afvoeren znen retro snor

Gebruikersavatar
MelvinLX150
Berichten: 1733

Re: afvoeren znen retro snor

Bericht#11 » 30 jan 2016, 19:44

buffel2004 schreef:Ik wil het draadje dat van het kickstarterdeksel afkomt ook graag aansluiten maar er komt geen draadje vandaan of misschien verwijderd geen idee wat voor begrenzing hoort er achter het kickstarterdeksel standaard te zitten dan en waar kun je dit kopen????? of zijn er nog meer oplossingen om de scooter terug naar de 25/28 kmh te krijgen?????


Dat draadje wat je in je eerste post hebt gezet kan in ieder geval bij iedere agm dealer besteld worden. Bestel wel de lange versie. Deze plaats je in de kickstart deksel. Als het goed is zie je vanzelf waar het hoort te zitten er zitten namelijk 2 gaatjes met tspdraad waarin je de sensor vast schroeft. Kijk op de CDI wat voor snelheid erop staat. Als er 25km op staat dan weet je dat die 25km moet rijden als de begrenzerdraadje aangesloten zit. Vragen? Meld je gerust
0 x
:sct1:

Gebruikersavatar
buffel2004
Berichten: 45

Re: afvoeren znen retro snor

Bericht#12 » 30 jan 2016, 21:35

MelvinLX150 schreef:
buffel2004 schreef:Ik wil het draadje dat van het kickstarterdeksel afkomt ook graag aansluiten maar er komt geen draadje vandaan of misschien verwijderd geen idee wat voor begrenzing hoort er achter het kickstarterdeksel standaard te zitten dan en waar kun je dit kopen????? of zijn er nog meer oplossingen om de scooter terug naar de 25/28 kmh te krijgen?????


Dat draadje wat je in je eerste post hebt gezet kan in ieder geval bij iedere agm dealer besteld worden. Bestel wel de lange versie. Deze plaats je in de kickstart deksel. Als het goed is zie je vanzelf waar het hoort te zitten er zitten namelijk 2 gaatjes met tspdraad waarin je de sensor vast schroeft. Kijk op de CDI wat voor snelheid erop staat. Als er 25km op staat dan weet je dat die 25km moet rijden als de begrenzerdraadje aangesloten zit. Vragen? Meld je gerust


Hoi,

dat is het probleem die gaatjes in het kicstarterdeksel zitten er niet ik zal een paar foto's uploaden misschien makkelijker
Afbeelding

de cdi
Afbeelding
slecht te lezen maar is te doen ;-)

Mvg
0 x

Gebruikersavatar
MelvinLX150
Berichten: 1733

Re: afvoeren znen retro snor

Bericht#13 » 30 jan 2016, 21:57

Is dit de geribbelde cdi?
0 x
:sct1:

Eric L

Re: afvoeren znen retro snor

Bericht#14 » 30 jan 2016, 21:59

Zware rollen en een dubbele varioring volgens mij of zeg ik nu heel iets stoms??? :roll:
0 x

Gebruikersavatar
Bjorn
Berichten: 679

Re: afvoeren znen retro snor

Bericht#15 » 30 jan 2016, 22:15

@ Buffel2000: http://www.scooterhulp.com/technische-v ... oters.html Dit gaat wel over het opvoeren van een GY6 of 139QMB blokje, maar daar staan ook de begrenzingen in die bij jou misschien missen.
De bovenste foto is niet de kickstarterdeksel kant, dat is de dynamo kant.


@MelvinLX150: Jij geeft aan dat de opnemer aan de kickstarterdeksel kant moet zitten, heb je daar toevallig een foto of iets dergelijks van?
Ik weet dat deze opnemer aan de dynamo kant zit, maar aan de kickstarterdeksel kant heb ik er nog nooit 1 gezien.


Edit: Hier http://www.scooterhulp.com/opvoeren/230 ... oeren.html heeft men het idd over een draad vanaf de achterste vario. Foto's zijn welkom :D .
0 x

Gebruikersavatar
kirankai
Berichten: 220

Re: afvoeren znen retro snor

Bericht#16 » 30 jan 2016, 22:23

Flevolander58 schreef:die kabel komt van boven de koppeling en moet je daar weer ergens aansluiten heb ff gegoogld
zie hieronder ook
35 km CDI monteren en de kabel die vanaf de koppeling komt weer aansluiten. Dan zal de scooter rond de 35 km per uur rijden. Ik heb eventueel nog wel zo'n 35 km CDI liggen.
Ik heb een ZNEN zn50qt-e met snelle CDI 45 km. Als ik de begrenzerkabel die van boven de kickstarter komt loskoppel dan gaat hij bijna 70 km/u. Echt iets te hard als je het mij vraagt. Als ik deze weer vast maak dan rijdt hij nog maar 28 km/u. dat is weer te zacht. het liefste laat ik hem rond de 38 km/u lopen. Stel dat ik nu die CDI omwissel voor een model 35 km, maakt dat iets uit of loopt hij dan alsnog 70 ivm de begrenserkabel die los is? Heeft iemand een idee hoe ik deze scooter ongeveer 38 kan laten lopen?


Gaatje in de carb maken onder de gasklep, schroefdraad erin, schoef erin en afstellen hoever je gasklep open gaat...
Zo kan je zonder begrenzen, afstellen tot op de kmph, en extra zuinig rijden !
0 x
Wat er niet op zit kan niet kapot. :)

gr Jeremy.

Gebruikersavatar
kirankai
Berichten: 220

Re: afvoeren znen retro snor

Bericht#17 » 30 jan 2016, 22:25

PS NIET EEN TE DIEP GAT MAKEN DAN JE IN DE CARB KOMT!!

net diep genoen voor een schroefje of boutje, recht onder de gasklep hendel waar je kabel aan zit.
0 x
Wat er niet op zit kan niet kapot. :)

gr Jeremy.

Gebruikersavatar
MelvinLX150
Berichten: 1733

Re: afvoeren znen retro snor

Bericht#18 » 30 jan 2016, 22:28

Zo te zien heeft deze scooter een andere begrenzing dan ik gewend ben. De opties zijn al genoemd zoals een vario ring icm zwaardere rollen plaatsen of een carburateur begrenzing maken.
0 x
:sct1:

Gebruikersavatar
MelvinLX150
Berichten: 1733

Re: afvoeren znen retro snor

Bericht#19 » 30 jan 2016, 22:30

@Bjorn uiteraard zit er bij de dynamo een opnemer. Bij agm ook bij achterkoppeling.
0 x
:sct1:

Gebruikersavatar
kirankai
Berichten: 220

Re: afvoeren znen retro snor

Bericht#20 » 30 jan 2016, 22:43

MelvinLX150 schreef:Zo te zien heeft deze scooter een andere begrenzing dan ik gewend ben. De opties zijn al genoemd zoals een vario ring icm zwaardere rollen plaatsen of een carburateur begrenzing maken.


Tja als je 2takt peugeot jetforce 100 loopt moet je toch wat om hem te begrenzen...
Zat al een vario en prop in en dan loopt hij nog 70, dus mijn stagebegeleider bij de politie had mij de tip van het boutje in de carb gegeven en die moest ik even delen.

( nee ik wordt geen agent , ik doe gewoon autotechniek met stage bij de politie )
0 x
Wat er niet op zit kan niet kapot. :)

gr Jeremy.

Social Media

   

Terug naar “Mechanische vragen en oplossingen”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 gasten

Aanmelden  •  Registreer