Aansluiting kabel op CDI AGM Caferacer

Gebruikersavatar
Mark22
Berichten: 111

Aansluiting kabel op CDI AGM Caferacer

Bericht#1 » 18 jan 2022, 17:21

Mijn huidige 55kmh CDI heeft 5 pinnen, maar de stekker bestaat uit 4 draden. Niet dat ik er ooit problemen mee heb gehad, maar ik vroeg me af of dit de bedoeling is aangezien ik een nieuwe CDI wil kopen. Het betreft een AGM 50 Caferacer uit 2015. de snelheid is hier niet van toepassing, dus geen opvoeren! :lol:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
2 x

Gebruikersavatar
BadWeather
Berichten: 781

Re: Aansluiting kabel op CDI AGM Caferacer

Bericht#2 » 18 jan 2022, 17:34

De ongebruikte aansluiting is volgens mij voor een kill switch, dus niet relevant voor de werking maar voor het stoppen.
0 x
Skyteam Classic 50
Skyteam Scrambler 50
AGM Devil The resurrection of Lucifer
Skyteam Monkey Skyteam / Jincheng Monkey
Zhenhua Dax
Super Motor Company Super 50
Skyteam PBR

Gebruikersavatar
Mark22
Berichten: 111

Re: Aansluiting kabel op CDI AGM Caferacer

Bericht#3 » 18 jan 2022, 20:11

De rode knop op het stuur bedoel je? Die werkt namelijk gewoon.
0 x

Gebruikersavatar
BadWeather
Berichten: 781

Re: Aansluiting kabel op CDI AGM Caferacer

Bericht#4 » 18 jan 2022, 23:13

Ik zeg ook niet dat er iets stuk is, jouw Hanway (oud type) schakelt de puls (blauw witte draad) via het contact en de kill switch. Is een andere manier.

Zie onderstaand schema, is Chinees dus lastig ontcijferen.

Afbeelding

En nog dit topic voor de volledigheid: Draadkleuren kabelboom Chinese brommers

Edit: in de 2e post van bovenstaand topic zeg @Janvb hetzelfde.
2 x
Skyteam Classic 50
Skyteam Scrambler 50
AGM Devil The resurrection of Lucifer
Skyteam Monkey Skyteam / Jincheng Monkey
Zhenhua Dax
Super Motor Company Super 50
Skyteam PBR

Gebruikersavatar
Amendoim
Easy Writer / STN Beheerder
Berichten: 5414

Re: Aansluiting kabel op CDI AGM Caferacer

Bericht#5 » 20 jan 2022, 13:53

Mark22 schreef: de snelheid is hier niet van toepassing, dus geen opvoeren! :lol:


Alleen het wisselen van CDI of vragen stellen over de bekabeling is geen opvoeren hoor :-) Dat is niet per definitie illegaal.

Het plaatsen van bijvoorbeeld een 80cc cilinder weer wel. Maar soms ook zijn de verschillen tussen "ontgrenzen" en "opvoeren" vaag. Daarom zijn we er ook niet ál te streng mee :-)
0 x

Gebruikersavatar
Janvb
Berichten: 1650

Re: Aansluiting kabel op CDI AGM Caferacer

Bericht#6 » 21 jan 2022, 21:54

Ik rij bijvoorbeeld niet te snel, maar ik heb wel een grotere cilinder, anders is een caferacer niet vooruit te branden met mijn bescheiden persoontje er op... :-D

Die vier draden dat klopt.
Zie die link hierboven voor de draadkleuren en de functie.

Die overblijvende pin is inderdaad voor een elegante manier om de motor af te zetten.
In tegenstelling van de manier waarop de caferacer/hanway het doet, die rukt de signaaldraad naar massa! :-D

Je moet dus een 5 pins AC CDI hebben.
Zelfde connectortje, en voor wisselspanning.

Dat laatste is belangrijk, want de bamiblokjes hebben meestal een spoeltje voor de voeding van de CDI, en daar komt wisselspanning vanaf (AC).
In tegenstelling tot plasticbrommers, daar zit soms een door de accu gevoede CDI in (DC dus).

