Bougie kapot na paar druppels regen?

Gebruikersavatar
Ronin84
Berichten: 729

Re: Bougie kapot na paar druppels regen?

Bericht#21 » 30 jun 2021, 16:24

Ronin84 schreef:Het gat formaat heeft te maken met het formaat bougie dat je gebruikt. 16mm of 19mm bougiesleutel.

Hierbij moet ik trouwens zeggen dat dit komt door het schroefdopje wat je op de bougie moet draaien als je een "dikkere"bougie gebruikt. Met het gat bedoelen ze namelijk de diameter van de klem die op de bougie gedrukt wordt. Sleutelformaat is geen universele waarheid, maar meestal wel een goede indicatie.
0 x
Voor vrijheid op twee wielen hoef je niet hard te gaan.
Mijn Mash Fifty Euro4 project

Gebruikersavatar
Janvb
Berichten: 1650

Re: Bougie kapot na paar druppels regen?

Bericht#22 » 01 jul 2021, 08:41

Er zijn twee criteria waar je op moet letten bij een bougiedop, behalve de afmetingen.
1. is het voor een bougie met of zonder adapter? Je hebt doppen die pakken op het stukje schroefdraad dat aan de isolator zit, en doppen die dat verloopstukje gebruiken dat daar op zit.
Die van de cr is van het eerste type, en bijvoorbeeld puch maxies hebben vaak zo'n tweede.

2. is het een dop met of zonder inwendige weerstand? Kan je meten met je multimeter. meestal iets van 1200 Ohm. De cr heeft standaard een dop zonder weerstand, hoewel ik er ook onder handen heb gehad die het wel hadden. Die met weerstand zijn ook meestal van het type met een verloopje en met een metalen constructie.

Ik heb zelf altijd een setje onderdelen mee. Als ik wat vervang dan gooi ik het originele onderdeel in de tas. Daar was ik vorige week heel blij mee want mijn cdi had een intermitterend probleem....
1 x

Gebruikersavatar
Janvb
Berichten: 1650

Re: Bougie kapot na paar druppels regen?

Bericht#23 » 01 jul 2021, 08:43

oh en de vaseline smeer je aan de binnenkant van de rubbertjes om ze beter waterdicht te maken.
2 x

Gebruikersavatar
Heinz
Berichten: 1643

Re: Bougie kapot na paar druppels regen?

Bericht#24 » 02 jul 2021, 11:19

Was het inderdaad de bougiedop?
0 x
Honda SH 300i '10
Suzuki Bandit 1200S '06
Kymco Agility 50 '13

Gebruikersavatar
Mark22
Berichten: 111

Re: Bougie kapot na paar druppels regen?

Bericht#25 » 02 jul 2021, 11:33

Weet ik nog niet, de nieuwe dop komt waarschijnlijk morgen pas binnen. De oude kan ik wel schoonmaken en houden als reserve.
2 x

Gebruikersavatar
Janvb
Berichten: 1650

Re: Bougie kapot na paar druppels regen?

Bericht#26 » 02 jul 2021, 19:55

Altijd doen, weggooien kan altijd nog.
Ik doe er tegenwoordig altijd wel een zakje omheen met daarop geschreven wat er mis was.
Schade en schande en zo.... :-D
2 x

Gebruikersavatar
Mark22
Berichten: 111

Re: Bougie kapot na paar druppels regen?

Bericht#27 » 03 jul 2021, 17:17

Vanmiddag nieuwe dop en bougie erop gezet en hij loopt weer prima. In het begin klonk ie iets anders maar dat was na een tijdje weer weg. De bougiekabel wilde niet door het rubberen dopje heen dus daar zit nog het oude dopje op.
Ook trilt ie minder bij 50+ kmh, maar dat komt mogelijk doordat ik de bouten van het zadel strakker heb gedraaid.
1 x

Gebruikersavatar
Janvb
Berichten: 1650

Re: Bougie kapot na paar druppels regen?

Bericht#28 » 03 jul 2021, 22:59

:thumbsup: Goed bezig, helemaal zelf opgelost! :thumbsup:
1 x

Gebruikersavatar
Ronin84
Berichten: 729

Re: Bougie kapot na paar druppels regen?

Bericht#29 » 05 jul 2021, 20:41

Goed bezig! zo leer je steeds meer
1 x
Voor vrijheid op twee wielen hoef je niet hard te gaan.
Mijn Mash Fifty Euro4 project

Social Media

   

Terug naar “Elektrische vragen en oplossingen”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 3 gasten

Aanmelden  •  Registreer