Rollen Kymco 4T

Gebruikersavatar
Heinz
Berichten: 1643

Rollen Kymco 4T

Bericht#1 » 29 okt 2021, 12:50

Ik ben altijd benieuwd of er manieren zijn om m'n scooter nog beter te laten lopen. In een aantal oude topics zag ik dat er mensen waren die rollen lichter dan 6,5 gram (standaard) in hun Kymco's deden. Ik gebruikte 7 gram en sinds een tijdje hele goedkope rollen van Ali die ongeveer 6,5 gram wegen.

Omdat deze rollen snel slijten, wil ik misschien een keer in de buidel tasten en Polini rollen kopen. Deze zouden veel langer mee moeten gaan. Ze komen echter niet in 6,5 gram, maar wel in 6,3 gram. Zou dit positief dan wel negatief effect hebben? Ik wil voorkomen dat de scooter overtoeren gaat maken.

Verder ben ik aan het twijfelen of ik de v-snaar moet vervangen. Ik rij nu weer met de Bando die al in de scooter zat toen ik hem in 2016 kocht. Vorig jaar had ik er een andere snaar ingezet, maar de toplaag begon los te laten. Die snaar heb ik daarom weggegooid. Met de oude Bando rijdt de scooter gewoon weer 65 op de teller. Ik twijfel daarom of het slim is om de snaar te vervangen, aangezien hij geen sporen van overmatige slijtage vertoont. Hoeveel km rijden jullie meestal met een v-snaar? Ik denk dat ik circa 10.000 km met deze snaar heb gereden en ik weet niet hoelang hij er al inzat toen ik de scooter kocht.
0 x
Honda SH 300i '10
Suzuki Bandit 1200S '06
Kymco Agility 50 '13

Gebruikersavatar
Ruud_B
Berichten: 561

Re: Rollen Kymco 4T

Bericht#2 » 29 okt 2021, 19:11

Koop je toch een nieuwe bando, de duurte zal t toch niet zijn lijkt me. Ben je weer 10000km vrij van ellende.
En gelijk zo'n setje nwe rollen derop van polini in slechtste geval moet je nog een ander setje kopen van 6.5 gram hou je die van 6.3 gr in reserve, nooit weg lijkt me , en klaar is Heinz.
Dat zou ik doen.


Succes !
1 x
" IK ACCEPTEER U, ZOALS IK BEN "

Gebruikersavatar
Oldy
Berichten: 823

Re: Rollen Kymco 4T

Bericht#3 » 29 okt 2021, 20:07

Snaar, gaat ca 20.000km mee volgens fabrieksopgave. Maar vanwege de leeftijd zegt men dat hij na 3 jaar moet worden vervangen. Elke beurt dient de snaar geïnspecteerd te worden op onregelmatigheden. Ook wordt er geadviseerd wanneer de riem meer als 1,5mm (breedte) dunner is dat je deze ook moet vervangen.
1 x

Gebruikersavatar
Heinz
Berichten: 1643

Re: Rollen Kymco 4T

Bericht#4 » 30 okt 2021, 12:14

Ik zal eens een schuifmaat regelen om de breedte van de snaar te meten. Een nieuwe is 18mm breed.
0 x
Honda SH 300i '10
Suzuki Bandit 1200S '06
Kymco Agility 50 '13

Social Media

   

Terug naar “Mechanische vragen en oplossingen”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 7 gasten

Aanmelden  •  Registreer