peugeot elyseo bogie vonkt niet meer

Gebruikersavatar
tomosje
Voormalig STN Lid
Berichten: 3943

Re: peugeot elyseo bogie vonkt niet meer

Bericht#11 » 08 jan 2019, 10:30

ja die gedachte heb ik dus ook arno.
maar als dat ding altijd heeft gelopen en nu ineens niet meer
kan het aan het vervangen van de koplamp liggen mischien draad los?
soms bedenk je het niet..
roelf
0 x
kymco g dink grey lady wolf

Afbeelding Afbeelding

ben van h
Berichten: 16

Re: peugeot elyseo bogie vonkt niet meer

Bericht#12 » 08 jan 2019, 12:15

beste mensen na 2 zware tia's werk ik op EIGEN verzoek max 16 uur per week, dit als mijn lijf het trekt.
het enige werk wat ik nog beetje kan doen is verkeersregelaar daar door de tia's mijn spraak is aangetast. ik kan de non verbale gebaren wel zeer goed geven, maar als het op spreken aankomt bedoel ik a en ik zeg cdf. en dat voor een man van 58 die een eigen bedrijf heeft gehad en gemiddeld 60 uur per week werkzaam was. Door het UWV ben ik 80 tot 100% afgekeurd. Maar door eigen wil (en zeer tegen de zin van het uwv) mag en kan ik dan nog wat werken. Dus hoop dat dit geen discussiepunt meer is. ik ben niet boos of teleurgesteld op of over deze opmerkingen, dus weest gerustgesteld.

Ik ben alleen pislink op mezelf, dat ik niet meer de rust heb om door te zoeken.
het lijkt er op dat de tia's mijn rustcentrum en mijn logische denkvermogen en technische denkvermogen heeft aangetast. MAAR : ik heb met een maat die ook net als ik een beetje verstand heeft van scooters gemeten en wat blijk met een duspoler krijg ik wel 12 volt tot aan de bobine waar de kabel van de bogie aan zit, echter op moment dat ik dan de bobine aansluit meet ik NIETS meer.

tja Ben dan is je bobine kapot, tja dat kan, maar 3 bobines verder? (( ik had ooit een tweede elyseo gekocht voor onderdelen. en wat spullen op gekocht zoals kabelboom koplampen motorblokken enz dus daar heb ik die vandaan gehaald en gewisseld op mijn brommer maar ook die doen het blijkbaar dan allemaal niet??))

dus nu naar een andere maat om te kijken of die een draaiende peu heeft en daar kijken of de ontstekingen het doen anders weet ik het ook niet meer en als dat niet werkt stop ik en mag men de scooter en de alle losse onderdelen tegen een normaal bod ophalen bij mij thuis .
ik weet t niet meer. mvg Ben
0 x

Gebruikersavatar
Delight
Voormalig STN Lid
Berichten: 3720

Re: peugeot elyseo bogie vonkt niet meer

Bericht#13 » 08 jan 2019, 12:50

Ik zit dan toch aan het rode sleutel verhaal te denken als jij stroom meet tot aan de bobine en dat hij vervolgens niks doet...
Dan zal er toch een startblokkering in werking zijn.
Die zul je dus op de een of andere manier moeten omzeilen...en daar staan genoeg filmpjes van op YouTube.

Laat je niet afschrikken en neem gewoon je rust tussendoor.
Een 2-takt is geen rocketscience, dat ding moet eigenlijk heel simpel weer aan het lopen te krijgen zijn.
0 x

Gebruikersavatar
tomosje
Voormalig STN Lid
Berichten: 3943

Re: peugeot elyseo bogie vonkt niet meer

Bericht#14 » 08 jan 2019, 14:06

maar als je tot de bobine stroom meet vervolgens na de bobine niks als ik het goed begrijp.. zit het dus toch in de bobine!
0 x
kymco g dink grey lady wolf

Afbeelding Afbeelding

Gebruikersavatar
Delight
Voormalig STN Lid
Berichten: 3720

Re: peugeot elyseo bogie vonkt niet meer

Bericht#15 » 08 jan 2019, 16:38

tomosje schreef:maar als je tot de bobine stroom meet vervolgens na de bobine niks als ik het goed begrijp.. zit het dus toch in de bobine!

