Medeforummers,
Ik wendt mij tot u allen omdat ik even niet meer weet waar te zoeken of te doen. Ik ben als vriendendienst wat werk aan het doen aan een Kymco Super 8 van 2013. Ik heb inmiddels de startmotor vervangen voor een nieuwe omdat de aansluiting op de startmotor afgebroken was. Verder heb ik alle normale onderhoudsdingetjes uitgevoerd zoals olie, remmen, kleppen enz.
Ik kreeg mee dat na twee weken stilstand de scooter nu al voor de tweede keer een accu volledig heeft gemold dus ik ben gaan zoeken naar het probleem. Ik vond op het www al meer eigenaren van een Super 8 die tegen laadproblemen danwel accuproblemen liepen.
Waar ik nu achter ben: Als het contact uitstaat blijft er een "lekstroom" lopen van 4,6 A (10a aansluiting DC gemeten op de min pool met een Fluke multimeter) Als ik de stroom van de Light Control Box loshaal EN een zwarte 6 polige stekker waar 5 draden op zitten loopt hij terug naar 0,06 A. Dit is volgens mij acceptabel.
Correct me please if i am wrong maar de gelijkrichter/spanningsregelaar zou toch volledig moeten sperren en geen stroom moeten doorlaten naar welke stroomverbruiker dan ook? (Ik begrijp het schema enigzins maar niet volledig)
Voor de zekerheid voeg ik het elektrische schema van een Kymco Super 8 toe. Ik hoop dat hier iemand is met ervaring en of tips.
Toevoeging: de 7 ampere en 10 ampere zekering loshalen geeft de aanzienlijke daling van de lekstroom. De 7 ampere is van de light control unit en de 10 ampere loopt naar de stekker maar het is me nog niet helemaal duidelijk waar die van is. Hij loopt in elk geval naar het stuur (achter de kappen) Ik zie het helaas niet goed op de tekening (of ik kan gewoon niet goed tekeningen lezen)