Waarom zou je het risico willen lopen? Er zit kennelijk verschil in 2- en 4takt bougies, dus ik kan me voorstellen dat de dop ook anders is. Ik weet niet precies wat, maar als ze ook gewoon 4-takt bougiedoppen van NGK verkopen voor hetzelfde geld zou ik dat doen.
https://www.zandri.nl/bougiekap-lb05e-4-takt-ngk.htmlStel de 2 takt dop is net iets ruimer, werkt wel, maar de volgende keer dat je door een plas rijdt heb je weer hetzelfde probleem.
Vaseline doe je op het gedeelte dat niet in je motorblok gaat, via het draad maakt de bougie namelijk contact (negatief), als je hier vet tussen gaat smeren krijg je weer onregelmatigheden/storingen. Daarnaast is vaseline niet hittebestendig en zal het via het draad je blok in lopen en verbranden.
Je smeert vaseline om het vocht uit je dop te houden, dus smeer in het in de dop of op/waar de dop overheen gaat als extra afdichting. Dit kun je ook al proberen met de standaard dop tot je een vervangende hebt gemonteerd.
Je kunt controleren of je bougie het nog doet door deze in de dop te drukken, gedeelte met draad tegen je motorblok houden voor het negatieve contact en starten. Je zult de blauwe vonk dan wel of niet zien.
Pas wel op dat je zelf niet in deze stroomcirkel komt te zitten door het blok of bougie aan te raken, dat voel je.