Dip bij optrekken, Kymco new dink 4t

Gebruikersavatar
Br@uwer
Berichten: 15

Dip bij optrekken, Kymco new dink 4t

Bericht#1 » 13 mar 2022, 20:46

Ik heb een lastig probleem en kom er zelf niet uit.
Ik rijdt vaak lang vol gas opweg naar werk. Als ik daarna stil sta bijv. voor een stoplicht of inhou bij een bocht en dan optrek, lijkt het alsof hij zich verslikt. Als ik heel langzaam gas geef gaat ie wel.
Maar andrrs valt hij echt even weg (alsof hij verzuipt). De bougie lijkt te zwart. Ik heb de luchtschroef afstelling geprobeert zonder resultaat. Heeft iemand een tip? Alvast bedankt! Grt, Ruud
0 x

Gebruikersavatar
Brute-Force
Berichten: 1150
Contacteer:

Re: Dip bij optrekken, Kymco new dink 4t

Bericht#2 » 13 mar 2022, 21:03

Kijk of je vario soepel over de glijbus gaat .
Maak je Vario eens goed schoon , en spuit de glij bus in met Teflon spray.
Ik had de zelfde symtomen, ook hobbel op ,kakte de scooter totaal in .
Ik heb de Vario vervangen , en Dip is weg , zelfs als ik de tunnel uit komt (10% helling ) , blijft het toerental gelijk .

Kan ook aan je rollen liggen als er vlakke kanten aan zitten .
0 x
Gilera Road-Runner RST 2-takt -2013.. Beep-Beep!
Gilera MHR Speed 7T, The Red-Rockett.
Grand-Dink, The Mean-Machine -2012 : Eat My Dust, Edwin.

Gebruikersavatar
Br@uwer
Berichten: 15

Re: Dip bij optrekken, Kymco new dink 4t

Bericht#3 » 13 mar 2022, 22:38

De vario loopt soepel en is goed schoon. Ik heb er wel dr puley's inzitten. Ik kan het wel weer met ronde proberen. Maar mn gevoel zegt iets met de verbranding is. Het is ook alleen als hij warm is. Ik probeer in ieder geval de rolletjes even. Bedankt voor de tip.
0 x

Gebruikersavatar
Heinz
Berichten: 1643

Re: Dip bij optrekken, Kymco new dink 4t

Bericht#4 » 14 mar 2022, 07:55

Ik denk dat hij iets rijk loopt. Welke sproeier zit in de carburateur? Kymco schrijft voor dat de luchtschroef ca. 2,5 slag open hoort te staan. Het wil ook nog weleens helpen de acceleratiepomp af te binden.
0 x
Honda SH 300i '10
Suzuki Bandit 1200S '06
Kymco Agility 50 '13

Gebruikersavatar
Br@uwer
Berichten: 15

Re: Dip bij optrekken, Kymco new dink 4t

Bericht#5 » 14 mar 2022, 11:06

Welke sproeier erin zit weet ik niet, ik ga het weekend even kijken. Ik zal de luchtschroef op 2,5 zetten. Wat bedoel je met afbinden vsn de acceleratie pomp? Waar zit ie wat doet ie en hoe bind ik hem af?
0 x

Gebruikersavatar
Heinz
Berichten: 1643

Re: Dip bij optrekken, Kymco new dink 4t

Bericht#6 » 14 mar 2022, 17:49

Afbeelding

Het uitsteeksel aan de onderkant (zie pijltje onder) is de acceleratiepomp. Die spuit elke keer eenmalig een beetje extra benzine in als je het gas opendraait. Dat kan ertoe leiden dat de scooter net teveel benzine krijgt bij gashername. Zeker als je een wat grotere hoofdsproeier hebt. Het pompje wordt bediend door het metalen veertje, zie pijltje boven. Met een tie-wrap kan je dit veertje vastbinden, zie ovaal. Als het geen of negatief effect heeft, knip je de tie-wrap weer door. :thumbsup:
1 x
Honda SH 300i '10
Suzuki Bandit 1200S '06
Kymco Agility 50 '13

Gebruikersavatar
Br@uwer
Berichten: 15

Re: Dip bij optrekken, Kymco new dink 4t

Bericht#7 » 14 mar 2022, 19:42

Ha Heinz, super bedankt voor de uitleg. Ik heb het uitgevoerd en een stuk gereden. En het lijkt erop dat dat het probleem was. Morgenochtend er weer mee naar werk. Ik weet precies op welke punten op de route ik er last van had. Dan ook ff goed stationair afstellen heb de luchtschroef natuurlijk anders gezet. Sproeier weet ik nog niet, kijk ik ook nog ff naar.
So far so good!
1 x

Gebruikersavatar
Br@uwer
Berichten: 15

Re: Dip bij optrekken, Kymco new dink 4t

Bericht#8 » 19 mar 2022, 23:34

@Heinz De dip is bijna helemaal weg. Af en f toe nog een klein beetje. Staat fie acceleratie pomp nou niet de hele tijd ingedrukt? Of maakt dat niet uit? Heb vandaag de carb eraf gehaald. En ik vond twee spoeiers. Eén met KY90 en één met KY35 die had meer gaatjes. Is dat goed?
0 x

Gebruikersavatar
Brute-Force
Berichten: 1150
Contacteer:

Re: Dip bij optrekken, Kymco new dink 4t

Bericht#9 » 20 mar 2022, 11:20

Ik denk dat je hoofdsproeier net iets te groot is , en denk dat je 88 er in moet zetten .of 86.
die andere sproeier (KY 35) is de Stationair sproeier.

als de acceleratie pomp nu ingedrukt staat , dus vast , werkt die niet meer, normaal elke X dat je gas geeft , komt er een extra straaltje benzine vrij / word toegevoegd.
1 x
Gilera Road-Runner RST 2-takt -2013.. Beep-Beep!
Gilera MHR Speed 7T, The Red-Rockett.
Grand-Dink, The Mean-Machine -2012 : Eat My Dust, Edwin.

Gebruikersavatar
Br@uwer
Berichten: 15

Re: Dip bij optrekken, Kymco new dink 4t

Bericht#10 » 20 mar 2022, 11:41

Okay thnx. Ik ga andere sproeiers bestellen. En weer proberen. Lekker sleutelen! Bedankt voor de info mannen! Ik hou het pompje lekker afgebonden. Want dat scheelt sowiezo.
0 x

Social Media

   

Terug naar “Mechanische vragen en oplossingen”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 3 gasten

Aanmelden  •  Registreer