Zekeringen people s

Gebruikersavatar
martin66
Voormalig STN Lid
Berichten: 860

Zekeringen people s

Bericht#1 » 19 apr 2018, 19:59

Hoi
ik hoorde dat als je bij een people s problemen hebt met de elektra ik bedoel er teveel op aansluit
dat je dan beter 8 a zekering er voor in de plaats kan doen inplaats van de standaard 7 a
En dat de aansluiting voor een 12 volt de stekker al er zit bij dat gat in de buddy
volgens mij heb ik toen bij mijn 2 vorige via een kroonsteentje mijn 12 volts aansluitingen gemaakt 1 in de bak en 1 in het dashboard kastje en dat het dan via het contact loopt
Er staat mij zoiets bij voor ik weer iets vertel wat niet klopt vraag ik het toch maar effe
Groet Martin
0 x

Gebruikersavatar
MonsterlijkKPS
Voormalig STN Lid
Berichten: 1760

Re: Zekeringen people s

Bericht#2 » 19 apr 2018, 21:22

Ola!
In de buddy zit inderdaad een gat voor 12v aansluiting, echter is die niet praktisch in gebruik. Bovendien is het hoogstens irritant als je je buddy er uit wilt halen en je trekt dat ding kapot.

Je kan inderdaad via je contact (volgens mij zwart) je apparatuur aansluiten. Zorg dan wel dat je je min ergens op aan sluit (ik doe dat bijv. via de min = groen van de toeter).

Ik heb een aparte kabelboompje gemaakt wat dus parallel loopt (voltage blijft gelijk) met oa:
- Handvatverwarming
- voltmeter
- USB aansluiting (x2)
- Telhouder + extra usb

Deze wordt beveiligd door een autozekering (bakje met dekseltje) welke ik via het rubberen afdekdopje in mijn handschoenkastje uit laat komen (zodat ik de neus niet hoef te demonteren om zekering te controleren).

EDIT:
Mocht het je helpen, heb ik hier de stroomschema voor de PS:
https://www.scootertourclubnederland.co ... s/PS4T.pdf
1 x
Afbeelding Afbeelding
01-01-2016 KMS: 11535 | KMS eind 2016: 22002 | KMS eind 2017: 34373
Gebroken koppelingsveer 22002 - 22735
16-01-2018: 34524
Eindstation 16-4-16


Eigen Linkjes:
Wintervoorbereiding - Carburateur blues - Led & disco Strips

Social Media

   

Terug naar “Elektrische vragen en oplossingen”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 5 gasten

Aanmelden  •  Registreer