Check oil lampje op symphony st

Gebruikersavatar
cowboyspeedy
Berichten: 92

Check oil lampje op symphony st

Bericht#1 » 29 nov 2018, 04:55

Hallo mensen
Heb sinds kort een sym symphony st maar heb een klein probleempje. Heb net 1000 km er op zitten en nu brand er een rood lampje check.oil op mijn dashboard . Heb mijn olie na gekeken een die zat voldoende vol. Heb de beschrijving er op na gekeken een daar in stond dat je dan de olie moet vervangen. Maar hoe krijg je dat lampje uit zonder dat te doen? Want hét duurt nog en paar dagen voor ik de beurt kan laten doen. Of is er wat anders aan de hand?
Grzz van cowboyspeedy
0 x

Gebruikersavatar
stoyanov
Voormalig STN Lid
Berichten: 3621

Re: Check oil lampje op symphony st

Bericht#2 » 29 nov 2018, 05:38

Als het goed is heeft je dashboard 3 tellers: 1 grand total, 1 dagteller en een 'olieteller'.
De laatste met je even resetten, dan gaat het lampje uit.
1 x
Chapter Alphen aan den Rijn
Record op 1 dag: 285 KM
Zuinigheidsrecord: 1:54,7
Kymco Like (pekelfiets)
Kymco New Dink
The Bronze Adonis

Gebruikersavatar
Dennis97
Voormalig STN Lid
Berichten: 416

Re: Check oil lampje op symphony st

Bericht#3 » 29 nov 2018, 07:53

SYM schrijft voor dat de olie iedere 1000 km vervangen dient te worden. In de praktijk is dit wat voorbarig. Het dashboard van de ST laat een rood lampje zien als het interval bereikt is. Iedere 1000 km dus.

Resetten doe je als volgt: dashboard op totale kilometerstand zetten. Kleine schermpje op voltage. Dan vervolgens de SET knop een paar seconden ingedrukt houden en het lampje verdwijnt weer voor 1000 km ;)
2 x
Kawasaki Versys-X 300 ABS (juli 2017) - 21.000 km
SYM Symphony ST euro 4 50cc (juni 2018) - 29.320 km
SYM Symphony ST euro 3 50cc (februari 2017) - 22.793 km
Baotian KillerBee 50cc (2011) - 14.600 km

SYMply Unlimited - A 50cc roadtrip through Europe
SYMply Unlimited - Heading north!

Gebruikersavatar
cowboyspeedy
Berichten: 92

Re: Check oil lampje op symphony st

Bericht#4 » 29 nov 2018, 09:57

Thanks hoor
Ik.kwam er niet uit hoe ik dat moest doen want had wel dooie twee knoppen ingedrukt maar niks reageerde vandaar dat ik het even op dit forum vroeg.
@stoyanov , ik weet dat de olie nu moet vervangen worden , maar heb pas dinsdag een afspraak er voor en ik rij liever niet met rode lampjes op mijn dashboard . Ga het vanmiddag proberen om dat te resetten . Thanks vorr alle hulp mensen
0 x

Gebruikersavatar
cowboyspeedy
Berichten: 92

Re: Check oil lampje op symphony st

Bericht#5 » 29 nov 2018, 14:00

nou mensen
hartelijk bedankt voor de hulp hoor het lampje is nu gelukkig uit dus wat mij betreft kan dit topic gesloten worden hoor :thumbsup: :thumbsup: :thumbsup: :thumbsup: :thumbsup: :thumbsup: :thumbsup: :thumbsup: :thumbsup: :thumbsup:
0 x

Social Media

   

Terug naar “Elektrische vragen en oplossingen”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 3 gasten

Aanmelden  •  Registreer