Compressieslag of uitlaatslag?

Gebruikersavatar
Janvb
Berichten: 1650

Re: Compressieslag of uitlaatslag?

Bericht#31 » 08 jun 2021, 18:07

https://www.dropbox.com/s/wr2es26rvszm4 ... l.pdf?dl=0

Kijk eens of deze link werkt voor jou?
1 x

Gebruikersavatar
BadWeather
Berichten: 781

Re: Compressieslag of uitlaatslag?

Bericht#32 » 09 jun 2021, 15:35

@Mark22 Pagina 73 van bovenstaande manual laat zien wat er achter de bout zit: de cam chain tensioner. Oftewel de spanner voor de distributieketting.
0 x
Skyteam Classic 50
Skyteam Scrambler 50
AGM Devil The resurrection of Lucifer
Skyteam Monkey Skyteam / Jincheng Monkey
Zhenhua Dax
Super Motor Company Super 50
Skyteam PBR

Gebruikersavatar
Mark22
Berichten: 111

Re: Compressieslag of uitlaatslag?

Bericht#33 » 09 jun 2021, 20:00

Bedankt voor het zoeken, was er nog niet aan toe gekomen om de hele handleiding door te nemen...

Als ik het goed zie kan er dus hooguit een beetje olie uitkomen bij een stilstaande motor. Ik zie overigens geen rubberen ringetje zitten o.i.d, alleen een koperen ring. Misschien is de bout door trillingen een klein beetje losgedraaid waardoor er hele kleine beetjes olie uit kunnen komen. Een versleten koperen ring lijkt me niet reëel.

Dat andere kleinere boutje durf ik niet zomaar los te draaien. Waarschijnlijk stroomt er dan olie uit via de kleine opening die daardoor ontstaat. Als de pakking daardoor beschadigd raakt ben ik nog verder van huis.

Nog een vraagje over de brandstofmeter. Die gaf aan dat de tank volledig leeg was (reserve niet gebruikt), maar bij het tankstation zat ie na 7,3 van de 12 liter al vol. Natuurlijk vul ik 'm niet tot het randje aangezien ik de brommer niet rechtop kan zetten, dus die 12L is in werkelijkheid iets lager. Is de reservetank echt zo groot of is de brandstofmeter niet goed afgesteld?
Ik had ongeveer 285km gereden sinds de vorige tankbeurt, met 7,3L is dat dus een verbruik van 1L/39km; niks geks dus qua verbruik.
0 x

Gebruikersavatar
Janvb
Berichten: 1650

Re: Compressieslag of uitlaatslag?

Bericht#34 » 09 jun 2021, 20:53

Tussen het blok en de cilinder zit een o-ring, om het rechter onder tapeind.

Wbt je brandstofmeter: je kan eens met een lange schroevendraaier of zo de vlotter naar beneden duwen.
Zachtjes aan, want het is heul dun spul.
Als ie dan benedenaan leeg aangeeft op de meter dan klopt het aardig.
Op mijn aliexpress metertje zit een afstelpotmeter, ik weet niet of dat op een originele ook zit?
0 x

Gebruikersavatar
BadWeather
Berichten: 781

Re: Compressieslag of uitlaatslag?

Bericht#35 » 10 jun 2021, 12:58

Mark22 schreef:
Dat andere kleinere boutje durf ik niet zomaar los te draaien. Waarschijnlijk stroomt er dan olie uit via de kleine opening die daardoor ontstaat. Als de pakking daardoor beschadigd raakt ben ik nog verder van huis.


Schoonspuiten met remmenreiniger en een beetje aandraaien is het proberen waard. En als het dan nog heel langzaam druppelt gewoon goed vaak je olie peilen en een stuk karton eronder. Met dit weer moet je rijden, of in de zon een pilsje drinken.
0 x
Skyteam Classic 50
Skyteam Scrambler 50
AGM Devil The resurrection of Lucifer
Skyteam Monkey Skyteam / Jincheng Monkey
Zhenhua Dax
Super Motor Company Super 50
Skyteam PBR

Gebruikersavatar
Janvb
Berichten: 1650

Re: Compressieslag of uitlaatslag?

Bericht#36 » 10 jun 2021, 13:51

Precies, rijen met die fiets! :-D
0 x

Gebruikersavatar
Mark22
Berichten: 111

Re: Compressieslag of uitlaatslag?

Bericht#37 » 10 jun 2021, 21:12

De afgelopen tijd heb ik al aardig wat kilometers gemaakt, maar helaas moet er nog veel gebeuren voor m'n opleiding dus het is even beperkt tot zondagmiddag ritjes :(
0 x

Gebruikersavatar
BadWeather
Berichten: 781

Re: Compressieslag of uitlaatslag?

Bericht#38 » 10 jun 2021, 22:34

Bijna vakantie, nog maar 1,5 maand voor mij...
0 x
Skyteam Classic 50
Skyteam Scrambler 50
AGM Devil The resurrection of Lucifer
Skyteam Monkey Skyteam / Jincheng Monkey
Zhenhua Dax
Super Motor Company Super 50
Skyteam PBR

Gebruikersavatar
Ronin84
Berichten: 729

Re: Compressieslag of uitlaatslag?

Bericht#39 » 11 jun 2021, 19:28

Of je gaat elke dag naar je werk op de brommert. Is elke dag 2x een ritje met dit mooie weer.
Begint een beetje warm te worden onder de jas, maar dat is alleen maar als je stilstaat. Kortom: Gassen met dat ding!
:schater: :worshippy:
0 x
Voor vrijheid op twee wielen hoef je niet hard te gaan.
Mijn Mash Fifty Euro4 project

Gebruikersavatar
Mark22
Berichten: 111

Re: Compressieslag of uitlaatslag?

Bericht#40 » 12 jun 2021, 14:56

Werk is 500 meter verderop, dus dan staat ie meer te roesten dan te draaien :lol:
0 x

Social Media

   

Terug naar “Mechanische vragen en oplossingen”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 5 gasten

Aanmelden  •  Registreer