Achterwiel Brace , Kymco

Gebruikersavatar
Amendoim
Easy Writer / STN Beheerder
Berichten: 5414

Re: Achterwiel Brace , Kymco

Bericht#11 » 28 sep 2022, 13:34

Kymco Super 9 LC heeft zo'n brace.

Ik weet het want ik heb er een paar.

En dat is een 50cc.

En die past wel zonder hakken en zagen.
1 x

Gebruikersavatar
Amendoim
Easy Writer / STN Beheerder
Berichten: 5414

Re: Achterwiel Brace , Kymco

Bericht#12 » 28 sep 2022, 13:43

Alstublaft :

https://www.ebay.de/itm/334077030616?ha ... R4DAt77wYA


Waarbij opgemerkt:

1) je hebt wel een langere achteras nodig, anders past het niet (dus mogelijk een ander cardan, net zoals ik), en :
2) je uitlaat past niet meer standaard, die zal je anders moeten monteren en mogelijk bijbuigen want alles "schuift op" naar buiten.

Ik kan het je wel laten zien op de GD die ik heb die vrijdag klaar is, naar verwachting.
1 x

Gebruikersavatar
Amendoim
Easy Writer / STN Beheerder
Berichten: 5414

Re: Achterwiel Brace , Kymco

Bericht#13 » 28 sep 2022, 13:52

Afbeelding


Het andere cardan...
2 x

Gebruikersavatar
Micha
Berichten: 1151

Re: Achterwiel Brace , Kymco

Bericht#14 » 30 sep 2022, 06:56

@Brute-Force kleine tip: @Bjorn + @Amendoim = ervaring en kennis betreffende dubbele vering.
2 x

Gebruikersavatar
Jan-H
STN Verkeersveiligheid
Berichten: 2596

Re: Achterwiel Brace , Kymco

Bericht#15 » 30 sep 2022, 14:15

Afbeelding
Hier kan je goed zien hoever alles naar buiten gaat vanwege schijfrem, rechter schokbreker en uitlaatbevestiging.
1 x
Jan-H
Na 56 jaar weer op een motorscooter!

Dagrecord 545 km. Maassluis- Ludwigshafen am Rhein.
Afbeelding

Gebruikersavatar
Brute-Force
Berichten: 1150
Contacteer:

Re: Achterwiel Brace , Kymco

Bericht#16 » 30 sep 2022, 16:20

Micha schreef:@Brute-Force kleine tip: @Bjorn + @Amendoim = ervaring en kennis betreffende dubbele vering.

Zeker ... alle respect voor beide Heren .
Echter Bjorn heeft er een 4-takt Blok onder gebouwd , wat ik wil is 2-takt , dus totaal ander blok .
Makkelijkste oplossing is gewoon een Brace , de as aanpassen en klaar .
Andere optie is een compleet motorblok incl. Brace van een Super 9 .
Een compleet blok van een Super 9 LC ( incl Radiateur/slangen etc etc ) zou helemaal ideaal zijn .
Uitlaat aanpassen is geen Probleem .
En beste Jan .... ik heb op de Meeting jou Scooter staan te bewonderen ... weet je nog ? ook nog FF over jou Radiateur etc etc gehad . :cool:
0 x
Gilera Road-Runner RST 2-takt -2013.. Beep-Beep!
Gilera MHR Speed 7T, The Red-Rockett.
Grand-Dink, The Mean-Machine -2012 : Eat My Dust, Edwin.

Gebruikersavatar
Jan-H
STN Verkeersveiligheid
Berichten: 2596

Re: Achterwiel Brace , Kymco

Bericht#17 » 30 sep 2022, 17:36

Ja, dat is waar Brut. Dank voor je belangstelling voor Bella Bianco.
En plaatje past bij opmerking van Edwin over de langere aandrijfas die dan nodig is.
Feit is, dat de aanpassingen veel kennis van zaken en geld gaan kosten.
Vooral, omdat een in goed staat zijnde scooter met één schokbreker prima doet waar hij voor ontworpen is.
Ik geniet overigen van jullie Dink Stories.
Groet,
Jan.
Nb.
Ter info:
Afbeelding
Gaskabel constructie, daar onder de aanzuig geluiddemper en rechtsboven zie je net de roze koelvloeistof in de houder.
Afbeelding
Hier zie je duidelijk de borging van de aandrijfas moer.
0 x
Jan-H
Na 56 jaar weer op een motorscooter!

