Rust roest; New Dink met kuren

Gebruikersavatar
ben
STN Tourbuffel
Berichten: 1947
Contacteer:

Re: Rust roest; New Dink met kuren

Bericht#11 » 21 apr 2019, 07:52

stelletje sleutelaars
0 x
Kymco g dink
Sym fiddle
Ford streetka

Gebruikersavatar
stoyanov
Voormalig STN Lid
Berichten: 3621

Re: Rust roest; New Dink met kuren

Bericht#12 » 21 apr 2019, 09:07

ben schreef:stelletje sleutelaars



Nee, en gij vindt het maar niks :rlol: :schater:
2 x
Chapter Alphen aan den Rijn
Record op 1 dag: 285 KM
Zuinigheidsrecord: 1:54,7
Kymco Like (pekelfiets)
Kymco New Dink
The Bronze Adonis

Gebruikersavatar
Oldy
Berichten: 823

Re: Rust roest; New Dink met kuren

Bericht#13 » 21 apr 2019, 09:36

Even nog een reactie op je remschakelaar. Deze een nachtje in de wd 40 legggen en hem af en toe bedienen doet ook wonderen.
1 x

Gebruikersavatar
ben
STN Tourbuffel
Berichten: 1947
Contacteer:

Re: Rust roest; New Dink met kuren

Bericht#14 » 21 apr 2019, 21:52

Oldy schreef:Even nog een reactie op je remschakelaar. Deze een nachtje in de wd 40 legggen en hem af en toe bedienen doet ook wonderen.

yep klopt kan ik beamen :bighug:
1 x
Kymco g dink
Sym fiddle
Ford streetka

Gebruikersavatar
hanskleij
Voormalig STN Lid
Berichten: 550

Re: Rust roest; New Dink met kuren

Bericht#15 » 23 apr 2019, 19:07

Ik rijd nu al een poosje op mijn ND maaaaaaarrrrrrr ik heb nog nooit problemen gehad met mijn massa aansluiting, waar ze ook zitten en ik heb er nog nooit wat aan gedaan of hoeven te doen.
Volgens mij is het niet nodig om het rooster in de voorkant dicht te maken, heb er totaal geen last van.
Ik rijd al die tijd probleemloos, als iets het goed doet, blijf er dan af, het zou voor problemen kunnen zorgen.
Mijn ND rijd nog steeds top, ben er zeer tevreden over.
Gr Hans
1 x

Gebruikersavatar
Bjorn
Berichten: 679

Re: Rust roest; New Dink met kuren

Bericht#16 » 23 apr 2019, 21:41

Mijn ND heeft er nu bijna 40.000 km op zitten en geen last gehad last van problemen met de massa's. Ik rij het hele jaar door ook als het sneeuwd. Wel heb ik 1 keer gehad dat de remlicht schakelaars zaten vast gevroren, maar dat was zo opgelost en daarna niet meer voor gekomen. De GD 2.0 heeft ook een keer last gehad dat de startmotor niet reageerde, bleek dat de linker remlicht schakelaar defect was. Andere er in en alles werkte weer.

Een niet werkende remlicht schakelaar een nacht in de WD40 is naar mijn idee alleen maar het uitstelen van het vervangen van de schakelaar.

Of dr neus van een ND dicht maken om te voorkomen dat er vocht in heeft naar mijn idee niet veel nut. Als je door regen rijd wordt er ook vanaf je voorwiel water omhoog gegooid richting de neus. Heb je dan de neus dicht gemaakt dan is er geen ventilatie om het vocht te verdampen. Tevens zitten er onder de de claxon en de spanningd regelaar, met een dicht gemaakte neus wordt het geluid van de claxon iets gedempt en de warmte die de spannings regelaar produceerd wordt door de ontbrekende ventilatie niet afgevoerd.
1 x

Gebruikersavatar
bertocello
Berichten: 1678

Re: Rust roest; New Dink met kuren

Bericht#17 » 23 apr 2019, 22:20

Ik vindt het ook een erg belangrijk argument dat met een dicht gemaakte ventilatie opening haar funktie niet meer kan doen, in dit geval opdrogen door rijwind.
Ik heb ooit bij een vorige scooter de geforceerde luchtkoeling van de motor dicht geplakt. Dat was midden in de winter en ik wilde nagaan of de motor sneller op gebruikstemperatuur kwam.
Dat deed ie dus erg snel. Het viertakt motortje begon een hoorbaar schurend geluid te geven alsof de zuiger ieder moment kon vastlopen. Onmiddelijk uitschakelen zorgde ervoor dat er geen permanente schade overbleef.
0 x
Sym Symphony ST 50 4t- 120.000 km Actuele kilometerstand -120.244 km.

Gebruikersavatar
stoyanov
Voormalig STN Lid
Berichten: 3621

Re: Rust roest; New Dink met kuren

Bericht#18 » 24 apr 2019, 07:46

Vraagje nog ter aanvulling:
Ik zie op de bovenste stuurkap slechts 2 schroeven zitten, ter hoogte van het balhoofd.
Moet ik verder nog iets losmaken om bij de remschakelaar te kunnen?
Voordat ik de boel ga forceren.
De bovenste en onderste stuurkap lijken wel in elkaar geklikt te zitten, en ik heb werkelijk geen idee hoe ze los te krijgen.
@Bjorn
0 x
Chapter Alphen aan den Rijn
Record op 1 dag: 285 KM
Zuinigheidsrecord: 1:54,7
Kymco Like (pekelfiets)
Kymco New Dink
The Bronze Adonis

Gebruikersavatar
Bjorn
Berichten: 679

Re: Rust roest; New Dink met kuren

Bericht#19 » 24 apr 2019, 19:09

Misschien wordt het eens tijd voor een zaklamp :schater:

Er zitten 6 schroeven in de onderkap, 2 bij het balhoofd en 4 aan de onderkant bij de handvaten. Als die los zijn kan de bovenkap er af.
0 x

Gebruikersavatar
stoyanov
Voormalig STN Lid
Berichten: 3621

Re: Rust roest; New Dink met kuren

Bericht#20 » 25 apr 2019, 07:35

Bjorn schreef:Misschien wordt het eens tijd voor een zaklamp :schater:

Er zitten 6 schroeven in de onderkap, 2 bij het balhoofd en 4 aan de onderkant bij de handvaten. Als die los zijn kan de bovenkap er af.


:bighug: HELD !
0 x
Chapter Alphen aan den Rijn
Record op 1 dag: 285 KM
Zuinigheidsrecord: 1:54,7
Kymco Like (pekelfiets)
Kymco New Dink
The Bronze Adonis

Social Media

   

Terug naar “Elektrische vragen en oplossingen”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 gasten

Aanmelden  •  Registreer