Zoek maar eens wat op wat je wat lijkt, en als je hulp nodig hebt dan roep maar!
0 x

Gebruikersavatar
Mark22
Berichten: 111

Re: Aansluiting kabel op CDI AGM Caferacer

Bericht#7 » 22 jan 2022, 13:30

Ik heb inmiddels een nieuwe onbegrensde CDI aangesloten met 5 pinnen, een slag kleiner dan de oude CDI, maar dat lijkt me geen probleem. De brommer startte normaal, niks bijzonders. Als het weer het toelaat even een proefritje maken. Ik las ergens een comment van iemand dat de kleppen een klein beetje verkeerd kunnen lopen ten opzichte van de cilinder, wanneer je op maximum snelheid rijdt. Alhoewel mij dit niet logisch lijkt (in eerste versnelling rij je ook al heel gauw op maximale toeren), vraag ik me af of hier iets van waar is.
0 x

Gebruikersavatar
BadWeather
Berichten: 781

Re: Aansluiting kabel op CDI AGM Caferacer

Bericht#8 » 22 jan 2022, 14:31

De kleppen kunnen gaan zweven (sluiten niet meer en raken hitte niet meer kwijt) als ze niet goed gesteld staan, maar op volle toeren met dit blok is sowieso niet comfortabel vanwege het geluid en trillingen. Het duurt ook wel even voordat je daar bent, dus op lange rechte stukken inhouden. Maar dat doe je vanzelf vanwege eerder genoemde herrie en trillingen.
0 x
Skyteam Classic 50
Skyteam Scrambler 50
AGM Devil The resurrection of Lucifer
Skyteam Monkey Skyteam / Jincheng Monkey
Zhenhua Dax
Super Motor Company Super 50
Skyteam PBR

Gebruikersavatar
Mark22
Berichten: 111

Re: Aansluiting kabel op CDI AGM Caferacer

Bericht#9 » 22 jan 2022, 17:20

Vanmiddag even getest op een lang recht stuk asfalt met beetje wind en miezer, maar met wind in de rug kwam de teller net boven de 60. Hoort dit niet 65-70 te zijn? Blok is vooraf kwartiertje warm gereden dus daar lag het niet aan...
0 x

Gebruikersavatar
Ronin84
Berichten: 729

Re: Aansluiting kabel op CDI AGM Caferacer

Bericht#10 » 22 jan 2022, 17:35

Mark22 schreef:Vanmiddag even getest op een lang recht stuk asfalt met beetje wind en miezer, maar met wind in de rug kwam de teller net boven de 60. Hoort dit niet 65-70 te zijn? Blok is vooraf kwartiertje warm gereden dus daar lag het niet aan...

Snelheid ligt al gauw aan veel factoren.
-Afstelling van de koppeling, carburateur en de ketting
-klepspeling
-Afstelling van de rem en remkabel.
-staat van de tandwielen en ketting (slijtage, maar ook de smering en spanning hiervan)
-Bandenspanning en type band.
-uitlijning van het voor en achterwiel
-vervuiling in de uitlaat
-staat van je luchtfilter
-olie kwaliteit
-staat van de bougie
-en bij vochtig weer ook de bougiedop.
-het lef danwel onbenul van de bestuurder om gas te geven en door te gassen.
En zo nog wel een aantal factoren die het lopen van je motor iets kunnen beïnvloeden.
Dit heeft op zijn beurt uiteraard weer invloed op de topsnelheid. Alle minuscule beetjes kunnen bij elkaar redelijk oplopen en makkelijk een verschil van 5 Km/h opleveren. Het gaat in procenten zeg maar. Hoe hoger je top, hoe sneller en groter iets een invloed heeft op die top.
Is de top 80, dan merk je sneller dat hij inhoudt doordat je de 70 maar haalt, terwijl bij een top van 45 dit uit zal komen op 42 of zoiets.
Ik vind 60+ niet vreemd laag.
0 x
Voor vrijheid op twee wielen hoef je niet hard te gaan.
Mijn Mash Fifty Euro4 project

Social Media

   

Terug naar “Elektrische vragen en oplossingen”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 5 gasten

Aanmelden  •  Registreer