Sym jet 14 start slecht en valt soms uit

Gebruikersavatar
Richardkockelkorn
Berichten: 27

Re: Sym jet 14 start slecht en valt soms uit

Bericht#41 » 04 aug 2022, 14:20

Ik heb er even goed de balen van.
Ik zou de scooter eind deze week wegbrengen en een leenscooter meekrijgen.
Bel ik net op om dit nog even kort te sluiten, is er schijnbaar geen leenscooter, volgende week ook niet.
Normaal maakt me die leenscooter niet zoveel uit maar een goede vriend van me krijgt chemo en ik ben veel daar om de boel te ondersteunen, oftewel, ik ben 4-5 x per week daar (57 km enkel).

Ondertussen moet de scooter schijnbaar maar wachten terwijl deze continu storingen geeft.
Leuk zo'n nieuwe scooter.... Pffff...

Wat moet ik hier nou weer mee...

Misschien dan maar een keer na laten kijken in Zaandam bij Allbike?
Ik hou er niet van om mijn eigen monteur zomaar links te laten liggen maar dit vind ik ook niet kunnen.
Lastig lastig ...
0 x

Gebruikersavatar
René K
Berichten: 632

Re: Sym jet 14 start slecht en valt soms uit

Bericht#42 » 04 aug 2022, 14:44

Makkelijk praten voor mij, maar ik zou toch alles op alles zetten om deze scooter met spoed te laten maken.
Dan maar even géén ondersteuning geven, u zou misschien zelf ook ziek kunnen zijn en thuis moeten blijven.
Een ander zou dan misschien ook hulp kunnen bieden denk ik dan, maar ja, dat zijn natuurlijk mijn zaken niet.
0 x

Gebruikersavatar
Ronin84
Berichten: 729

Re: Sym jet 14 start slecht en valt soms uit

Bericht#43 » 04 aug 2022, 16:08

Als hun zich niet aan de afspraak kunnen houden die jullie samen hebben gemaakt, waarom zou jij dan zelf nog trouw blijven?
Ik ben vrij makkelijk in zoiets: Als de monteur het niet weet, moet hij dit toegeven.
Doet hij dat niet, en rommelt hij maar verder in de hoop een oplossing te vinden, is hij verkeerd bezig.
Daar hoeft dan geen trouw aan vast te hangen. Vooral niet als een goede vriend van me met chemo thuis zit, en mijn hulp nodig heeft.

Persoonlijk vind ik dit geen lastig verhaal. In mijn ogen moet die scooter z.s.m. gefixt of tijdelijk vervangen worden, zodat je inderdaad die 4-5 keer per week in het ziekenhuis kán zijn. Wie daar ook voor zorgt. En als je zo goed bekend bent met je vaste monteur, zal hij echt wel begrip voor je hebben als je in deze situatie ergens ander je scooter laat maken omdat je nu niet kunt wachten wegens overmacht.
1 x
Voor vrijheid op twee wielen hoef je niet hard te gaan.
Mijn Mash Fifty Euro4 project

Gebruikersavatar
Richardkockelkorn
Berichten: 27

Re: Sym jet 14 start slecht en valt soms uit

Bericht#44 » 09 aug 2022, 16:52

Ik heb toch maar afgesproken dat zodra de leenscooter er is er naar mijn scooter gekeken gaat worden.

Wat ik zelf wil proberen is het gasklephuis reinigen.
Is dat een kwestie van demonteren en reinigen of moet ik ook met andere dingen rekening houden?
0 x

Gebruikersavatar
René K
Berichten: 632

Re: Sym jet 14 start slecht en valt soms uit

Bericht#45 » 10 aug 2022, 08:04

Ik had begrepen dat de gasklephuis al gereinigd is door de monteur.
Een scootermonteur is nooit blij als er een voorganger van alles en nog wat aan heb zitten klooien/ knutselen.
Maar goed, het is natuurlijk mijn scooter niet, maar ik zou de monteur zijn werk laten doen en wij/ik zijn wel benieuwd
naar het resultaat.
0 x

Gebruikersavatar
René K
Berichten: 632

Re: Sym jet 14 start slecht en valt soms uit

Bericht#46 » 01 sep 2022, 12:57

Richard, ondertussen zijn we een maand verder, hoe is de stand van zaken omtrent de Sym Jet 14?
Ik ben eigenlijk wel benieuwd of het probleem verholpen is.
1 x

Gebruikersavatar
Heinz
Berichten: 1643

Re: Sym jet 14 start slecht en valt soms uit

Bericht#47 » 01 sep 2022, 15:16

René K schreef:Richard, ondertussen zijn we een maand verder, hoe is de stand van zaken omtrent de Sym Jet 14?
Ik ben eigenlijk wel benieuwd of het probleem verholpen is.

Je zit er bovenop René! :schater:
0 x
Honda SH 300i '10
Suzuki Bandit 1200S '06
Kymco Agility 50 '13

Gebruikersavatar
René K
Berichten: 632

Re: Sym jet 14 start slecht en valt soms uit

Bericht#48 » 04 sep 2022, 19:04

Jammer dat Richard er niet meer zo bovenop zit, maar het zal ongetwijfeld wel een reden hebben.
0 x

Gebruikersavatar
Amendoim
Easy Writer / STN Beheerder
Berichten: 5414

Re: Sym jet 14 start slecht en valt soms uit

Bericht#49 » 04 sep 2022, 20:32

René K schreef:Jammer dat Richard er niet meer zo bovenop zit, maar het zal ongetwijfeld wel een reden hebben.


Misschien heeft-ie een echte scooter gekocht ;-) :-D
0 x

Social Media

   

Terug naar “Mechanische vragen en oplossingen”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 8 gasten

Aanmelden  •  Registreer