Heinz schreef:Een helm doet je overlevingskansen enorm stijgen. Daar is genoeg onderzoek naar gedaan.
Edje555 schreef:Krijg eerst maar eens een flink ongeluk met de auto met 100Km zo ken ik er nog wel een paar, zodra je deelneemt in het verkeer loop je risico ! dat geld voor iedereen met of zonder helm.
Denk je nu dat een Helm bij een motor je leven gaat redden als je met 100km ergens opklapt ?
Edje555 schreef:Snor rijden of een electrische fiets die ook met gemak 25-35km kan halen moet je ook niet met je hoofd op de straat klappen of tegen iets aan dan ben je ook vaak het haasje.
Dat geld eigenlijk voor elke fiets dus iedereen dan maar een helm op ook als gewone fietser en wandelaar ??
Edje555 schreef:En hardlopers dan stel zeg je struikeld en je valt zo met je hoofd op de grond of tegen een boom.. hup helm op ?
.... overdrijven is in Nederland een gemeen goed !
Het gaat hier om omkeuren, niet om het technisch in orde maken na een wettelijke overtreding die lijdt tot een WOK status.Edje555 schreef:RDW ontlasten ja maar als je een WOK status hebt mag je gewoon naar de RDW en niet naar je dealer om hem dan te keuren wat best wel logische is.
Edje555 schreef:Heinz schreef:Een helm doet je overlevingskansen enorm stijgen. Daar is genoeg onderzoek naar gedaan.
Waar zijn de statestieken dan ?
Zou deze graag eens willen zien heb je daar een link of bron van ?
Edje555 schreef:Heinz schreef:Een helm doet je overlevingskansen enorm stijgen. Daar is genoeg onderzoek naar gedaan.
Waar zijn de statestieken dan ?
Zou deze graag eens willen zien heb je daar een link of bron van ?
Edje555 schreef: maar als je een WOK status hebt mag je gewoon naar de RDW en niet naar je dealer om hem dan te keuren wat best wel logische is.
Heinz schreef:Ik voel me in principe vrijwel altijd comfortabel op de motor en de bromscooter. In Nederland zijn verschillende verkeersstromen goed gescheiden, waardoor kwetsbare groepen in het verkeer (waaronder bromfietsers) goed beschermd zijn.
Wensdenkers die nog altijd hopen op het rijden van een 125cc motor met B-rijbewijs, zouden echter weleens bedrogen uit kunnen komen. Zo'n ding heeft niet genoeg vermogen om in alle situaties vlot weg te kunnen rijden zoals een zwaardere motor wel kan. Dan kan het snellere autoverkeer eng worden. M.i. zijn de bromscooter en de zwaardere motor daarom beter geschikt voor de Nederlandse infrastructuur.
Terug naar “Mechanische vragen en oplossingen”
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 7 gasten