Piaggio Liberty/Sym Symphony ST van snor naar brom

Gebruikersavatar
Sjeuf
Berichten: 222

Piaggio Liberty/Sym Symphony ST van snor naar brom

Bericht#1 » 08 jul 2019, 13:27

Mijn interesse gaat uit naar een Piaggio Liberty of Sym Symphony ST beide in 25km uitvoering voor recreatief gebruik. Dus snelheid is niet de hoofdzaak, genieten van de omgeving tijdens het rijden wel. Mocht er straks toch een wetswijziging komen dat de snor overal in het land op de rijbaan moet dan is iets meer snelheid opeens wel weer belangrijk. Weet iemand dan wat er vervangen moet worden bij een Piaggio Liberty 25km en bij een Sym Symphony ST om deze te laten keuren als 45km scooter . Simpel gezegd zou ik zeggen een smallere varioring voor meer snelheid bij de Sym maar voor de Piaggio is een brom ECU ipv een snor ECU nodig, toch........
0 x

Gebruikersavatar
Jan-H
STN Verkeersveiligheid
Berichten: 2596

Re: Piaggio Liberty/Sym Symphony ST van snor naar brom

Bericht#2 » 08 jul 2019, 15:45

Ik kan het navragen bij mijn dealer Sjeuf.
Je kunt natuurlijk ook zelf een Piaggio dealer in je buurt bellen voor info.
Laat me weten wat je wilt.
Groet,
Jan-H
0 x
Jan-H
Na 56 jaar weer op een motorscooter!

Dagrecord 545 km. Maassluis- Ludwigshafen am Rhein.
Afbeelding

Gebruikersavatar
Sjeuf
Berichten: 222

Re: Piaggio Liberty/Sym Symphony ST van snor naar brom

Bericht#3 » 08 jul 2019, 20:33

Hallo Jan-H,

bedankt voor je aanbod maar dat hoeft niet. Ik hoopte dat iemand hier op dit forum al eens een Piaggio of Sym omgebouwd had, zodoende mijn vraag. Zal tzt de dealer's het hemd van zijn lijf vragen hieromtrent.

Groet,
Ger
0 x

Gebruikersavatar
ZIP 2000
Berichten: 28

Re: Piaggio Liberty/Sym Symphony ST van snor naar brom

Bericht#4 » 08 jul 2019, 22:29

Omkeuren bij RDW van brom naar snor gaat makkelijk als de brom aan de eisen van de snor voldoet.

Omkeuren van snor naar brom is moeilijker, daar de gekeurde snor voor een andere constructie snelheid is gekeurd en voor de brom andere eisen gelden.

Dus brom kopen omkeuren naar snor en later deze indien gewenst weer omkeuren naar brom.
0 x

Gebruikersavatar
Broski
Berichten: 31

Re: Piaggio Liberty/Sym Symphony ST van snor naar brom

Bericht#5 » 09 jul 2019, 08:09

Direct en dubbel omkeuren lijkt me niet noodzakelijk. Tenzij je zelf vlakbij een RDW-keuringsstation woont is het veel handiger om dit door je eigen dealer te laten doen. Kost misschien wat meer, maar een dealer kan veel sneller een afspraak maken, hebben een bus of aanhanger om de scooter te vervoeren en zorgen er voor dat alles in orde is voordat je scooter naar de keuring gaat.

Ik zou je Piaggio Liberty of Sym Symphony ST dus gewoon in een snor uitvoering kopen als je daar nu behoefte aan hebt en als je wat harder wilt gaan past je dealer de snelheid aan en laten ze hem keuren. Dat is bij zo'n scooter echt geen probleem.
1 x

Gebruikersavatar
ZIP 2000
Berichten: 28

Re: Piaggio Liberty/Sym Symphony ST van snor naar brom

Bericht#6 » 09 jul 2019, 19:02

Heeft uw snorfiets een datum eerste toelating van vóór 1 januari 2006, of is deze al eerder in Nederland als bromfiets geregistreerd geweest, dan kunt u deze laten keuren bij een RDW-keuringsstation (ombouwkeuring).

Heeft uw snorfiets een datum eerste toelating van na 31 december 2005, en is deze niet eerder geregistreerd geweest als bromfiets, dan moet u het voertuig laten keuren bij het RDW Testcentrum in Lelystad.
0 x

Gebruikersavatar
FTrotsenburg
Voormalig STN Lid
Berichten: 2275
Contacteer:

Re: Piaggio Liberty/Sym Symphony ST van snor naar brom

Bericht#7 » 09 jul 2019, 19:53

als de scooter van voor 2006 is hoef je je ook geen zorgen te maken over "snorfietsers op de weg" beleid.
Ik zie een stad eerder een milieuzone instellen voor scooters dan het snorfietsbeleid.
1 x

Social Media

   

Terug naar “Elektrische vragen en oplossingen”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 5 gasten

Aanmelden  •  Registreer