George van Hillo schreef:Ik heb nog een andere cdi liggen weet alleen niet of die van mijn oude dink classic is geweest of van de new dink 2takt of 4takt weet niet of dat veel uitmaakt.
Classic Dink, Grand Dink en G-Dink zijn zowat allemaal hetzelfde. Zelfs de Super 9 is voor het overgrote deel compatible met die andere drie qua onderdelen. Allemaal tweetakt en dat is nu eenmaal eenvoudiger en meer compatible. Die kun je dus in principe over en weer wisselen en gebruiken. Viertakt en van andere merken moet je wel mee oppassen. Een viertakt CDI kan gekke dingen veroorzaken. En New Dink, hmmm, voor zover ik weet zijn New Dinks ook altijd viertakters geweest. Oppassen dus.
Maar ik denk niet dat het in je CDI zit, zo te horen en net zoals @
BadWeather zegt. Doet je CDI het niet, dan doet je hele scoot het niet. Het relais baart mij dan meer zorgen, ook omdat het van een compleet ander merk is. Je erft altijd de ellende van je voorganger maar in dit geval lijkt het ook iemand geweest te zijn die, ongetwijfeld met de beste bedoelingen, met spreekwoordelijk "plakband en kauwgum" heeft geprobeerd de machine rijdend te krijgen en te houden.
Ga dan maar puzzelen. Één voordeel: het is tenminste niet saai. Blijft altijd spannend.
Soms kom je inderdaad de leukste dingen tegen bij een gebruikte machine:
En dat is bij lange na nog niet het ergste dat ik ben tegengekomen. Maar daar komen nog topics over
Trouwens, de luchtslang waarvan ik je zei dat je die het beste kunt afkoppelen, is deze :
Deze is al op de helft afgekoppeld. Gaat dus van je luchtfilter naar voren toe naar die "scoop". Met een tie-ripje omhoog losjes vastzetten aan je frame of aan de carb en je hebt er nooit meer last van de "de wind erin slaat".