Ben er uit voor de viva.
Ik heb het standaard cdi schema aangepast naar viva. Volg de rode lijn.
Er loopt een loop / lus van de onstekingsvoeding (rood/zwarte draad) over je contact.
Contact uit,.... dan zijn alle draden verbonden. Door massa / kortsluiten van de onstekingsvoeding, kan de motor niet lopen.
Contact aan,.... dan zijn alleen de 2 rode draden verbonden. Deze draad voedt de cdi nu zonder dat hij sluit met de massa.
Cdi heeft geen uitzet draad (gemonteerd). De pin zit wel degelijk op de cdi.
Mijn extra tip nadat je alles lopende hebt,..... op de middelste pin een massacontact op maken met een door jou verstopt schakelaartje. Ik heb evt wel een kabelschoentje over die speciaal in de cdi stekker past.
Als het goed is,.... is deze bij viva niet gebruikt, zit wel std op de cdi, mooi voor de SECRET SWITCH.
Willen ze hem echt stelen,.... dan is ie weg. Je kan het ze wel erg moeilijk maken danwel dwars-zitten.
Truukje (soortgelijk) ook toegepast in mijn auto.
Hier stelen ze tegenwoordig digitaal. Even de laptop in de OBD2 connector, hackprogrammatje draaien (gewoon te koop).
Auto starten en wegrijden. Er zijn uitzonderingen maar veel auto's worden zo gestolen.
Dus,..... OBD2 connectorschema op gezocht, en de - en data poorten opgezocht.
OBD2 verplaatst naar een minikluisje, en een dummi in de oude plek,.... - op de - aangesloten en alle datapoorten op 12v met lekkere dikke draaden en een 20A zekering,............
Mijn monteur weet hiervan,.... en ik heb er een melding op gestickerd..... Warning! Do not use OBD2 connector!
Eerste de beste die zijn laptop of programmer toch op mijn obd2 aansluit,...........
BAR B Q,........... His hardware is fried instantly.
En ik lul weer te veel,.... heb gewoon de p#st aan scooterdieven (uit ervaring helaas).
Goed excuus hoop ik,....hehehehehe
grt Peter