Aansluiting kabel op CDI AGM Caferacer

Gebruikersavatar
Janvb
Berichten: 1650

Re: Aansluiting kabel op CDI AGM Caferacer

Bericht#11 » 22 jan 2022, 21:51

Neuh, klinkt goed.
Ik zou een keer kleppen stellen en een groot achtertandwiel er op zetten, en verder niks.

De snelheidsmeter is trouwens matig nauwkeurig.
Ik gebruik meestal een app op de telefoon die de GPS snelheid aangeeft.
Dan onthoud ik zo'n beetje wat de echte snelheden zijn, en dan komt het wel goed... ;-)
0 x

Gebruikersavatar
Ronin84
Berichten: 729

Re: Aansluiting kabel op CDI AGM Caferacer

Bericht#12 » 23 jan 2022, 11:26

Een app op de telefoon vind ik Persoonlijk erg lastig en onpraktisch zonder telefoon steun.
Ik heb de snelheidsmeter vergeleken met van die vaste snelheidsmeters naast de weg.
Die dingen die dan laten zien hoe hard je gaat, en er een gezichtje bij laten zien.
Met meerdere in de regio gedaan, en ze geven alle 3 nagenoeg hetzelfde verschil.
Mijn teller wijkt maar 2 tot 3 km/h af volgens die borden.
Het ligt ook aan je bandenmaat. Met de originele banden is bij mij het verschil groter.
0 x
Voor vrijheid op twee wielen hoef je niet hard te gaan.
Mijn Mash Fifty Euro4 project

Gebruikersavatar
Mark22
Berichten: 111

Re: Aansluiting kabel op CDI AGM Caferacer

Bericht#13 » 23 jan 2022, 12:15

Ronin84 schreef:Snelheid ligt al gauw aan veel factoren.
-Afstelling van de koppeling, carburateur en de ketting: koppeling weet ik niet precies, carburateur staat goed bij stationair draaien, ketting op goede spanning en gisteren gesmeerd.
-klepspeling: laatste keer gecheckt was ongeveer ~1200km terug.
-Afstelling van de rem en remkabel.: remblokken blijven van de schijf af
-staat van de tandwielen (slijtage, maar ook de smering en spanning hiervan): tandwiel achter is prima, tandwiel voor is ~500km terug vervangen en zit nog steeds goed vast. Tandwielen in de cilinderkop ook nog goed en gesmeerd, andere weet ik niet, maar schakelen gaat altijd soepel.
-Bandenspanning en type band: Misschien dat de spanning nog iets hoger kan, maar stationair lijken ze nog goed
-uitlijning van het voor en achterwiel: achterwiel is goed recht gezet bij spannen van ketting
-vervuiling in de uitlaat: geen flauw idee wat er inmiddels allemaal in zit.
-staat van je luchtfilter: laatst vervangen ~1500km terug, schoonmaken zou ik zo kunnen doen
-olie kwaliteit: laatst gecontroleerd en bijgevuld ~300km terug (incl. filter)
-staat van de bougie: laatst vervangen ~1000km terug, kleur was beetje bruin/zwart
-en bij vochtig weer ook de bougiedop: ~1000km terug nieuwe NGK dop erop gezet en de aansluiting met de kabel ingesmeerd met vet en dichtgetaped
-het lef danwel onbenul van de bestuurder om gas te geven en door te gassen: 1,5km lang vol gas geven, niet losgelaten


Ik hou trouwens in beide gevallen de km teller aan, niet GPS snelheid.
0 x

Social Media

   

Terug naar “Elektrische vragen en oplossingen”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 4 gasten

Aanmelden  •  Registreer