Dip bij optrekken, Kymco new dink 4t

Gebruikersavatar
Heinz
Berichten: 1643

Re: Dip bij optrekken, Kymco new dink 4t

Bericht#11 » 21 mar 2022, 08:44

Ik heb weleens gelezen dat de New Dink grotere/ andere sproeiers heeft dan een Agility. Normaliter zou ik voor een sproeier 82 gaan. Maar als er nu 90 in zit, zou ik in eerste instantie het advies van Brute opvolgen.

In de archieven van het forum is nog het een en ander terug te vinden over het afstellen van een New Dink.
1 x
Honda SH 300i '10
Suzuki Bandit 1200S '06
Kymco Agility 50 '13

Gebruikersavatar
Br@uwer
Berichten: 15

Re: Dip bij optrekken, Kymco new dink 4t

Bericht#12 » 21 mar 2022, 11:45

Thnx Heinz. Ik laat weten hoe het verder gaat. Komend weekend weer sleutelen. :)
0 x

Gebruikersavatar
Brute-Force
Berichten: 1150
Contacteer:

Re: Dip bij optrekken, Kymco new dink 4t

Bericht#13 » 21 mar 2022, 20:15

In mijn Peugeot Speedfight 3 , 4-takt , zit 88 in .
Echter is dit slechts een indicatie voor jou Scooter , elke Scooter is verschillend .
Kleur van de Bougie bij een 4-takt is anders als bij een 2-takt , sommige zeggen dat de bougie koffie bruin moet zijn , zit wel wat in , maar een 2-takt maakt veel meer Toeren, waardoor de verbranding beter is , als een 4-takt.
1 x
Gilera Road-Runner RST 2-takt -2013.. Beep-Beep!
Gilera MHR Speed 7T, The Red-Rockett.
Grand-Dink, The Mean-Machine -2012 : Eat My Dust, Edwin.

Gebruikersavatar
Br@uwer
Berichten: 15

Re: Dip bij optrekken, Kymco new dink 4t

Bericht#14 » 22 mar 2022, 21:49

Heb net de 88 erin gedaan. Nog steeds de dip. Morgen de 86 proberen.acceleratiepomp nog steeds afgebonden.
Work in process!
0 x

Gebruikersavatar
JMans
Berichten: 57

Re: Dip bij optrekken, Kymco new dink 4t

Bericht#15 » 23 mar 2022, 16:45

Brute-Force schreef:In mijn Peugeot Speedfight 3 , 4-takt , zit 88 in .
Echter is dit slechts een indicatie voor jou Scooter , elke Scooter is verschillend .
Kleur van de Bougie bij een 4-takt is anders als bij een 2-takt , sommige zeggen dat de bougie koffie bruin moet zijn , zit wel wat in , maar een 2-takt maakt veel meer Toeren, waardoor de verbranding beter is , als een 4-takt.

Uhm, ik zou maar eens een boekje lezen over verbrandings motoren :) Het aantal toeren heeft nagenoeg niets te maken met de kwaliteit van de verbranding in een motor.
0 x

Gebruikersavatar
Brute-Force
Berichten: 1150
Contacteer:

Re: Dip bij optrekken, Kymco new dink 4t

Bericht#16 » 23 mar 2022, 20:28

Dus ... is volgens jou de verbranding van 8000 RPM van een 4-Takt net zo goed als 12500 RPM van een 2-takt ?
een goed afgestelde 2-takt , is brandschoon van binnen , een 4-takt geeft altijd nagenoeg altijd kool afzetting , en na vele Km`s is grondige reiniging nodig, bijv : Walnutt Blasting .
0 x
Gilera Road-Runner RST 2-takt -2013.. Beep-Beep!
Gilera MHR Speed 7T, The Red-Rockett.
Grand-Dink, The Mean-Machine -2012 : Eat My Dust, Edwin.

