatar
Janvb
Berichten: 1650

Re: Compressieslag of uitlaatslag?

Bericht#48 » 17 jun 2021, 14:55

Goed plan. Die scheuren wel eens.
0 x

Social Media

   

Terug naar “Mechanische vragen en oplossingen”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 3 gasten

cron

Aanmelden  •  Registreer