Achterwiel Brace , Kymco

Gebruikersavatar
Micha
Berichten: 1151

Re: Achterwiel Brace , Kymco

Bericht#21 » 30 sep 2022, 19:10

En gewoon een super 8 blok eronder met alle beugels en vering erbij? Is dat een optie?
0 x

Gebruikersavatar
Brute-Force
Berichten: 1150
Contacteer:

Re: Achterwiel Brace , Kymco

Bericht#22 » 30 sep 2022, 19:35

Neen ... dan een Super 9 LC ... ik ben en blijf eenmaal een 2-takt man .
1 x
Gilera Road-Runner RST 2-takt -2013.. Beep-Beep!
Gilera MHR Speed 7T, The Red-Rockett.
Grand-Dink, The Mean-Machine -2012 : Eat My Dust, Edwin.

Gebruikersavatar
Jan-H
STN Verkeersveiligheid
Berichten: 2596

Re: Achterwiel Brace , Kymco

Bericht#23 » 30 sep 2022, 19:42

Er worden geen planken mis geslagen Renee, maar elk voertuig is gekeurd voor de toegestane belasting, inclusief het eigen gewicht.
Mijn 50 cc mocht 275 kg hebben
De 125 cc 350 kg.
Fijn weekend en groet,
Jan.
0 x
Jan-H
Na 56 jaar weer op een motorscooter!

Dagrecord 545 km. Maassluis- Ludwigshafen am Rhein.
Afbeelding

Gebruikersavatar
Brute-Force
Berichten: 1150
Contacteer:

Re: Achterwiel Brace , Kymco

Bericht#24 » 30 sep 2022, 20:16

maar elk voertuig is gekeurd voor de toegestane belasting, inclusief het eigen gewicht.
Volgens de weegschaal uit Taiwan neem ik aan ....
Die Jongens uit Taiwan kijken niet zo nauw... Nauw ja???
Die gasten gooien WOK Olie in een 4-takt Carter.
1 x
Gilera Road-Runner RST 2-takt -2013.. Beep-Beep!
Gilera MHR Speed 7T, The Red-Rockett.
Grand-Dink, The Mean-Machine -2012 : Eat My Dust, Edwin.

Gebruikersavatar
Heinz
Berichten: 1643

Re: Achterwiel Brace , Kymco

Bericht#25 » 30 sep 2022, 20:18

Los van wat kan en mag, hebben Kymco's met ervaring vaak last van een scheefstaand achterwiel. Zo'n brace is geen overbodige luxe.
1 x
Honda SH 300i '10
Suzuki Bandit 1200S '06
Kymco Agility 50 '13

Gebruikersavatar
Micha
Berichten: 1151

Re: Achterwiel Brace , Kymco

Bericht#26 » 30 sep 2022, 20:22

Elk nieuw model gaat voordat het op de Nederlandse wegen komt even op bezoek bij de rdw en daar worden ze gekeurd inclusief ook de maximale belasting van het voertuig. En dit wordt opgenomen in een database. En het wil wel eens gebeuren dat het voertuig meerdere keren wordt terug gestuurd omdat het niet aan de regels voldoet wat hier geldt. En geloof me de rdw kan in sommige gevallen erg volhardend over dingen vallen waar wij denken waarom.
0 x

Gebruikersavatar
Micha
Berichten: 1151

Re: Achterwiel Brace , Kymco

Bericht#27 » 30 sep 2022, 20:23

Heinz schreef:Los van wat kan en mag, hebben Kymco's met ervaring vaak last van een scheefstaand achterwiel. Zo'n brace is geen overbodige luxe.
Inderdaad zou het wel een verbetering zijn op dat punt.
0 x

Gebruikersavatar
Amendoim
Easy Writer / STN Beheerder
Berichten: 5414

Re: Achterwiel Brace , Kymco

Bericht#28 » 01 okt 2022, 14:21

Brute-Force schreef:Een compleet blok van een Super 9 LC ( incl Radiateur/slangen etc etc ) zou helemaal ideaal zijn .


Been there, done that, werkt niet....

Niet op de lange termijn.

En de rempotten van een S9 passen niet op een Grand Dink.

De originele radiateur met slangen heb ik zelfs nog liggen hier.
0 x

Gebruikersavatar
Amendoim
Easy Writer / STN Beheerder
Berichten: 5414

Re: Achterwiel Brace , Kymco

Bericht#29 » 01 okt 2022, 14:27

Micha schreef:Elk nieuw model gaat voordat het op de Nederlandse wegen komt even op bezoek bij de rdw en daar worden ze gekeurd inclusief ook de maximale belasting van het voertuig. En dit wordt opgenomen in een database. En het wil wel eens gebeuren dat het voertuig meerdere keren wordt terug gestuurd omdat het niet aan de regels voldoet wat hier geldt. En geloof me de rdw kan in sommige gevallen erg volhardend over dingen vallen waar wij denken waarom.


Allemaal correct. De ervaring leert echter dat een GD véééél meer aankan qua gewicht dan officieel in de papieren staat. En dat zal voor alle scoots van de betere merken gelden.

Uiteraard zit er een veiligheidsmarge in. Maar dan nog.

Zo mag een koffer achterop maximaal 5 kilo aan gewicht erin hebben. Doe dat eens 10 x, en dat gaat ook prima. Wat ik niet over de Duitse bergen heengesleept heb in de koffer (wel op het originele rek gemonteerd) zou helemaal niet kunnen als je uitgaat van het officiële verhaal.

Met 2 Europese volwassenen op een scoot ga je al anderhalf keer over het maximaal toegelatene heen. In principe zou de rekensom 2 aziaatjes = 1 Europeaan moeten zijn. En toch heb je voor de wet 2 zitplaatsen en mag je een passagier vervoeren....

Dus een flinke korrel zout is van toepassing.
1 x

Gebruikersavatar
Brute-Force
Berichten: 1150
Contacteer:

Re: Achterwiel Brace , Kymco

Bericht#30 » 01 okt 2022, 15:13

Dos .. als het allemaal goed is , en getest is .. zie onderstaande.

Amendoim schreef:Afbeelding

Heel bekend probleem bij een Grand Dink. Komt door een combinatie van het gewicht van de scoot zelf, de berijder(s) (wij zijn wat groter en zwaarder dan de gemiddelde Taiwanees) en het feit dat de 50cc versie slechts één vering heeft.... dus vanzelf gaat alles ietsje schuin staan.

Een andere factor is ook dat wij, omdat we rechts rijden, meestal linker bochten om gaan. Denk maar aan rotondes. Dus dan slijt je band ook nog eens meer links.

Één oplossing: je band eraf laten halen en omgekeerd weer laten monteren. Dan rij je de "goeie" kant ook nog op. Zolang het wegdek droog is, totaal geen probleem. En anders een beetje beter oppassen.

Let wel dat een versleten achterband, ook al slechts aan één zijde, een reden kan zijn voor een WOK... Dat risico moet je dus willen nemen.
0 x
Gilera Road-Runner RST 2-takt -2013.. Beep-Beep!
Gilera MHR Speed 7T, The Red-Rockett.
Grand-Dink, The Mean-Machine -2012 : Eat My Dust, Edwin.

Social Media

   

Terug naar “Mechanische vragen en oplossingen”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Dionysius en 1 gast

Aanmelden  •  Registreer