Probleem vivacity 2006

LaurensOffermans

Probleem vivacity 2006

Bericht#1 » 26 jan 2018, 14:27

Beste leden,

Afgelopen dinsdag hebben ze geprobeerd mij vivacity te stelen in een afgesloten hok etc. K volk dus :nono2:

Het slot was helemaal gaar doordat ze een schroef erin hadden gedraaid. Nu ligt het slot eraf en ik wil mijn brommer graag naar mijn ouders brengen om te stallen maaaaar.. ik weet dus niet welke kabels ik moet doorverbinden om hem te starten. Iemand enig idee??

Voordat mensen beginnen dat ik hem gestolen heb of wil stelen. Ben zelf in het bezit van de brommer Heb de papieren etc allemaal zelf aantoonbaar.

Alvast veel dank
0 x

Gebruikersavatar
Elyseo General
Berichten: 494

Re: Probleem vivacity 2006 = No Problem!

Bericht#2 » 26 jan 2018, 18:50

Deze peugeot 2t specialist (niet mijn eigen woorden), staat tot uwer beschikking.

Bouw met grote regelmaat peug cdi systemen om incl de ontsteking.
Tot nu toe omgebouwd: Elyseo50 15x , elyseo100 1x, speedfight 50lc 1x. Zijn er waarschijnlijk meer,... hou het niet echt meer bij. hehehe pure passie. Vraag er ook niets voor. Een rijdende peug is voldoende genot voor mij, zelfs als hij van iemand anders is.

Kijk even op de foto of dit de cdi is die je hebt?????

Op het contactslot heb je 2 ronde pins en 4 rechte.
Op de ronde pins maak je contact +, bij omdraaien sleutel.
De rechte pins verbreken contact - bij contact aan, heeft een maak contact bij contact uit. Hiermee zet je de motor uit.
De middelste pin (soms niet gebruikt, zie onder bij ***) van de cdi stekker gaat naar het contact op de rechte pins.
Anders kan je immers de motor niet uitzetten. Mensen die van een gelijkstroom cdi af komen weten dit al.


Wat ik zelf heb gemaakt,... is een extra draad vanaf de middelste pin naar een (bijna niet te vinden) knopje. Ook wel de Sercret Switch genoemd. Dat kan je hem onstartbaar maken on demand. Dit raad ik een ieder altijd aan evt samen met een gps tracker. Wat ook kan is een gps switch,... kan je hem aan en uit appen,.... heeft een maatje van me gebouwd en werkt ook lekker.

De middelste draad haalt de stroom van de CDI voeding af wanneer deze met massa / frame geschakeld wordt.

*** Peugeot kan wel eens een andere schakeling draden gebruiken bij hetzelfde model, kijk hoe je situatie is. Er is altijd een oplossing.
Het kan zijn dat de roodzwarte draad, onstekingsvoeding over een schakelaar of contact wordt geleidt. Dan is het weer anders. Ook zijn er gelijkstroom cdi's,.... heb je een gelijkstroom cdi dan kan je dit makkelijk zien. Normaal gaan er 4-5 draaden naar je contact. Bij Gelijkstroom cdi maar 2, Zwart is + in, en rood is + uit (voor systeem En gelijkstroom cdi)
Een uitzetdraad is er niet bij een gelijkstroom cdi,.... haal je de stroom eraf dan stopt de cdi en dus ook de motor.

Ik heb hier een VIVA draadboom liggen, zoek hem even op en duik er wanneer nodig verder voor je in.

Peter EG

Afbeelding

Afbeelding
0 x

Gebruikersavatar
Elyseo General
Berichten: 494

Re: Probleem vivacity 2006

Bericht#3 » 26 jan 2018, 20:26

Ben er uit voor de viva.

Ik heb het standaard cdi schema aangepast naar viva. Volg de rode lijn.

Er loopt een loop / lus van de onstekingsvoeding (rood/zwarte draad) over je contact.
Contact uit,.... dan zijn alle draden verbonden. Door massa / kortsluiten van de onstekingsvoeding, kan de motor niet lopen.
Contact aan,.... dan zijn alleen de 2 rode draden verbonden. Deze draad voedt de cdi nu zonder dat hij sluit met de massa.

Cdi heeft geen uitzet draad (gemonteerd). De pin zit wel degelijk op de cdi.
Mijn extra tip nadat je alles lopende hebt,..... op de middelste pin een massacontact op maken met een door jou verstopt schakelaartje. Ik heb evt wel een kabelschoentje over die speciaal in de cdi stekker past.
Als het goed is,.... is deze bij viva niet gebruikt, zit wel std op de cdi, mooi voor de SECRET SWITCH.

Willen ze hem echt stelen,.... dan is ie weg. Je kan het ze wel erg moeilijk maken danwel dwars-zitten.

Truukje (soortgelijk) ook toegepast in mijn auto.
Hier stelen ze tegenwoordig digitaal. Even de laptop in de OBD2 connector, hackprogrammatje draaien (gewoon te koop).
Auto starten en wegrijden. Er zijn uitzonderingen maar veel auto's worden zo gestolen.
Dus,..... OBD2 connectorschema op gezocht, en de - en data poorten opgezocht.
OBD2 verplaatst naar een minikluisje, en een dummi in de oude plek,.... - op de - aangesloten en alle datapoorten op 12v met lekkere dikke draaden en een 20A zekering,............
Mijn monteur weet hiervan,.... en ik heb er een melding op gestickerd..... Warning! Do not use OBD2 connector!
Eerste de beste die zijn laptop of programmer toch op mijn obd2 aansluit,...........
BAR B Q,........... His hardware is fried instantly.

En ik lul weer te veel,.... heb gewoon de p#st aan scooterdieven (uit ervaring helaas).
Goed excuus hoop ik,....hehehehehe

grt Peter








Afbeelding
2 x

Social Media

   

Terug naar “Elektrische vragen en oplossingen”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 3 gasten

Aanmelden  •  Registreer