Alarm inbouwen Znen Aurora 2

Gebruikersavatar
Nelis en Gaby
Berichten: 117

Alarm inbouwen Znen Aurora 2

Bericht#1 » 23 sep 2018, 19:03

Hallo Allemaal,

Ik heb vandaag een alarm besteld bij AE ( https://nl.aliexpress.com/item/In-Stock ... 2e0eyK2UG9 )

Heeft iemand ervaring met het inbouwen van dit alarm :?: en ervaring ermee.
Ik ben wel benieuwd hoe het zal werken op de scooter, ik lees wat verschillende een hoop goede reviews op de verkoopsite, maar ik ben benieuwd naar de ervaringen van hier op het forum, mits ze er zijn natuurlijk.

Het is ook geen geld, als ik het hier in Nederland koop ben ik 4 keer zoveel kwijt en de verzendkosten komen daar dan nog bij :o , ik vraag mij weleens af hoe ze dat voor zo weinig geld kunnen verkopen en verzenden.

ieder nog een fijne Zondagavond gewenst :cheers:
Laatst gewijzigd door Nelis en Gaby op 23 sep 2018, 19:25, 2 keer totaal gewijzigd.
0 x
___________________________________________________________________________________

Znen Aurora 2 snor,
Kilometerstand 1940 Km,
Bouwjaar 2011.




Afbeelding

Gebruikersavatar
stoyanov
Voormalig STN Lid
Berichten: 3621

Re: Alarm inbouwen Znen Aurora 2

Bericht#2 » 23 sep 2018, 19:18

Nelis en Gaby schreef:Het is ook geen geld, als ik het hier in Nederland koop ben ik 4 keer zoveel kwijt en de verzendkosten komen daar dan nog bij :shock: , ik vraag mij weleens af hoe ze dat voor zo weinig geld kunnen verkopen en verzenden.
ieder nog een fijne Zondagavond gewenst :cheers:



Omdat dat is wat het werkelijk kost en werkelijk waard is.
De Chinese overheid heeft tevens geen dure hobby's en geen vluchtelingenprobleem, zoals hier.
0 x
Chapter Alphen aan den Rijn
Record op 1 dag: 285 KM
Zuinigheidsrecord: 1:54,7
Kymco Like (pekelfiets)
Kymco New Dink
The Bronze Adonis

Gebruikersavatar
peter stupers
Berichten: 1206

Re: Alarm inbouwen Znen Aurora 2

Bericht#3 » 24 sep 2018, 15:33

Alle waar naar z'n geld, ik blijf erbij dat het chinese rommel is, heb al diverse keren led-verlichting
en adopters die loeiens heet worden gehad en strips waar lampjes tussenin niet meer branden.
Maar ja je zal er geluk mee kunnen hebben.
0 x
Groeten Peter.

Gebruikersavatar
Nelis en Gaby
Berichten: 117

Re: Alarm inbouwen Znen Aurora 2

Bericht#4 » 25 sep 2018, 15:36

Ik heb op de scooter de losse stekker gevonden waar nu een doorlus opzit, wat ik begrijp (ook op andere fora's) dat deze stekker eraf moet en daar de stekker van het alarm plaatsen, dan zou het moeten werken.
Ik ben benieuwd, even wachten tot ik hem heb.

Ik kreeg net een mail dat de bezorgtijd tussen 5 en 8 Oktober ligt, dat vind ik vrij vlot (heb ook geen haast)
0 x
___________________________________________________________________________________

Znen Aurora 2 snor,
Kilometerstand 1940 Km,
Bouwjaar 2011.




Afbeelding

Gebruikersavatar
Nelis en Gaby
Berichten: 117

Re: Alarm inbouwen Znen Aurora 2

Bericht#5 » 02 okt 2018, 14:05

Vandaag het alarm binnen gehad, ruimschoots voor de aflever datum.
Spul uitgepakt en het ziet er degelijk uit, installatie handleiding erbij (deze had ik al van het net geplukt voor wat voor werk).
Zodra het weer wat gunstiger is gaat ik een poging doen om de kappen te demonteren en de boel aan te sluiten.

Afbeelding

Afbeelding
0 x
___________________________________________________________________________________

Znen Aurora 2 snor,
Kilometerstand 1940 Km,
Bouwjaar 2011.




Afbeelding

Gebruikersavatar
Nelis en Gaby
Berichten: 117

Re: Alarm inbouwen Znen Aurora 2

Bericht#6 » 04 okt 2018, 16:00

Vandaag het alarm in kunnen bouwen.
Het ging vrij vlot allemaal en het werkt geweldig :yahoo:

De functies die erop zitten werken zoals het hoort, zodra je het alarm aanzet gaan de knipperlichten aan en je hoort een geluidssignaal, alarm uit dan gaan de knipperlichten twee keer aan en je hoort twee keer een geluidsignaal.
De sirene is erg luid, dus je hoort hem goed :yeah:
Het op afstand starten werkt ook, het uitzetten op afstand ook, dit is handig als ze ervandoor gaan met je voertuig :sct1: , het starten zal ik niet veel gebruiken.

Ik heb gelijk alle elektrische stekkers voorzien van zuurvrije vaseline, het spul was nu toch allemaal vrij, gelijk de heleboel schoongemaakt en voorzien van siliconen spray.


Afbeelding



Afbeelding



Afbeelding
2 x
___________________________________________________________________________________

Znen Aurora 2 snor,
Kilometerstand 1940 Km,
Bouwjaar 2011.




Afbeelding

Gebruikersavatar
Micha
Berichten: 1151

Re: Alarm inbouwen Znen Aurora 2

Bericht#7 » 04 okt 2018, 16:04

Goed bezig geweest :thumbsup:
0 x

Gebruikersavatar
Nelis en Gaby
Berichten: 117

Re: Alarm inbouwen Znen Aurora 2

Bericht#8 » 04 okt 2018, 16:10

Dank je :thumbsup: , vind het ook erg leuk om te doen, weet gelijk wat meer over de scooter hoe het in elkaar zit.
Nu even de functies programmeren, de gevoeligheid kan je instellen als ik het goed heb, staat in het Engels dus moet dat even goed bekijken :darulez: mijn Engels is niet zo geod :oops:
1 x
___________________________________________________________________________________

Znen Aurora 2 snor,
Kilometerstand 1940 Km,
Bouwjaar 2011.




Afbeelding

Social Media

   

Terug naar “Elektrische vragen en oplossingen”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 3 gasten

Aanmelden  •  Registreer