New Dink 50 i

Gebruikersavatar
Bjorn
Berichten: 679

New Dink 50 i

Bericht#1 » 07 mar 2015, 01:42

Bij deze de reden dat ik een grotere accu en een sterkere dynamo op mijn New Dink heb geplaatst namelijk Injectie :mrgreen:
newdink.blogspot.nl

Ik ben altijd al een fan geweest van technische dingen en injectie is daar 1 van. Ondanks dat de carburateur ook een technisch hoogstandje is, vind ik het een onding dat zijn beste tijd allang heeft gehad. In de auto industrie wordt al zo'n 15 jaar (misschien zelfs langer, ik heb het niet gecheckt :oops: ) niet meer gebruik gemaakt van de carburateur. Dit had puur en alleen maar een milieu technische reden, de carburateur was te vervuilend en kon niet optimaal afgesteld worden om te voldoen aan de steeds strenger wordende eisen.

De scooter/brommer wereld loopt hier hopeloos op achter.

Er zijn wel pogingen geweest van o.a. peugeot en Aprillia maar dat waren geen successen door falende onderdelen. Kymco heeft nu ook een poging gedaan met de New Sento 50i, het is afwachten of dit wel bedrijfs zeker genoeg is.
Of die van mij bedrijf zeker is, is zal het moeten ondervinden 8-) .
2 x

René K

Re: New Dink 50 i

Bericht#2 » 07 mar 2015, 08:58

Ik denk dat ik het allemaal goed gelezen heb maar ik vindt het bijzonder knap, het gaat mij boven
m'n pet. Wel weer jammer dat er geen filmpje van is met draaiende motor. Ik zelf laat het maar aan de
Ingenieurs over dus heb ik toen een Honda Vision 50 4takt injectie gekocht.
Er zit bij mijn Honda injectie géén Lambdasonde in de uitlaat, helemaal niets daarvan.
Het zal wat worden met de plaatselijke fietsenmakers als eerdaags, het zal niet lang meer duren,
alle scooters injectie wordt bij eventuele storingen. :?

Gr. René
Laatst gewijzigd door René K op 07 mar 2015, 09:04, 1 keer totaal gewijzigd.
0 x

Gebruikersavatar
Bjorn
Berichten: 679

Re: New Dink 50 i

Bericht#3 » 07 mar 2015, 09:01

Oh ja die was ik helemaal vergeten, de Honda Vision
0 x

Eric L

Re: New Dink 50 i

Bericht#4 » 07 mar 2015, 09:12

Mijn Honda NSC50R heeft het zelfde blok als die van Rene hierboven dus injectie.
Nu rij ik wel niet meer zoveel kilometers maar het is altijd starten en lopen en zuinig in verbruik.
Maakt niet uit in welk jaargetijde hij start altijd meteen.
Yamaha heeft ook injectie modellen.
De Neos en de Aerox zijn met injectie te koop.
Deze blokken zijn tevens watergekoeld.
De techniek is er wel en voor een 4 takt zeker betrouwbaar m.i.z. maar veel fabrikanten houden zich te veel vast aan het oude, voor hun bekende, carburateur concept.
Iets nieuws ontwikkelen kost veel geld...........

Wel goed en knap dat je injectie wil maken op je scooter. :D
0 x

Gebruikersavatar
De Stofzuiger
STN Tourbuffel
Berichten: 1280
Contacteer:

Re: New Dink 50 i

Bericht#5 » 07 mar 2015, 10:13

Eric L schreef:Mijn Honda NSC50R heeft het zelfde blok als die van Rene hierboven dus injectie.
Nu rij ik wel niet meer zoveel kilometers maar het is altijd starten en lopen en zuinig in verbruik.
Maakt niet uit in welk jaargetijde hij start altijd meteen.
Yamaha heeft ook injectie modellen.
De Neos en de Aerox zijn met injectie te koop.
Deze blokken zijn tevens watergekoeld.
De techniek is er wel en voor een 4 takt zeker betrouwbaar m.i.z. maar veel fabrikanten houden zich te veel vast aan het oude, voor hun bekende, carburateur concept.
Iets nieuws ontwikkelen kost veel geld...........

Wel goed en knap dat je injectie wil maken op je scooter. :D

De Yamaha Aerox heeft een vloeistofgekoeld 2takt blok en Gurtner carburateur,de Yamaha Giggle heeft een 4takt blok,vloeistofgekoeld,injectie en 3 kleppen
0 x
Welcome to the rest of your life

Afbeelding

René K

Re: New Dink 50 i

Bericht#6 » 07 mar 2015, 10:21

Ik heb van de media vernomen dat Yamaha Aerox 50 al een tijdje ook 4takt injectie heeft, het zelfde blok als de Neos.

René
Laatst gewijzigd door René K op 07 mar 2015, 10:24, 1 keer totaal gewijzigd.
0 x

Eric L

Re: New Dink 50 i

Bericht#7 » 07 mar 2015, 10:22

Jan-Stender schreef:
Eric L schreef:Mijn Honda NSC50R heeft het zelfde blok als die van Rene hierboven dus injectie.
Nu rij ik wel niet meer zoveel kilometers maar het is altijd starten en lopen en zuinig in verbruik.
Maakt niet uit in welk jaargetijde hij start altijd meteen.
Yamaha heeft ook injectie modellen.
De Neos en de Aerox zijn met injectie te koop.
Deze blokken zijn tevens watergekoeld.
De techniek is er wel en voor een 4 takt zeker betrouwbaar m.i.z. maar veel fabrikanten houden zich te veel vast aan het oude, voor hun bekende, carburateur concept.
Iets nieuws ontwikkelen kost veel geld...........

Wel goed en knap dat je injectie wil maken op je scooter. :D

De Yamaha Aerox heeft een vloeistofgekoeld 2takt blok en Gurtner carburateur,de Yamaha Giggle heeft een 4takt blok,vloeistofgekoeld,injectie en 3 kleppen

De Aerox is te verkrijgen in 2 takt en 4 takt uitvoering.

http://www.yamaha-motor.eu/nl/producten ... stechspecs
0 x

Gebruikersavatar
motormuis
Voormalig STN Lid
Berichten: 6024

Re: New Dink 50 i

Bericht#8 » 07 mar 2015, 10:40

Knap staaltje werk. Vergt toch wel enige voorbereiding alvorens eraan te beginnen. Dat de prestaties zijn verbetert is positief te noemen.

Mtvrgrt kees
0 x

Gebruikersavatar
Bjorn
Berichten: 679

Re: New Dink 50 i

Bericht#9 » 07 mar 2015, 11:12

Ja, tussen aankoop en inbouw zit een maand of 8 :| . Maar niet continu aan bezig geweest :mrgreen: , hoofdzakelijk na werk tijd en op zaterdag en het heeft ook wel eens een paar weken stil gelegen. Het voordeel was dat ik een sloop New Dink had staan waar ik alles op pas kon maken. Uit eindelijk ben ik nog 3 werkdagen bezig geweest met overbouwen :o . Nu nog alles goed inregelen :geek: .
0 x

Eric L

Re: New Dink 50 i

Bericht#10 » 07 mar 2015, 11:20

Stuur je concept naar Kymco en misschien komt er dan wel een grote tourscooter op de markt met injectie. :D
0 x

Social Media

   

Terug naar “Mechanische vragen en oplossingen”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 4 gasten

Aanmelden  •  Registreer