Edje555 schreef:Heinz schreef:Ik voel me in principe vrijwel altijd comfortabel op de motor en de bromscooter. In Nederland zijn verschillende verkeersstromen goed gescheiden, waardoor kwetsbare groepen in het verkeer (waaronder bromfietsers) goed beschermd zijn.
Wensdenkers die nog altijd hopen op het rijden van een 125cc motor met B-rijbewijs, zouden echter weleens bedrogen uit kunnen komen. Zo'n ding heeft niet genoeg vermogen om in alle situaties vlot weg te kunnen rijden zoals een zwaardere motor wel kan. Dan kan het snellere autoverkeer eng worden. M.i. zijn de bromscooter en de zwaardere motor daarom beter geschikt voor de Nederlandse infrastructuur.
*verhaal*
Dus ik zie niet het probleem voor 80cc of 125cc vanaf 16jaar met brommer rijbewijs en op Rijbewijs-B met extra certificaat.
Simpel dus
Heinz schreef:Edje555 schreef:Heinz schreef:Ik voel me in principe vrijwel altijd comfortabel op de motor en de bromscooter. In Nederland zijn verschillende verkeersstromen goed gescheiden, waardoor kwetsbare groepen in het verkeer (waaronder bromfietsers) goed beschermd zijn.
Wensdenkers die nog altijd hopen op het rijden van een 125cc motor met B-rijbewijs, zouden echter weleens bedrogen uit kunnen komen. Zo'n ding heeft niet genoeg vermogen om in alle situaties vlot weg te kunnen rijden zoals een zwaardere motor wel kan. Dan kan het snellere autoverkeer eng worden. M.i. zijn de bromscooter en de zwaardere motor daarom beter geschikt voor de Nederlandse infrastructuur.
*verhaal*
Dus ik zie niet het probleem voor 80cc of 125cc vanaf 16jaar met brommer rijbewijs en op Rijbewijs-B met extra certificaat.
Simpel dus
Tijd voor de politiek?
Edje555 schreef:- Rij comfort is van een motor/motorscooter beter dan van een bromscooter/schakelbrommer
Amendoim schreef:Edje555 schreef:- Rij comfort is van een motor/motorscooter beter dan van een bromscooter/schakelbrommer
Heel veel bromscooters worden ook als motorscooters uitgebracht, exact hetzelfde model, dus dit wil ik betwijfelen.
Heinz schreef:Nou, wordt nu wel verleidelijk om een snorscootertje te kopen voor weinig en die dan op te voeren en om te keuren!
Moraal van het verhaal: koop nu een goedkope snorscooter, en laat deze straks door de dealer omkeuren naar bromfiets. En dan met winst doorverkopen.
Gaan de dealers ook doen verwacht ik
Terug naar “Mechanische vragen en oplossingen”
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 6 gasten