Groot licht werkt niet Kymco Super 8

Gebruikersavatar
Gebruikersnaam
Berichten: 14

Groot licht werkt niet Kymco Super 8

Bericht#1 » 25 feb 2021, 16:48

Hoi hoi,
Ik ben al enige tijd bezig met een restauratie van mijn Super 8 en ben nu bij jet elektra gedeelte. Bij aankoop werkte het grootlicht al niet en heb nu echt van alles geprobeerd maar ik krijg het niet werkend:
- accu vervangen en zekeringen
- lampen vervangen (hs1)
- light control box vervangen
- contacten schoon gemaakt

Bij het meten kwam ik erachter dat er 12v naar de control box liep, dus tot zover heb ik iig de voltage, echter kwam er minder volt uit (weet niet of dat hoort). Heb hem daarom voor de zekerheid vervangen, vanuit de control box loopt het direct naar de lampen.
Er loopt .1v over de blauwe kabel (die kabel loopt naar de lampen, en niet op de stadsverlichting, die hebben namelijk wel stroom 12v
0 x
Dagrecord: 138KM

Gebruikersavatar
Ronin84
Berichten: 729

Re: Groot licht werkt niet Kymco Super 8

Bericht#2 » 26 feb 2021, 10:23

Te weinig spanning klinkt mij als overgangsweerstand door bijvoorbeeld slechte massa verbinding. Ik zou eens nagaan waar de groene draden van je koplampen aan de massa hangen. Die punten zouden verroest kunnen zijn waardoor er te veel weerstand optreed in het circuit. Even met een schuurpapiertje blank maken en opnieuw testen. Dit kun je ook nalopen bij alle andere contactpunten in bijvoorbeeld de koplampunit en de stekkers.
1 x
Voor vrijheid op twee wielen hoef je niet hard te gaan.
Mijn Mash Fifty Euro4 project

Gebruikersavatar
Bjorn
Berichten: 679

Re: Groot licht werkt niet Kymco Super 8

Bericht#3 » 26 feb 2021, 21:47

Misschien een domme vraag, maar heb je gemeten met lopende motor?

De lightbox krijgt namelijk een signaal van de CDI dat de motor loopt en dan dus ook pas het dim en groot licht aanzet als je het inschakeld.

Heb je een schema?
2 x

Gebruikersavatar
Gebruikersnaam
Berichten: 14

Re: Groot licht werkt niet Kymco Super 8

Bericht#4 » 01 mar 2021, 18:19

Nee, wist ik niet. Heb niet gedraaid met lopende motor, omdat op moment van schrijven de scooter niks deed. Heb uiteindelijk kabel startmotor los en vast-geklikt en sindsdien start hij weer (wel zonder het dim/groot-licht, maar ga eens meter met een draaiende motor). Vind het gewoon zo raar, vorig jaar ging hij af en toe even grootlicht branden, meer als een stroboscoop maar toch. Daarom dacht ik of zekering of stekkers.
Afbeelding
0 x
Dagrecord: 138KM

Gebruikersavatar
Ronin84
Berichten: 729

Re: Groot licht werkt niet Kymco Super 8

Bericht#5 » 01 mar 2021, 20:45

Als ik het schema zo bekijk zou ik beginnen met meten of je ca. 12V hebt op de zekering. Daarna meten of je CDI unit wel een signaal geeft aan de lightbox, en van daaruit steeds een component verder meten wat er met het signaal gebeurd. Als daar alles goed zit, moet je het zoeken in het circuit van de schakelaars. Heb je het dan nog niet gevonden, neem je eerst een kop koffie. Daarna begin je opnieuw met frisse ogen. wellicht valt je oog dan op iets wat je gemist hebt.
En uiteraard met lopende motor meten, anders geeft de CDI niks door.
0 x
Voor vrijheid op twee wielen hoef je niet hard te gaan.
Mijn Mash Fifty Euro4 project

Gebruikersavatar
Gebruikersnaam
Berichten: 14

Re: Groot licht werkt niet Kymco Super 8

Bericht#6 » 28 mei 2021, 14:56

Hoi hoi, ben ik weer. Nu het weer zonnig weer is kan ik eindelijk verder met de scooter, had de hoop al opgegeven, stond namelijk oa hier te koop, maar wil er toch nog een keer naar kijken. Sinds een week of start de scooter niet meer, had al heel veel nagekeken, behalve de benzineleidingen en de motor zelf (kleppen enzo), nu heb ik zojuist de benzineleidingen gecheckt, eerst het filter, die loopt nog gewoon lekker door. Vervolgens de vacuümpomp, en daar ging het mis. Toen ik hem losmaakte druppelde er enkele druppels benzine uit en that’s it. Als ik aan de vacuümslang zuig loopt er wel gewoon benzine door, teken dat de pomp niet kapot is. Nu is de vraag, wat kan er voor zorgen dat hij niet vacuüm trekt, en is het eventueel als (tijdelijke) oplossing ook mogelijk om er een simpele benzinekraan tussen te zetten?
0 x
Dagrecord: 138KM

Social Media

   

Terug naar “Elektrische vragen en oplossingen”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 3 gasten

Aanmelden  •  Registreer