New Dink 50 i

Gebruikersavatar
petraruth
Berichten: 236

Re: New Dink 50 i

Bericht#11 » 08 mar 2015, 19:01

Super bjorn.petje af.
Ben zeer benieuwd naar het resultaat
0 x
The meaning of life is to give life meaning

Gebruikersavatar
Bjorn
Berichten: 679

Re: New Dink 50 i

Bericht#12 » 08 mar 2015, 22:00

De eerste aanpassing is alweer gedaan. De scooter liep nu te hard, 64 kmh op de teller en 58,7 kmh op de gps bij 8000 tpm. Aangezien ik het toch zonde zou vinden om het kenteken kwijt te raken bij een controle heb ik de toeren begrenzer nu op 7750 tpm gezet en loopt de scooter nu 61/62 kmh op de teller en 55,2 kmh op de gps. Binnen de veilige marge 8-) .

Met de carburateur was dit nooit een probleem aangezien ik hem nooit in de toeren begrenzer kreeg en ik op de vlakke weg met wind mee :D maar net de 61 op de teller aantikte. Nu loopt hij zonder problemen tegen de toeren begrenzer aan. :ugeek:
0 x

astination

Re: New Dink 50 i

Bericht#13 » 08 mar 2015, 22:28

En bij de Di-Tech van Aprilia(ik denk dat ze DIY-Tech bedoelen) kon je met Game Boy programmeren hahaha :lol: Do It Yourself -tech
0 x

astination

Re: New Dink 50 i

Bericht#14 » 08 mar 2015, 22:37

Maar wel heel veel vakwerk zie ik wel.
0 x

Gebruikersavatar
Bjorn
Berichten: 679

Re: New Dink 50 i

Bericht#15 » 08 mar 2015, 22:52

Thanks voor de complimenten :oops: :D
0 x

Gebruikersavatar
Delight
Voormalig STN Lid
Berichten: 3720

Re: New Dink 50 i

Bericht#16 » 09 mar 2015, 10:41

Erg mooi gedaan...
Ben zeer benieuwd naar je rijervaring op langere termijn en je brandstofverbruik.
0 x

Gebruikersavatar
Trucker49
STN Tourbuffel
Berichten: 3873

Re: New Dink 50 i

Bericht#17 » 29 apr 2015, 14:08

En Bjorn?

Hoe is het met de rij ervaring?
0 x
Groeten van Cor

Kymco Bet & Win 2-takt vloeistof gekoeld sinds 2006

Afbeelding Afbeelding

Gebruikersavatar
Bjorn
Berichten: 679

Re: New Dink 50 i

Bericht#18 » 29 apr 2015, 22:11

Uhm ja, de rij ervaring.

Aller eerst heb ik mij toch verkeken op het afstellen, dit blijkt toch lastiger (ingewikkelder) dan gedacht. Je kan zo veel signalen opnemen en daar uit de informatie halen om de motor af te stellen dat je door de bomen het bos niet meer ziet. Het juist interpreteren van die signalen en aan de hand daarvan de instellingen aanpassen vind ik nog lastig. Ik moet dus nog veel leren :ugeek: en dus veel bomen kappen (sorry milieu defensie, bomen verplaatsen :D ) .

Dit zijn bijvoorbeeld de signalen van een rit van 20 minuten:
Afbeelding
Dat stuk net rechts van het midden waar de lijnen vrij vlak zijn, daar stond ik voor een open brug te wachten. Zo'n zelfde iets zie je nog iets meer naar rechts, daar stond ik voor een stoplicht.
B.v. de licht rode lijn van links onder naar rechts boven is van het aantal keren dat de injector brandstof ingespoten heeft en waar de lijn vlak wordt staat dat aantal op 65535, tevens de maximale waarde die opgenomen kan worden. Dus tijdens die 20 minuten heeft de injector meer als 65535 keer brandstof ingespoten. Deze waarde is niet echt nodig voor het afstellen, maar een leuk weetje :geek: .
Om al de signalen uit te leggen en te omschrijven, dan lig ik niet voor 12u op bed. En dat ligt niet alleen aan mijn typevaardigheid :roll: .

Er zijn nog wel een paar problemen die ik op moet lossen:

De temperatuur sensor naar een warmere plek verplaatsen.
De plek waar hij nu zit, de bovenste rechter bout van de kleppen deksel, is te koud. De computer meet de motor temperatuur en aan de hand daar van wordt extra benzine ingespoten (net als een choke bij een carburateur). Dit proces stopt bij 70 graden, die temperatuur haal ik nu zelden.

Een reserve maken in de tank.
Ik heb de tank al een keer te ver leeg gereden, hier door kwam er te veel lucht in het brandstof systeem en stopte de scooter er mee. De brandstof pomp is een vloeistof pomp, met lucht kan hij niks. Tevens is het een gesloten systeem, dus de lucht kan heel moeilijk weg. Bij bijvoorbeeld de Kymco New Sento 50i wordt in het boekje aangegeven om altijd minimaal en halve liter in de tank te houden om dit probleem te voorkomen. Dit betekende dus naar de pomp lopen :( en nog een uurtje rommelen om de motor weer aan de praat te krijgen. Eigen schuld, dikke bult :roll:

Voor de rest is de rij ervaring goed. Het verbruik is van 1 op 33 naar 1 op 35,5 gegaan zonder enige afstelling. Ik rij hoofdzakelijk in de stad wat het verbruik niet ten goede komt.. Laatst naar de Veda scooter meeting in Ede heb ik ruim 1 op 43 gereden. (thumbs up smiley zou hier moeten staan :mrgreen: )
0 x

Gebruikersavatar
motormuis
Voormalig STN Lid
Berichten: 6024

Re: New Dink 50 i

Bericht#19 » 30 apr 2015, 08:59

Daar heb ik geen verstand van.

Dacht dat het een tekening was gemaakt door kinderen :lol: :lol: :lol:

Maar ... leuk om te zien hoe het eea in werking gaat.

Mtvrgrt kees
0 x

BillytheKid

Re: New Dink 50 i

Bericht#20 » 05 sep 2015, 16:28

Bjorn schreef:Een reserve maken in de tank.
Ik heb de tank al een keer te ver leeg gereden, hier door kwam er te veel lucht in het brandstof systeem en stopte de scooter er mee. De brandstof pomp is een vloeistof pomp, met lucht kan hij niks. Tevens is het een gesloten systeem, dus de lucht kan heel moeilijk weg. Bij bijvoorbeeld de Kymco New Sento 50i wordt in het boekje aangegeven om altijd minimaal en halve liter in de tank te houden om dit probleem te voorkomen. Dit betekende dus naar de pomp lopen :( en nog een uurtje rommelen om de motor weer aan de praat te krijgen. Eigen schuld, dikke bult :roll:
Wat heb jij gedaan om de scooter weer aan de gang te krijgen, toen de tank leeg was? Ikzelf zit hier natuurlijk ook niet op te wachten, nadat de tank leeg is gereden en na vullen nog steeds niks meer doet.
0 x

Social Media

   

Terug naar “Mechanische vragen en oplossingen”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 7 gasten

Aanmelden  •  Registreer