Groot/dimlicht probleem

Gebruikersavatar
Kay vente
Berichten: 20

Groot/dimlicht probleem

Bericht#1 » 17 dec 2020, 18:42

Hallo allemaal,
Ik heb een agm sp 50 in het nardo grijs , ik vond de halogeen Keur van de koplamp heel lelijk passen bij de kleur,dus ik heb een led lamp besteld op zandri , juiste fitting en aansluitingen,
Dus ik wilde de lamp er in doen en toen is er iets mis gegaan als ik groot licht aan doe dan vallen alle lampjes uit in het stuur en de koplamp ook, als ik klein licht aan doe dan gaan alle lampjes wel aan maar mijn koplamp heeft dan groot licht aan maar redelijk zwak( licht niet aan de lamp want heb er 3 in getest die het wel deden) zekeringen zijn allemaal in oorden,
Als ik de draden ga meten dan is dat heel raar.

Dimlicht

De witte is -
De groene is voor groot licht
De blauwe is +

Groot licht

Wit is nu opeens +
Blauw is nu -
Groen ook +

Is er een onderdeel die groot en klein licht regelt die dit probleem kan veroorzaken?
0 x

Gebruikersavatar
bertocello
Berichten: 1678

Re: Groot/dimlicht probleem

Bericht#2 » 17 dec 2020, 19:42

Als je de oude lamp opnieuw monteert, werkt die dan wel zoals vroeger?
0 x
Sym Symphony ST 50 4t- 120.000 km Actuele kilometerstand -120.244 km.

Gebruikersavatar
Kay vente
Berichten: 20

Re: Groot/dimlicht probleem

Bericht#3 » 18 dec 2020, 08:17

Ik heb het probleem deels gevonden. De voeding voor de lampen die geeft maar 2 volt wonderbaarlijk doen de kleine gloeilampjes van het stuur daar wel op. Maar de grote lamp niet, komt die voeding van de lamp van de regelaar af? En als de regelaar deels defect is dat probleem geven? Hij werd ook wel een beetje warm ik weet niet of dit normaal is
0 x

Gebruikersavatar
Oldy
Berichten: 823

Re: Groot/dimlicht probleem

Bericht#4 » 18 dec 2020, 17:54

Verlichting op scooter hoort volgens de kleurencode als volgt te zijn
De groene is is - of te wel massa
De witte is voeding dimlicht van de dynamo en meestal wisselstroom.
De blauwe is voeding grootlicht van de dynamo en meestal wisselstroom.

Wanneer je dus een ledlamp monteert kan dit (hoeft niet) problemen geven. Wanneer je de spanning meet heb je toen gemeten op de ~ stroom stand :?:
Wanneer je het kontakt aan zet en je gelijk je verlichting kan aanzetten dan is het gegarandeerd gelijkstroom en moet je ca. 12V meten.
0 x

Gebruikersavatar
Kay vente
Berichten: 20

Re: Groot/dimlicht probleem

Bericht#5 » 20 dec 2020, 17:25

Ik zag met na meten dan er een kortsluiting is geweest , nu doet de electrice starter het niet meer en daardoor de voeding van de koplamp ook niet meer. Normaal als ik hem op contact had staan had ik stroom op de knipperlichten en achter licht . Nu helemaal niks meer en ook geen electriche start . Weet iemand wat er kapot gegaan kan zijn? Is dit de gelijkrichter?
0 x

Social Media

   

Terug naar “Elektrische vragen en oplossingen”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 4 gasten

cron

Aanmelden  •  Registreer