Inderdaad zou het wel een verbetering zijn op dat punt.Heinz schreef:Los van wat kan en mag, hebben Kymco's met ervaring vaak last van een scheefstaand achterwiel. Zo'n brace is geen overbodige luxe.
Brute-Force schreef:Een compleet blok van een Super 9 LC ( incl Radiateur/slangen etc etc ) zou helemaal ideaal zijn .
Micha schreef:Elk nieuw model gaat voordat het op de Nederlandse wegen komt even op bezoek bij de rdw en daar worden ze gekeurd inclusief ook de maximale belasting van het voertuig. En dit wordt opgenomen in een database. En het wil wel eens gebeuren dat het voertuig meerdere keren wordt terug gestuurd omdat het niet aan de regels voldoet wat hier geldt. En geloof me de rdw kan in sommige gevallen erg volhardend over dingen vallen waar wij denken waarom.
Amendoim schreef:
Heel bekend probleem bij een Grand Dink. Komt door een combinatie van het gewicht van de scoot zelf, de berijder(s) (wij zijn wat groter en zwaarder dan de gemiddelde Taiwanees) en het feit dat de 50cc versie slechts één vering heeft.... dus vanzelf gaat alles ietsje schuin staan.
Een andere factor is ook dat wij, omdat we rechts rijden, meestal linker bochten om gaan. Denk maar aan rotondes. Dus dan slijt je band ook nog eens meer links.
Één oplossing: je band eraf laten halen en omgekeerd weer laten monteren. Dan rij je de "goeie" kant ook nog op. Zolang het wegdek droog is, totaal geen probleem. En anders een beetje beter oppassen.
Let wel dat een versleten achterband, ook al slechts aan één zijde, een reden kan zijn voor een WOK... Dat risico moet je dus willen nemen.
Terug naar “Mechanische vragen en oplossingen”
Gebruikers op dit forum: Dionysius en 1 gast