ND kapot wat nu

Gebruikersavatar
Piet
Berichten: 202

ND kapot wat nu

Bericht#1 » 07 okt 2016, 16:55

mijn nd is stil gevallen onder het rijden anwb is langs geweest hij krijgt benzine vonk is ook goed dus anwb wist het ook niet thuis gekomen carb schoon gemaakt doet nog niks snap er niks van ik baal er wel van nu heb ik geen vervoer meer :evil: en ook geen geld voor een andere scooter dus moet ik stoppen met scooter rijden vind het wel jammer dus ik zit er over te denken om mijn uit te schrijven als lid want als ik toch niet meer kan rijden mvg piet
Laatst gewijzigd door Piet op 08 okt 2016, 04:17, 2 keer totaal gewijzigd.
0 x
vriendelijk groet van de Zeeuwse STNER (Goes)

joopstern

Re: ND

Bericht#2 » 07 okt 2016, 16:56

dat is balen
0 x

Zoetersmurf

Re: ND

Bericht#3 » 07 okt 2016, 17:07

heb je de mogelijkheid om compressie te testen?

als de zuiger ringen er uit liggen of er zit een gat in je zuiger blijft alles wel gewoon werken (benzine vonk electra) maar lopen ho maar


ik weet niet waar je woont maar ik heb hier een compressie tester liggen die je kunt gebruiken
0 x

Gebruikersavatar
Piet
Berichten: 202

Re: ND

Bericht#4 » 07 okt 2016, 17:39

hoi Zoetersmurf ik woon in goes dat is ver weg maar bedankt voor het aan bod
0 x
vriendelijk groet van de Zeeuwse STNER (Goes)

Gebruikersavatar
Bjorn
Berichten: 679

Re: ND

Bericht#5 » 07 okt 2016, 20:39

Niet lopen door geen compressie is mogelijk maar lijkt mij onwaarschijnlijk. Ik heb een ND blok gehad dat nog liep met een kromme klep, wel is waar niet goed en hard, maar hij reed nog.

Om te kijken of je nog compressie hebt kun je de dynamo kap er af halen en dan met de hand de motor verdraaien. Op een gegeven moment moet je weerstand voelen, draai je dan verder dan schiet hij in 1 keer door. Het geeft geen zekerheid of de compressie goed is, maar je weet dan wel of je compressie hebt of helemaal niet. Uiteraard wel de bougie in de cilinderkop schroeven :thumbsup:
0 x

TK E

Re: ND kapot wat nu

Bericht#6 » 08 okt 2016, 06:26

Is er helemaal geen winkel waar jij je scooter kan laten repareren dan.......let wel al zou je een fiets hebben of een auto.......er is altijd wel iets waardoor een motor of een fiets kapot kan gaan. Helaas heeft sommige onderdelen niet het heilige leven.....
Ik heb een vermoeden dat jij zelf niet iets kan repareren dus ben je afhankelijk van anderen.....en dat is best lastig in dat gedeelte waar jij woont.....
Ik kan alleen maar zeggen ik hoop dat er een winkel in jou buurt zit die hem kan repareren.
S6 (= Succes)
0 x

Gebruikersavatar
Kymcopeoples
Voormalig STN Lid
Berichten: 2699

Re: ND kapot wat nu

Bericht#7 » 08 okt 2016, 07:05

Piet, ik heb je gisteravond een PB-tje gestuuurd.
1 x
Groet uit Soesterberg, Eric

René K

Re: ND kapot wat nu

Bericht#8 » 08 okt 2016, 08:23

Piet, even een opmerking over U gewijzigde eerste post, ik zou niet gelijk de moed opgeven.
Misschien is het maar een kleine storing en geen dure reparatie. :)
0 x

Gebruikersavatar
motormuis
Voormalig STN Lid
Berichten: 6024

Re: ND kapot wat nu

Bericht#9 » 08 okt 2016, 08:44

Hoi Piet

Das balen.

Zou niet zo snelde sleutels aan de kapstok hangen. Voor alles is een oplossing te vinden dus ....ook voor jou ND.

Je heb een pb.

Mtvrgrt kees
0 x

Eric L

Re: ND kapot wat nu

Bericht#10 » 08 okt 2016, 08:45

Hoorde je, voorafgaand op het stilvallen, een raar geluid???

Als het mij zou overkomen zou ik de scooter bij mijn dealer zetten en een prijs opgave vragen.
0 x

Social Media

   

Terug naar “Mechanische vragen en oplossingen”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 6 gasten

Aanmelden  •  Registreer