waar zit de spanningsregelaar in de newdink?

Gebruikersavatar
Gekke Gerret
Berichten: 62

waar zit de spanningsregelaar in de newdink?

Bericht#1 » 11 jan 2019, 11:05

M'n scooter start niet elektronisch omdat de accu leeg was.. Accu vervangen en opgeladen maar nog steeds het zelfde probleem...
Het zou dus best aan de spanningsregelaar kunnen liggen maar om die door te meten, moet ik 'm wel eerst weten te vinden...
Aangezien een NewDink bekend staat om z'n noodzaak van complete demontage (voor bv een koplamp) zou ik dat eerst willen weten voordat ik strax alle kappen naast het frame heb liggen ;-)

Die kan mij vertellen waar ik die regelaar kan vinden?
Alvast bedankt,
Gert-Jan
0 x
Ik rijd voornamelijk woon-werk op mn NewDink. 33 heen 33 terug. Rain and sunshine :thumbsup:

Gebruikersavatar
Gekke Gerret
Berichten: 62

Re: waar zit de spanningsregelaar in de newdink?

Bericht#2 » 11 jan 2019, 11:43

Afbeelding
Is dat 'm toevallig?
0 x
Ik rijd voornamelijk woon-werk op mn NewDink. 33 heen 33 terug. Rain and sunshine :thumbsup:

Gebruikersavatar
gerard lift
Berichten: 1277

Re: waar zit de spanningsregelaar in de newdink?

Bericht#3 » 11 jan 2019, 11:53

:rock!: Dat is em maar het zou fijn zijn als je eerst gaat meten. Wat u nu doet is gokken kan duur uitpakken.
Meten met draaiende motor op de akku moet bijna 14 volt zijn motor uit danmoet de klemspanning van de akku iets meer zijn zijn dan 12 volt krijg je geen 14 volt dan kande regelaar stuk zijn maar dat hoeft niet regelaar kun je meten zie wph
Succes gerard
0 x

Gebruikersavatar
Gekke Gerret
Berichten: 62

Re: waar zit de spanningsregelaar in de newdink?

Bericht#4 » 11 jan 2019, 13:10

Ik ga ook eerst meten (meten = weten) maar moest eerst ff weten waar ik m kon vinden.
Fijn dat jij mijn vermoeden kon bevestigen Gerard! Thnx
0 x
Ik rijd voornamelijk woon-werk op mn NewDink. 33 heen 33 terug. Rain and sunshine :thumbsup:

Gebruikersavatar
Gekke Gerret
Berichten: 62

Re: waar zit de spanningsregelaar in de newdink?

Bericht#5 » 11 jan 2019, 13:14

Ik moet de ND eerst weer aan de praat krijgen.. elektrisch starten doet hij dus niet en hij heeft alweer ff stil gestaan dus ik heb me vanmorgen reeds lam getrapt.... wordt vervolgd.
0 x
Ik rijd voornamelijk woon-werk op mn NewDink. 33 heen 33 terug. Rain and sunshine :thumbsup:

Social Media

   

Terug naar “Elektrische vragen en oplossingen”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast

Aanmelden  •  Registreer