Amico start niet. :(

Gebruikersavatar
Nelis en Gaby
Berichten: 117

Re: Amico start niet. :(

Bericht#21 » 13 jan 2019, 10:09

:thumbsup: Netjes hoor
0 x
___________________________________________________________________________________

Znen Aurora 2 snor,
Kilometerstand 1940 Km,
Bouwjaar 2011.




Afbeelding

Gebruikersavatar
jeffjamm94
Berichten: 384

Re: Amico start niet. :(

Bericht#22 » 13 jan 2019, 13:41

stoyanov schreef:HUH ?! Rook uit het motorcompartiment?
Was dat dan?



ja dat dacht ik eerst ook
Daarom was ik ook met mijn hand aan het voelen of die ergens langs aan het blazen was.

Maar dat is de rook uit de uitlaat wat terug word geblazen door de wind van de open deur wat erachter zit net buiten het beeld :thumbsup:

Als die buiten staat en loopt zie je geen rook in die beurt
1 x
Ken je mij niet?
Dan kom ik misschien wat apart over.

Maar ken je mij wel?
Dan zie je zelf dat ik toch echt wel prettig gestoord ben maar dan wel een betere van dat soort

Gebruikersavatar
jeffjamm94
Berichten: 384

Re: Amico start niet. :(

Bericht#23 » 19 jan 2019, 01:02

goed, *UPDATE* 18-01-2019

De cilinder wie ik binnen kreeg was op de foto van de site precies gelijk aan wat ik origineel had,
Wat het dus niet was.
Want de site gebruikte een foto uit 2003 en de cilinder is over de jaren stukje bij beetje veranderd.

Daarnaast vond ik op de site waar ik was een cilinder wie sprekend op de cilinder wie ik binnen kreeg lijkt dus ik dacht in eerste instantie dat ik de verkeerde binnen had gekregen.
Bleek dus niet zo te zijn,

de ene was namelijk een TNT en de andere een DMP,
de TNT is goedkoper omdat ze goedkoper zijn om in te kopen maar de DMP daarentegen is duurder dus ook in de verkoop duurder maar verder gelijk aan de TNT om een of andere rede.

In vergelijking met mijn oude cilinder is de uitlaat poort een stuk smaller.
En ja, Dat voel je. Direct.
Afbeelding


Maar goed,
Toch maar proberen in de hoop dat het mee zou vallen maar dat viel aardig tegen,
Ik kwam er al vrij snel achter dat het gewoon een stuk minder rijd, Het voelde wat meer sponzig, en ondanks dat ik het nog moet inrijden voelde het gewoon te zwak in vergelijking wat het was met de oude cilinder.

Dus ik terug naar de site en omdat ik het gewoon goed wil hebben heb ik nu een Malossi 50cc snel cilinder.
Een stuk duurder. Maar die komt een stuk dichter in de beurt met wat ik wel zocht.
de set kwam met-
-Cilinder,
-Zuiger,
-Zuiger pen
-pakkingen
- flap dingetje voor het membraan.
- handje vol stickers wat dan weer leuk is voor de onderkant van mijn zadel.

Daarnaast kwam ik erachter dat ik de verkeerde bougie had volgens de Amico handleiding dus daar heb ik nu ook een goede voor en de punter netjes op 0.55 afgesteld.
((in de handleiding stond dat het tussen de 0.5 en 0.6 moest zitten dus 0.55 leek mij een strak plan))

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Nu heb ik een formulier in te vullen voor de DMP cilinder wat niet is wat ik verwachte door de misleidende foto.
Maar ik heb hem wel gebruikt, Dus ik maak het zo schoon mogelijk. En zo doende stuur ik het terug in de hoop dat ik in ieder geval een gedeelte van de aankoop prijs daarvan terug krijg aangezien alles wel netjes compleet is en niet beschadigt is.

Maar voor nu,
De Amico zit weer in elkaar. En met deze Malossi cilinder rijd die heerlijk.
Wel een beetje ruw maar dat is eerder de nieuwigheid, Dat heb ik vaker mee gemaakt.
En gevoelig met het gas aangezien je maar een klein beetje gas hoeft te geven en het ding wil gewoon gaan.
Maar met alles wat ik zoal gedaan heb met het blok en cilinder en inlaat plus carburateur kan ik wel zeggen dat het ding een stuk beter loopt.

Zo draait die een stuk beter stationeer,
En ook het dalen van hogere toeren terug naar stationeer draaien wat ik eerder nog wel eens met de choke moest doen anders bleef de scooter op zijn eigen kracht rollen,
Gaat nu een stuk beter en zonder dat de choke nodig is. :thumbsup:

Afbeelding

en wat heb ik geleerd?
als het op motoronderdelen neer komt, NIET voor de goedkopere optie gaan.
Een soort gelijk iets had ik al eens eerder meegemaakt met een van mijn voormalige brommers maar dan met een carburateur.
Voortaan doe ik het liever in 1x goed. Niet dat ik het niet in 1X goed heb gedaan, Maar vanaf nu wil ik gewoon in 1X het goede spul voor mijn spul zodat mijn spul gewoon goed is. Top.

Daarmee hoop ik dat mijn Amico de komende tijd ff niks gaat mankeren,
En nu hoef ik eigenlijk alleen de gillende voorrem na te kijken. Verder heb ik geen plannen wat moet.

Heb nog wel plannen wat niet zo zeer moet, Maar wel welkom is.
Dat is voor de toekomst ;)
1 x
Ken je mij niet?
Dan kom ik misschien wat apart over.

Maar ken je mij wel?
Dan zie je zelf dat ik toch echt wel prettig gestoord ben maar dan wel een betere van dat soort

Gebruikersavatar
stoyanov
Voormalig STN Lid
Berichten: 3621

Re: Amico start niet. :(

Bericht#24 » 19 jan 2019, 05:29

Mooi spul hè? Mallossi.
0 x
Chapter Alphen aan den Rijn
Record op 1 dag: 285 KM
Zuinigheidsrecord: 1:54,7
Kymco Like (pekelfiets)
Kymco New Dink
The Bronze Adonis

Gebruikersavatar
Nelis en Gaby
Berichten: 117

Re: Amico start niet. :(

Bericht#25 » 19 jan 2019, 09:49

Mooi spul dat Malossi,
0 x
___________________________________________________________________________________

Znen Aurora 2 snor,
Kilometerstand 1940 Km,
Bouwjaar 2011.




Afbeelding

Social Media

   

Terug naar “Elektrische vragen en oplossingen”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 3 gasten

Aanmelden  •  Registreer