Mark22 schreef:Vanmiddag even getest op een lang recht stuk asfalt met beetje wind en miezer, maar met wind in de rug kwam de teller net boven de 60. Hoort dit niet 65-70 te zijn? Blok is vooraf kwartiertje warm gereden dus daar lag het niet aan...
Snelheid ligt al gauw aan veel factoren.
-Afstelling van de koppeling, carburateur en de ketting
-klepspeling
-Afstelling van de rem en remkabel.
-staat van de tandwielen en ketting (slijtage, maar ook de smering en spanning hiervan)
-Bandenspanning en type band.
-uitlijning van het voor en achterwiel
-vervuiling in de uitlaat
-staat van je luchtfilter
-olie kwaliteit
-staat van de bougie
-en bij vochtig weer ook de bougiedop.
-het lef danwel onbenul van de bestuurder om gas te geven en door te gassen.
En zo nog wel een aantal factoren die het lopen van je motor iets kunnen beïnvloeden.
Dit heeft op zijn beurt uiteraard weer invloed op de topsnelheid. Alle minuscule beetjes kunnen bij elkaar redelijk oplopen en makkelijk een verschil van 5 Km/h opleveren. Het gaat in procenten zeg maar. Hoe hoger je top, hoe sneller en groter iets een invloed heeft op die top.
Is de top 80, dan merk je sneller dat hij inhoudt doordat je de 70 maar haalt, terwijl bij een top van 45 dit uit zal komen op 42 of zoiets.
Ik vind 60+ niet vreemd laag.