New Dink 50 i

Gebruikersavatar
Bjorn
Berichten: 679

Re: New Dink 50 i

Bericht#21 » 05 sep 2015, 17:47

Het voordeel van de New Sento ten opzichte van mijn systeem is, is dat de benzine pomp in de tank zit. Bij mij hangt hij onder de tank en zit er tussen de tank en de pomp nog een stuk slang. Als daar lucht in komt krijgt de pomp het niet weg. Bij de New Sento zit de pomp in de tank en staat met zijn aanzuigmond dus ook in de brandstof. Tussen de brandstof en de pomp zit geen slang waar lucht ingesloten kan zitten.

Als dat stuk eenmaal gevuld is met brandstof dan kan de pomp het gedeelte tot aan de injector gaan vullen. De pomp geeft normaal een brandstof druk van ongeveer 3 bar. Met een paar keer contact aan en uit (brandstof pomp wordt aangestuurd) en flink door starten (injector wordt aangestuurd) wordt de lucht in het laatste deel wel via de injector weg gedrukt.

Mocht dit niet lukken, dan de brandstof slang los nemen van de injector, een paar keer het contact aan en uit tot er brandstof uit de leiding komt. De slang weer aansluiten en de motor starten.

Ik had op dat moment dubbel pech. Tank te leeg en toevallig gelijk de bougie kapot (puur toeval, en domme pech)
0 x

TK E

Re: New Dink 50 i

Bericht#22 » 05 sep 2015, 20:03

Al met al....een prachtig verslag om zelf je injector te maken......
Ik vind dit zeker een leuk project en zou zeker is contact nemen moet Kymco en doorgeven dat jij je eigen Kymco New Dink heb met injectie......
Top
TK E
0 x

BillytheKid

Re: New Dink 50 i

Bericht#23 » 05 sep 2015, 20:24

Dat is idd dubbel pech.

Rij je nog steeds ermee? Hoe bevalt het? Hoe is je verbruik?
0 x

René K

Re: New Dink 50 i

Bericht#24 » 05 sep 2015, 20:29

Ik vind het ook grandioos dit project, alleen heb ik nog niets gezien of horen draaien d.m.v een filmpje of zo,
maar misschien heb ik niet goed opgelet. :)

René
0 x

BillytheKid

Re: New Dink 50 i

Bericht#25 » 05 sep 2015, 20:43

Met injectie merk je aan de motor dat de ecu aan het regelen is, bij stationair draaien ;) .
0 x

René K

Re: New Dink 50 i

Bericht#26 » 05 sep 2015, 20:55

:D
0 x

Gebruikersavatar
Bjorn
Berichten: 679

Re: New Dink 50 i

Bericht#27 » 05 sep 2015, 21:26

Ik rij er sinds begin maart mee en heb er nu zo'n 3000 km op zitten. Het verbruik schommelt heel erg, ik zal zo uitleggen hoe dat komt.

Dat er nog geen filmpje van is dat klopt, als ik er tijd voor heb zal ik er eens een maken.

Contact opnemen met Kymco gaat zeker een keer gebeuren, wanneer weet ik nog niet. Waarschijnlijk via een brommer winkel bij mij in de buurt (die vonden het ook tof :mrgreen: ).

Zoals ik al schreef heb ik er zo'n 3000km opzitten nu, hoofdzakelijk woon werk verkeer en een enkele langere rit. Ik heb nog geen enkel probleem gehad met de injectie, behalve dan dat ik de tank te ver leeg had gereden :oops: .

Het verbruik schommelt rond de 1 op 40 met uitschieters naar boven en beneden. Het meest zuinig heb ik gereden tijdens de Montfer & Posbank tour van Eric L, het verbruik was toen 1 op 52. Dat ik dat met woon werk niet haal heeft meerdere oorzaken. O.a. mijn rijstijl(gas er op 8-) en veel zo hard mogelijk binnen de regels ;) ) , de route (veel starten en stoppen en bruggen op van uit lage snelheid), totaal gewicht (scooter + ikke :? ) en de plek waar de motor temperatuur sensor zit.
De temperatuur sensor zit nu op de rechter bovenste bout van de kleppen deksel, dat gaat goed als het warm is (+20 graden) maar met koudere lucht koelt de sensor te veel af en gaat de ECU het mengsel rijker zetten(te rijk). Deze moet nog verplaatst worden naar "waarschijnlijk" een plekje op de cilinder. Als dat gebeurd is kan ik de injectie goed gaan afstellen en zal het verbruik realistischer en constanter zijn.

Waarom heb je dat nog niet gedaan dan? Uhh, tijd gebrek, vrouw en kind hebben ook aandacht nodig :? , thuis geen mogelijkheid om de boel uit elkaar te halen en eventueel te laten liggen voor een volgende dag, het is mijn woon werk scooter die ik 5 dagen per week nodig heb en ik ben met nog een ander scooter project bezig waar veel tijd in gaat zitten.
0 x

BillytheKid

Re: New Dink 50 i

Bericht#28 » 05 sep 2015, 23:30

Wat was het verbruik voor de injectie ombouw? Ik snap wel dat je het voor de kick en lol doet, maar het moet natuurlijk wel ergens zijn ;) .
0 x

Gebruikersavatar
Bjorn
Berichten: 679

Re: New Dink 50 i

Bericht#29 » 05 sep 2015, 23:42

1 op 33
0 x

hendrik6073

Re: New Dink 50 i

Bericht#30 » 03 dec 2015, 21:42

hoi Bjorn.

Onlangs heb ik eens een paar keer contact met je gehad omdat ik je voorbeeld heb gevolgd mbt de ombouw dynamo en accu. Ik lees dit item en vraag mij of het geen optie voor je was om de injectie van een new sento over te zetten ? of gaat dat niet ?
0 x

Social Media

   

Terug naar “Mechanische vragen en oplossingen”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 8 gasten

Aanmelden  •  Registreer