Bericht#2 » 11 sep 2021, 14:41
In machine fabrieken gebruiken ze ook wel eens een soort spay die anti-cor heet. Speciaal ontwikkeld voor het voorkomen van roest op onbehandeld metaal. Maar volgens gaat dat wel ontzettend meuren en roken als je na de winter je uitlaat voor eerst weer warm rijdt.
Wat je ook kunt proberen is om een steenslag plaat te monteren voor de uitlaat, of een spatlap aan je spatbord hangen. Alle steentjes die opspatten komen dan tegen die plaat aan, en niet tegen je uitlaat. Het chroom op de uitlaat roest namelijk niet, maar het metaal daaronder wel. Als de chroom laag beschadigd is, komt de roest door. Als het chroom beschermd is door die plaat, komen er ook veel minder beschadigingen in.
Op mijn Mash poets ik de uitlaat geregeld met een polijstmiddel voor autolak. Dat haalt de kleine roestvlekjes weg, maar voorkomt geen nieuwe. Het moet gewoon vaak bijgehouden worden, en vervangen houd je er helaas niet mee tegen. Je kunt het wel uitstellen.
1 x