Nou komt die.
Zal eerst uitleggen wat er gebeurde, En daarna wat ik tot zover gedaan heb. Dan wat ik nou zou kunnen doen.
Ik was gewoon onderweg vanuit Eibergen naar huis in Winterswijk.
Maar een paar kilometer voor Wwijk was er ineens een PLOF, een beetje alsof er een ballon knapte.
Vanaf dat moment verloor ik een aardige hoeveelheid van mijn snelheid, En vrijwel al mijn vermogen.
Vanuit een stilstand kwam de Amico met een behoorlijk gevecht nog maar net in beweging en ik moest de hele tijd gas geven anders was ik bang dat hij uit zou vallen,
Eenmaal rollend ging het wel iets makkelijker alleen harder dan een kilometer of 30 was niks meer dan een droom,
Hoewel het ding normaal gesproken makkelijk 2x die snelheid haalde.
Daarnaast maakte hij ook een best aparte gillend/fluitend geluid wat luid was met het gas open maar vrijwel helemaal verdween met het gas dicht.
Eenmaal thuis aangekomen liet ik het gas maar gewoon los, En zoals ik verwachte viel het ding meteen uit.
Daarna heb ik hem nog wel even geprobeerd te starten maar hij deed niks meer.
Wat mij wel opviel is dat ik tijdens het starten geen ongewone geluiden hoorde, Geen gerammel, Gefluit of wat dan ook
Dat vertelde mij dat het blok nog wel netjes draait, en dat er geen zuigerveer gebroken zou zijn of iets in die richting.
Nu zijn we bijna een week verder en zover heb ik het volgende gedaan.
-Alles aan de linker kant van het blok gecheckt, Daar heb ik niks gevonden.
Zowel de vario als de overbrenging naar het achterwiel werkt allemaal prima.
-De achterkant van het klok bekeken,
Daar kwam ik erachter dat mijn inlaat een lekke pakking had en lichtelijk gescheurd was.
Die is ondertussen vervangen met een nieuwe.
De rechter kant van het blok bekeken, Daar kwam ik erachter dat ik ineens wel een behoorlijke olie lek had, De oliepomp voor de injectie olie zit aan die kant achter de ontsteking en het lekt zo dusdanig dat ik na een paar keer kicken een aardig spoor olie achterlaat wanneer ik de scooter verplaats. De slang van de pomp naar de carburateur zit er wel maar zonder klemmen op het begin en het eind. Ik hoop erop dat ik die lek kan oplossen met wat klemmetjes.
Ik kwam er ook achter dat mijn ontsteking aardig vuil was met vet van de lekkage en wat lichte roest dus ik heb daar alles schoon gemaakt.
-Bougie heb ik eens gewisseld maar het maakt niks uit, Zowel de eigen als een andere vonkt altijd.
-Compressie nagekeken door mijn vinger op het gat van de bougie te drukken en een paar keer te kicken. het blaast aardig en ik betwijfel het sterk dat er te weinig compressie is.
-checken of er wel benzine in de cilinder komt door de bougie eruit te halen en een paar keer te kikken met het gas wijd open.
Ik ruik dan aardig wat benzine vanuit de cilinder dus ik neem aan dat er benzine door de nieuwe inlaat de cilinder in gaat zoals het hoort.
De uitlaat nagekeken of die misschien dicht is gaan zitten om wat voor een rede dan ook. Door mijn hand erachter te houden en een paar keer te kicken kon ik voelen dat die netjes door de uitlaat heen blaast zoals het hoort.
-De negatieve polen van de bobine schoon gemaakt aangezien die aardig vuil wagen.
Verder zit ik even vast. Ik heb niet heel veel gereedschap dus ik kan niet te diep in het blok gaan maar toch denk ik niet dat het daaraan licht. Maar ik kan natuurlijk fout zitten.
ik zit eraan te denken om de kop van de cilinder er eens af te halen om toch even echt te kijken of ik iets kan vinden in de cilinder or de cilinder wand. Puur voor de zekerheid. Misschien dat ik dan gelijk maar de koppakking vervang als ik er dan toch al ben.
Maar ik zit ondertussen wel helemaal vast. Ik heb geen idee waar ik verder nog moet kijken en wat het verder nog kan wezen.
Wat voor mijn doen vrij zeldzaam is met scooters en brommers.