Dagrecord 545 km. Maassluis- Ludwigshafen am Rhein.
Afbeelding

Gebruikersavatar
Brute-Force
Berichten: 1150
Contacteer:

Re: Achterwiel Brace , Kymco

Bericht#18 » 30 sep 2022, 17:57

Jan-H schreef:Feit is, dat de aanpassingen veel kennis van zaken en geld gaan kosten.
Vooral, omdat een in goed staat zijnde scooter met één schokbreker prima doet waar hij voor ontworpen is.

Mijn mening is als volgt Jan:
Een Kymco -Grand Dink is ontworpen in Taiwan , gebaseerd op de lengte en gewicht van de Mensen uit Taiwan .
De Europese Mensen zijn nu eenmaal Langer en zwaarder , en als klap op de vuurpijl word de Grand-Dink voorzien van Topkoffer met allerlei zooi er in , en bereden door 2 Personen .
Grand-Dink is van zichzelf al een Zwaar DINK.
Dus ... lijkt mij dat een Grand-Dink zo nu en dan flink op zijn Falie krijgt .
Krachten komen aan 1 zijde ,(vaak teveel ), Blok kan / gaat Torderen , simpele aanpassing is een Brace met Extra Schokbreker/ Demper , zoals de Super8 en Super 9.
DINK dat ze dat vergeten zijn bij de Grand-Dink.
Is mijn mening ... Misschien sla ik de plank totaal mis
1 x
Gilera Road-Runner RST 2-takt -2013.. Beep-Beep!
Gilera MHR Speed 7T, The Red-Rockett.
Grand-Dink, The Mean-Machine -2012 : Eat My Dust, Edwin.

Gebruikersavatar
Micha
Berichten: 1151

Re: Achterwiel Brace , Kymco

Bericht#19 » 30 sep 2022, 18:36

Een Gran Dink weegt 132kg en mag maximaal belast worden tot 292kg en daar zal waarschijnlijk ook op berekend zijn vanuit de fabriek. En de gemiddelde scooter-bestuurder rijd algemeen zonder koffer.
Uitgezonderd de enthousiastelingen die er echter mee touren. Is een dubbele vering dan gerechtvaardigd zou dan de vraag zijn.
Ja om meerdere redenen.
De gewichtsverdeling wordt inplaats op 1 veer op 2 veren (schokdempers ) verdeeld.
Is het beter voor het blok? Nee maar wel beter voor de ophanging van het blok omdat het blok minder kans krijgt om te torderen omdat het blok op meerdere plekken gelijk hangt.
Is het fijner met 2 veren als je koffer of koffers hebt dan kan ik wel mee inkomen dat het stabieler rijd.
Dus kan ik begrijpen waarom dubbele vering is gewenst dan is mijn antwoord ja.
En intussen een stiekeme verlangen naar dubbele vering op de Jet 14 want op het frame zit wel al de aansluiting maar niet aan het blok.
0 x

Gebruikersavatar
Brute-Force
Berichten: 1150
Contacteer:

Re: Achterwiel Brace , Kymco

Bericht#20 » 30 sep 2022, 18:56

Btw ... als je eventueel een passende Universele Brace toepast , is het niet noodzakelijk om de langere vertandings as aan te passen , Toronda heeft er een Adapter voor gemaakt.( een wielmoer bus wat in een Lager draait).
Toronda kan een Simpele Brace maken , echter komen er eerst Ontwikkelingskosten bij , word een dure grap dus bij Toronda , terwijl ze veel Kymco gebruikers er blij mee kunnen maken , en er goed aan kunnen verdienen.
http://www.toronda.com
0 x
Gilera Road-Runner RST 2-takt -2013.. Beep-Beep!
Gilera MHR Speed 7T, The Red-Rockett.
Grand-Dink, The Mean-Machine -2012 : Eat My Dust, Edwin.

Social Media

   

Terug naar “Mechanische vragen en oplossingen”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 4 gasten

Aanmelden  •  Registreer