Pech onderweg

Gebruikersavatar
Freeman
Berichten: 25

Pech onderweg

Bericht#1 » 25 sep 2020, 11:38

Hallo,

Ik was een paar dagen terug metmijn Mash 50 onderweg. En ja hoor onder het rijden in een keer niks meer. Anwb erbij, gezellig samen met hem de oorzaak van de ploselinge storing proberen te vinden. Het is niet de carburateur volgens de wegenwacht. Dan stopt de motor niet in 1 keer. Stottert dan meer. Dus alles doorgemeten. Kill switch en schakelaar van zijstandaard. Bougie vervangen enz. Nog gebeld voor de kleuren van het schema. Doorgemeten alles ok. De bobine en de cdi zijn zo onderweg niet door te meten. Dus met de autoambulance naar huis. Brommer laten halen door dealer.
Na een paar dagen gebeld . De carburateur was schoon gemaakt. Nu liep de brommer weer.
Volgens de dealer had de wegenwacht geen verstand van brommers. De bougie had gewoon gevonkt, dus klaar.
Probleem is dat ik er weinig of lieverniets van geloof. Bij aflevering heb ik ze al gezegd, dat er van de afstelling niet veel deugt. Het motortje pingelt al vanaf 20 kmu. Allemaal niks van waar.
Dus wat nu. De brommer is pas 2000km oud.
Graag jullie ideeen en opmerkingen.
Bedankt.
0 x

Gebruikersavatar
BadWeather
Berichten: 781

Re: Pech onderweg

Bericht#2 » 25 sep 2020, 11:45

Wat bedoel je met 'het motortje pingelt'? Genoeg benzine in de tank? Je zult niet de eerste zijn die de reserve aan laat staan en de tank helemaal droog rijdt en bezonken residu z'n carburateur in zuigt.
0 x
Skyteam Classic 50
Skyteam Scrambler 50
AGM Devil The resurrection of Lucifer
Skyteam Monkey Skyteam / Jincheng Monkey
Zhenhua Dax
Super Motor Company Super 50
Skyteam PBR

Gebruikersavatar
Freeman
Berichten: 25

Re: Pech onderweg

Bericht#3 » 25 sep 2020, 11:53

Hallo. Onderin de vlotterkamer zit een boutje, daar kun je zien of er benzine in carburateur komt. Als de ontsteking niet op tijd staat krijg je een geluid als van knikkers op de zuiger. Dat is dan pingelen.Tja dat deed hij van begin af aan ook als de begrenzing losgemaakt is. Er is gewoon iets mis. Trouwens de wegenwachter had er lol in. Hij had drie motoren thuis en is een zundapp aan het restaureren.
Bedankt voor he reactie.
1 x

Gebruikersavatar
BadWeather
Berichten: 781

Re: Pech onderweg

Bericht#4 » 25 sep 2020, 12:25

Tsjah, dat klinkt niet goed. Als je je dealer niet vertrouwt gewoon naar een ander gaan voor een second opinion. Ik kan je de mijne aanraden, heeft bakken ervaring met 4-takt schakelbrommers, maar vanuit Strijen naar Barneveld is wel een eindje!

Of een nieuwe CDI proberen, gok dat je timing daar geregeld wordt door software op de nieuwere modellen ipv op de stator. Anders de stator iets later zetten (losmaken, paar mm tegen de klok in draaien en weer vastzetten).
0 x
Skyteam Classic 50
Skyteam Scrambler 50
AGM Devil The resurrection of Lucifer
Skyteam Monkey Skyteam / Jincheng Monkey
Zhenhua Dax
Super Motor Company Super 50
Skyteam PBR

Gebruikersavatar
Freeman
Berichten: 25

Re: Pech onderweg

Bericht#5 » 25 sep 2020, 13:44

Hee. Perfect dank je
0 x

Gebruikersavatar
Freeman
Berichten: 25

Re: Pech onderweg

Bericht#6 » 30 sep 2020, 03:53

Hallo, nog even een update.
Ik kreeg bericht van de dealer dat hij een elektrisch schema had opgevraagd.
Dus de eerdere reparatie aan de carburateur was de verkeerde route.
Het blijft een beetje vreemd allemaal. Volgens de dealer heeft hij al zo'n 10-15 van deze brommers verkocht en dan nu pas een schema in huis halen? Om het maar vriendelijk te zeggen, nogal amateuristisch lijkt me.
Vanwege de garantie moet ik hem in de gelegenheid stellen de reparatie uit te voeren. Dus ik wacht af, maar een goed gevoel heb ik er niet bij.
0 x

Gebruikersavatar
René K
Berichten: 632

Re: Pech onderweg

Bericht#7 » 30 sep 2020, 15:07

Zo denk ik er ook over, een beetje scooter monteur moet zoiets al in huis hebben net als het juiste gereedschap.
Maar als het een fietsenmaker is dan kan u misschien die man niet kwalijk nemen.
0 x

Gebruikersavatar
BadWeather
Berichten: 781

Re: Pech onderweg

Bericht#8 » 30 sep 2020, 16:02

Dat zou ie niet eens op hoeven te vragen aangezien het achterin de gebruikershandleiding staat.
0 x
Skyteam Classic 50
Skyteam Scrambler 50
AGM Devil The resurrection of Lucifer
Skyteam Monkey Skyteam / Jincheng Monkey
Zhenhua Dax
Super Motor Company Super 50
Skyteam PBR

Gebruikersavatar
Freeman
Berichten: 25

Re: Pech onderweg

Bericht#9 » 04 okt 2020, 11:50

Even weer een update over hoe het nu met de reparatie van de Mash 50 staat.
Nog weer niks. Men overlegt dagelijks met de importeur. Ze zeggen dat de bougie 1 keer vonkt en dan niet meer. Alles hebben ze doorgemeten maar geen resultaat. Daarna wilden ze de kabelboom uit elkaar halen. Dat leek me niet zo zinvol als je de zaak stuk voor stuk kunt doormeten. Ik heb ze gezegd een nieuwe kabelboom is goedkoper. Nou ja, ze bestellen dus nu een nieuwe kabelboom, die moet uit Oostenrijk komen. Boeiend.
Wat nou vreemd was toen ik met de monteur naar de brommer keek : ze hadden de ontsteking nog niet open gehad. Wel CDI en bobine gewisseld. Er moet toch ergens een pulsgever in de ontsteking zitten.
Ja het is een scooterhandel en ze verkopen van die mini autos. Ze zouden het dus moeten kunnen. Meestal doe ik het onderhoud en reparaties zelf. Maar ja, denk je garantie periode, dus : Heren doe je best. Dat valt dus aardig tegen.
Ben benieuwd hoe het verder gaat. En wie dat allemaal gaat betalen. Ik niet in ieder geval.
Ik hou jullie op de hoogte.
Henk
1 x

Gebruikersavatar
niksnut
Berichten: 188

Re: Pech onderweg

Bericht#10 » 04 okt 2020, 23:25

Freeman. Ff voor mijn gedachte. Is het een euro4 met lambda en injectie of nog een ouderwetse met een gewone carburateur?
0 x

Social Media

   

Terug naar “Elektrische vragen en oplossingen”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 4 gasten

Aanmelden  •  Registreer