Kilometerteller AGM caféracer

rjms65
Berichten: 10

Kilometerteller AGM caféracer

Bericht#1 » 08 sep 2021, 18:39

Ik heb al meer gelezen dat de tellers van de AGM caféracer kwalitatief niet geweldig zijn en ervaar dat zelf nu ook.

De kilometerstand loopt niet meer op, laatste cijfers lopen wel op maar de rest van de cijfers hebben vakantie of zo. :lol:

Daarnaast wilde ik de dagteller op nul zetten en was ineens dat knopje verdwenen….. :shock:

Als laatste herkent ie de 3e versnelling niet meer, led blijft alleen bij de derde versnelling uit. :o

Ik wil e.e.a. graag werkend hebben maar ik voel niet veel voor een nieuwe AGM unit van dezelfde twijfelachtige kwaliteit tegen een behoorlijke prijs.

Wie weet er alternatieven?
Anders dan, negeren dat eea niet werkt….. :mrgreen:
0 x

Gebruikersavatar
BadWeather
Berichten: 781

Re: Kilometerteller AGM caféracer

Bericht#2 » 08 sep 2021, 20:01

Er zijn legio mogelijkheden op Ali, je moet alleen geluk hebben met de vorm van de kilometertellerkabelaansluiting maar ik gok dat er op het forum wel wat mods staan met een linkje.

De gear indicator heeft ook een gedeelte in je motorblok wat contact met massa maakt zodra 'ie in desbetreffende versnelling staat, daar moet je dus wel kijken of het niet in je blok fout zit. Dit kun je opsporen met de multimeter op de piepstand. Kan dus ook een draadbreuk zijn, of een fout in de teller.

Het knopje is een bekend probleem, je zou een slangetje of buisje erop kunnen drukken dat je 'm kunt ronddraaien. Ik had er een PE slangetje uit een koffiemachine erop. Zit je dagteller vast of de totaalteller? De dagteller wil nog weleens loskomen als je 'm een paar keer ronddraait over de 0 heen.
1 x
Skyteam Classic 50
Skyteam Scrambler 50
AGM Devil The resurrection of Lucifer
Skyteam Monkey Skyteam / Jincheng Monkey
Zhenhua Dax
Super Motor Company Super 50
Skyteam PBR

rjms65
Berichten: 10

Re: Kilometerteller AGM caféracer

Bericht#3 » 08 sep 2021, 21:30

Uiteraard heb ik al gezocht of ik op het forum iets kon vinden maar nog niets tegen gekomen.
Behalve dat je niet zo maar een willekeurige teller kan gebruiken. Vandaar dat ik dan de vraag hier maar stel.

Overigens zit de totaalteller vast en de dagteller gaat met een klein punttangetje heel zwaar. Een slangetje oid zal bij mijn teller denk ik ronddraaien zonder effect. En ik verdenk de gearindicator aan de tellerkant omdat dit meteen gebeurde nadat ik de dagteller naar nul draaide.
0 x

Gebruikersavatar
BadWeather
Berichten: 781

Re: Kilometerteller AGM caféracer

Bericht#4 » 08 sep 2021, 22:05

:schater: Dat had ook in 1 bericht gekund, is geen whatsapp :lol: (gerepareerd door moderator, Marc)

Je kunt ook een digitale teller nemen met een andere pick up, magneetjes oid. Maar dat is wel wat werk.

Deze lijkt er wel erg op:

https://a.aliexpress.com/_vZ4dX4
0 x
Skyteam Classic 50
Skyteam Scrambler 50
AGM Devil The resurrection of Lucifer
Skyteam Monkey Skyteam / Jincheng Monkey
Zhenhua Dax
Super Motor Company Super 50
Skyteam PBR

rjms65
Berichten: 10

Re: Kilometerteller AGM caféracer

Bericht#5 » 09 sep 2021, 21:20

Op mijn telefoon in een browser heb ik niet zoveel overzicht. Vandaar de versnippering.
Ik wist niet dat iemand er zich aan zou storen.
Ik zal het nooit meer doen :oops: :mrgreen:

Ik zal die op Ali checken, dank!
1 x

Gebruikersavatar
Janvb
Berichten: 1650

Re: Kilometerteller AGM caféracer

Bericht#6 » 10 sep 2021, 17:13

Ik heb een andere teller gekocht, maar ik ben er nog niet aan toe gekomen om hem er op te zetten.
Past ook niet 1op1, want de stekers zijn anders.

https://www.aliexpress.com/item/32932771112.html?spm=a2g0o.productlist.0.0.67c15f4dVrK03U&algo_pvid=40ecde59-64b9-4eee-b066-6686dee4745f&algo_exp_id=40ecde59-64b9-4eee-b066-6686dee4745f-50&pdp_ext_f=%7B%22sku_id%22%3A%2266075071563%22%7D

Dit is er een voor een bowdenkabel gestuurde teller.
Je hebt ze -zoals gezegd- ook met een elektrische opnemer in het wiel.
Vaak kan je op de foto'sop ali niet goed zien welk type het is, pas dus op!

Dit is ook een dingetje dat ik heb laten komen:
https://www.aliexpress.com/item/4000257801799.html?spm=a2g0s.9042311.0.0.27424c4dbTfUfH

Ik had namelijk mooie kleine bronzen tellers gezien, en die passen hier op.
Alleen nog even kijken of dat het beugeltje ook mooi op de brommert past voordat ik in tellers ga investeren.

Allemaal spul voor van de winter! :-D
1 x

rjms65
Berichten: 10

Re: Kilometerteller AGM caféracer

Bericht#7 » 11 sep 2021, 12:31

Jij hebt je brommer flink opgevoerd, aan de schaalverdeling te zien? :schater:

Ik ben niet zo thuis in brommertechniek, ben je niet afhankelijk van wielmaat en telleraandrijver of een teller de juiste snelheid aangeeft?

Het is inderdaad een mooie winterklus.
Dan is het mij toch te koud om te rijden :mrgreen:

Dank voor de tip!

Ik was ook aan het kijken naar een gps snelheidsmeter maar ben er nog geen eentje tegen gekomen die smoelt bij de retro look van de agm.
0 x

Gebruikersavatar
Janvb
Berichten: 1650

Re: Kilometerteller AGM caféracer

Bericht#8 » 11 sep 2021, 17:21

Het is inderdaad een nogal optimistische snelheidsmeter.... :-D

Ja klopt, je bandenmaat maakt uit, de tandwielverhouding van dat ding in je wiel, en de K factor (R(otaties) / km/h) van de teller zelf.

Een GPS meter heb ik nog niet gevonden in de prijsklasse waar ik in zoek.
Plus inderdaad het feit dat ik liever geen digitale tellers op de CR wil.

Ik had eerst handvatverwarming en van die kappen op het stuur, maar ik heb met mezelf afgesproken dat ik niet mee ga rijden onder de 20 graden! :-D
1 x

Social Media

   

Terug naar “Elektrische vragen en oplossingen”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 gasten

cron

Aanmelden  •  Registreer