Gebruikersavatar
Br@uwer
Berichten: 15

Re: Dip bij optrekken, Kymco new dink 4t

Bericht#17 » 24 mar 2022, 12:48

Ik heb inmiddels sproeier 86 erin maar nog steeds de dip.
Heb inmiddels 84, 83 en 82 besteld. Die probeer ik ook nog.
Daarnaast had ik een poos terug mijn koppelingsmoer stuk gedraaid (leermomentje), ik wilde de originele drukveer terug zetten. En dus een nieuwe complete koppeling geplaatst, zodat ik niet weer die moer moest loshalen.( wel goedkoop 37,50). Nu lijkt het of hij resoneert bij het optrekken. Kan dat hiermee te maken hebben? Moet ik een duurdere kopen?
0 x

Gebruikersavatar
JMans
Berichten: 57

Re: Dip bij optrekken, Kymco new dink 4t

Bericht#18 » 24 mar 2022, 17:14

Brute-Force schreef:Dus ... is volgens jou de verbranding van 8000 RPM van een 4-Takt net zo goed als 12500 RPM van een 2-takt ?
een goed afgestelde 2-takt , is brandschoon van binnen , een 4-takt geeft altijd nagenoeg altijd kool afzetting , en na vele Km`s is grondige reiniging nodig, bijv : Walnutt Blasting .

Ik snap niet waarom je steeds het toerental erbij haalt, maar goed. Twee takt brandstof bestaat uit benzine plus olie, de olie verbrand dus gewoon mee in de verbrandingskamer en zorgt dus ook voor vuilere uitstoot. Het enige wat in een 4 takt motor verbrand is brandstof en lucht mengsel. Ergo minder vervuiling. Twee takt zal altijd vuiler zijn dan 4 takt, dat is nu eenmaal het systeem. Twee takt is er voornamelijk om goedkoper een motor te maken.
Er zijn wel nieuwe ontwikkelingen in het tweetakt concept met directe inspuiting, maar 99 pct van alle 2 takt op dit moment zijn vuiler dan 4 takt motoren.
0 x

Gebruikersavatar
Brute-Force
Berichten: 1150
Contacteer:

Re: Dip bij optrekken, Kymco new dink 4t

Bericht#19 » 24 mar 2022, 18:32

Verbrandings Temperatuur bij 2-takt is 300 graden of meer , dat haalt een 4-takt niet .
0 x
Gilera Road-Runner RST 2-takt -2013.. Beep-Beep!
Gilera MHR Speed 7T, The Red-Rockett.
Grand-Dink, The Mean-Machine -2012 : Eat My Dust, Edwin.

Gebruikersavatar
Brute-Force
Berichten: 1150
Contacteer:

Re: Dip bij optrekken, Kymco new dink 4t

Bericht#20 » 24 mar 2022, 18:37

Br@uwer schreef:Ik heb inmiddels sproeier 86 erin maar nog steeds de dip.
Heb inmiddels 84, 83 en 82 besteld. Die probeer ik ook nog.
Daarnaast had ik een poos terug mijn koppelingsmoer stuk gedraaid (leermomentje), ik wilde de originele drukveer terug zetten. En dus een nieuwe complete koppeling geplaatst, zodat ik niet weer die moer moest loshalen.( wel goedkoop 37,50). Nu lijkt het of hij resoneert bij het optrekken. Kan dat hiermee te maken hebben? Moet ik een duurdere kopen?


weet je welke drukveer er in zit ? of de kleur van de drukveer.
over het algemeen is een witte drukveer het beste in een 4-takt.
0 x
Gilera Road-Runner RST 2-takt -2013.. Beep-Beep!
Gilera MHR Speed 7T, The Red-Rockett.
Grand-Dink, The Mean-Machine -2012 : Eat My Dust, Edwin.

Social Media

   

Terug naar “Mechanische vragen en oplossingen”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 gasten

Aanmelden  •  Registreer