Nelis en Gaby schreef:Zodan, moet jij nog apart olie toevoeren, euro 95 tanken en dan tweetakt olie toevoegen, werkt dat nog goed.
Er is een oorzaak waarom dit zo gekomen is, als je zometeen een nieuw cilindertje met zuiger monteert moet het niet weer kapot gaan, even verder diagnostiseren en alles uitsluiten.
Nee de scooter heeft de olie pomp nog en die werkt prima
Dus ik kan netjes euro 95 tanken en de olie apart in een andere tank.
Kan wel zijn dat die warm is geworden ja,
Want kort nadat ik thuis was kwam ik erachter dat er een groot blad van een boom vast zat op de inlaat waar de lucht voor de koeling word aangezogen en daardoor behoorlijk geblokkeerd was. Zeg maar dat het zo'n 3-4e van de inlaat blokkeerde.
Die moest ik haast wel onderweg tegen gekomen zijn. Hoe dan ook een goede les geweest,
Eigenlijk is het onmacht, Die zal wel aangezogen zijn tijdens het rijden dus ik heb hem niet zien zitten.
Het was wel dat er een kleine lek was aangezien de olie slang van de pomp naar de carburateur wie niet helemaal goed aansloot op de fittingen en die lag verkeerd waardoor de slang erg warm is geweest over de tijd wat het ding nogal bros en hard maakte.
Die was over het algemeen nog niet gebroken dus daar was ik nog redelijk op tijd bij gelukkig.
Daarnaast zaten er niet eens klemmetjes op de uiteinde en dat gecombineerd met de hardheid van de slang sloot die niet helemaal lekker aan op de uiteindes.
Er is een nieuwe slang onderweg en ik ben er ondertussen achter hoe die wel hoort te liggen,
Met wat andere onderdelen zoals een cilinder, zuiger, pakkingen en meer, zal ik druk genoeg wezen.
Zodra die er is ga ik kijken hoe dik de nieuwe slang precies is en aan de hand daarvan ga ik opzoek naar goede klemmetjes in de hoop dat dat het lekken zal oplossen.
De vorige eigenaar zei al dat het zou kunnen zijn dat het blok ooit een keer een renovatie heeft gehad aangezien het ding er wel 39,000 kilometer op had zitten maar van wat ik zo heb gezien klopt er het een en ander niet helemaal,
Denk daarbij aan de olie slang wat verkeerd lag, Voetpakking had die wel maar een koppakking niet, inlaat pakking had die ook niet, en nog wat andere kleine dingetjes hier en daar.
Dus dat probeer ik nu zo netjes en professioneel mogelijk op te lossen in de hoop dat die vroeger of later weer zo goed als nieuw loopt.
1 ding is wel zo goed als zeker. Met wat ik tot nu toe heb gedaan zou die hoe dan ook beter moeten lopen met alle onderdelen wie vervangen of gefikst zijn en nu geen valse lucht meer mogen aanzuigen en leidingen wie nu wel zoals fabrieks instellingen op hun plek zitten.