En zit daar nou net niet die startblokkering in?
0 x

Gebruikersavatar
tomosje
Voormalig STN Lid
Berichten: 3943

Re: peugeot elyseo bogie vonkt niet meer

Bericht#16 » 08 jan 2019, 18:13

jep en je kan ze niet omwisselen ivm de sleutel als ik het me goed herinner..
roelf
0 x
kymco g dink grey lady wolf

Afbeelding Afbeelding

ben van h
Berichten: 16

Re: peugeot elyseo bogie vonkt niet meer

Bericht#17 » 15 jan 2019, 10:03

dank voor de reacties micha helaas ander werk zit er niet in (2x tia) en 100% afgekeurd toch probeer ik 16 uur per week te werken als verkeersregelaar dus ander werk is thuis de vrouw achterna zitten haha.
hij heeft gelopen, sterker nog ik heb geen rode sleutel ook nooit gehad, was al omgebouwd, altijd gelopen, inmiddels vervangen:
startmotor, bendix, nieuwe bogie, bobine, bogiekabel, bogiekap, startrelais, cdi, gelijkrichter, alle kabels doorgemeten van begin tot eindpunt was 1 kabel met wat weerstand op conector deze gelijk vervangen, enige electrodeel is de spanningsspoel die is nog niet vervangen daar moet ik dan ff voor sparen maar de brommer is draaiend/rijdend, weggezet. maar kan die zo van de ene op de andere dag dood gaan?? wie o wie heeft nog ideeen. trouwens nog bedankt voor de tekening/schema werkte voor mij erg verduidelijkend. groet ben
0 x

ben van h
Berichten: 16

Re: peugeot elyseo bogie vonkt niet meer

Bericht#18 » 31 jan 2019, 10:56

dat denk ik ook arno echter mijn startmotor en bendix zitten NIET in de buurd van enige bekabeling wel er achtergekomen dat de stekker van de cdi rot was deze willen vervangen. helaas zelf niet goed opgelet en is in mn zak de stekker op 2 draden na uit elkaar gevallen zo rot was deze wie kan mij helpen aan een stekkerschema met kleur aanduiding voor 5 draads cdi?

misschien heel misschien dat die t dan weer gaat doen????????
en jongens even een update over werk: ik ben in 2018 gedwongen 100% afgekeurd, nadat ik twee tia's heb gehad, echter op eigen verzoek werk ik max (helaas meer trek ik niet) 16 uur per week in loondienst gelukkig.

en mn peu was mn alles dus aub help me ik zit al vanaf nov 2018 te rommelen te meten te vervangen enz.
wie o wie in mijn buurt 5823ah kan wil mij helpen ik denk dat ik iets niet zie of niet goed meet wie o wie
0 x

Gebruikersavatar
vp50
Berichten: 268

Re: peugeot elyseo bogie vonkt niet meer

Bericht#19 » 31 jan 2019, 13:39

Meenigeen zál het een raar verhaal vinden maar jaren geleden was ik bezig om een johnson buitenboord moter te restaureren met een maatje van mij en wij hadden als vernieuwd of hersteld ,de spoelen waren goed
de puntjes waren nieuw opgesoldeerd maar hij wou niet lopen totdat er een oude baas langs kwam hij zei tijd stil gestaan zeker en wij inderdaad,hij pakte een hamer en gaf een klap op het vliegwiel en zei nu vonk tie en tot onze verbazing inderdaad hij vonkte dus lopen.Volgens die oude baas gaat na een tijd de spanning eruit en met die klap komt hij weer terug.2 jaar geleden kreeg ik van mijn dochter een Peugeot Fox van 20 jaar oud die ook inmiddels 4 jaar had stil gestaan ,na als schoongemaakt te hebben ook geen vonk en en een dikke enkel van het proberen ook een klap met een hamer gegeven en ook draaien dit was de tweede keer dat ik het meemaakte .Bij mijn pensioen vorig jaar kreeg ik een Kymco VP 50 en de Fox is weer terug naar mijn dochter en rijd nog steeds
Je kan het altijd proberen Ben niet met een voorhamer natuurlijk maar gewoon een klapje .

Groeten

Peter
0 x

ben van h
Berichten: 16

Re: peugeot elyseo bogie vonkt niet meer

Bericht#20 » 31 jan 2019, 15:25

dat ga ik proberen ik ga trachten diskreet het vliegwiel daar waar de magneten in zetten toch ?? te motiveren ik laat het je weten of het gelukt is !! morgen ga ik weer sleutelen meten enz. maar dat ga ik echt doen. :bang!:
0 x

Social Media

   

Terug naar “Elektrische vragen en oplossingen”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 3 gasten

Aanmelden  •  Registreer